Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام اینکه تسریع و تسهیل در فرآیند صدور مجوز برای سازمان ها و نهادهایی که متقاضی تاسیس پارک یا مرکز رشد هستند در دستور کار این دفتر قرار گرفته است، اظهار کرد: آیین نامه های لازم به پارک های علم و فناوری جهت مشارکت با دانشگاه ها و مراکز دولتی و خصوصی به منظور تاسیس مراکز توسعه نوآوری و فناوری تصویب و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداره کل برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم افزود: همچنین رفع موانع توسعه سخت افزاری و نرم افزاری مراکز فناوری نیز جزو اولویت ها قرار گرفته است و فضای مازاد دانشگاه ها در برخی استان ها در اختیار پارک ها به منظور توسعه همکاری های فی ما بین و تولید فناوری قرار گرفته است.

وی از انجام مذاکرات به منظور افزایش ظرفیت بودجه ای پارک ها در بخش هزینه ای و عمرانی خبر داد و گفت: در راستای عمل به شعار سال یعنی حهش تولید و بهبود اثربخشی در این راستا، امیدواریم در تداوم همکاری های دولت و مجلس طی سال جای رشد خوبی در بودجه این مراکز موثر در فرایند تولید داشته باشیم.

طالبی خاطرنشان کرد: همچنین با شبکه سازی بین پارک های علم و فناوری و افزایش تعاملات شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در آن تلاش شده است که در حوزه های مهم و تاثیر گذار و مورد تقاضا ورود جدی داشته باشیم که از آن جمله می توان به ساخت تجهیزات و تولید مواد مرتبط با پیشگیری و کنترل شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره کرد که انصافا نقش موثر واحدهای فناور مستقر در پارک ها در این بخش مثال زدنی هست.

معاون اداره کل برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصادی و با توجه به تحریم های ظالمانه علیه نظام اقتصادی کشور، به نظر می رسد ورود دانشمندان و نخبگان کشور در تولید نوآوری و فناوری مورد نیاز فعالان اقتصادی می تواند رافع بخش مهمی از مشکلات این حوزه بوده باشد و مسلما مشوق های لازم توسط دانشگاه ها، پارک ها و مراکز رشد به منظور ایجاد تحرک در این حوزه باید پیش بینی و ارایه شود که تاکیدات لازم به روسای این مراکز انجام شده است.

کد خبر 5066685 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ها پارک علم و فناوری جهش تولید در دانشگاه ویروس کرونا نوآوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واکسن کرونا فناوری فضایی تولید دانش بنیان امنیت اطلاعات فیس بوک فناوری نانو ایالات متحده امریکا ربات هوش مصنوعی پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران  در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران می بایست در مورد مسائل شهرسازی اگر آگاهی لازم را ندارد کسب اطلاع کند، گفت: از شهرداری تهران می‌خواهم که از دانش، علم و تجربه نخبگان استفاده کند.

وی با بیان اینکه زمانی که از دانش افراد خبره بهره مند نشوند، می‌شود وضعیت پارک لاله، اظهار کرد: بار دیگر تأکید می‌کنم که شهرداری تهران لازم است که از افکار عمومی مراقبت کند.

عباسی تأکید کرد: سرانه‌ها به اندازه کافی در محدوده پارک لاله وجود دارد و زمین باز در اطراف دانشگاه تهران زیاد است و می‌توان هر برنامه ای که شهرداری تهران برای پارک لاله دارد، به آنجا منتقل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها