Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دستگاه قضا گفت: بخشنامه کرامتی که صادر کردیم جهت اقدام لازم بود، این مسئله توصیه اخلاقی نیست، باید در جلسات نشست قضایی به بندهای آن توجه شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه، امروز (پنجشنبه) طی سخنانی در نوزدهمین همایش سراسری دادستان‌های سراسر کشور، اظهار داشت: برای همه ما و دادستان‌ها مهم است که حکم شناخته شود، موضوع شناخته شود، گاهی در فهم حکم ممکن است دچار مشکل شویم، فهم موضوع و شجاعت در فهم موضوع خیلی مهم است؛ تناسب بین حکم و موضوع نیز مهم است؛ با استناد به قانون تصمیم گرفتن و حکم صادر کردن مهم است؛ در این سیر بایستی تلاش و ایستادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه قضا گفت: بخشنامه کرامتی که صادر کردیم جهت اقدام لازم بود، این مسئله توصیه اخلاقی نیست، باید در جلسات نشست قضایی به بندهای آن توجه شود. نباید کسی از دادگستری گله داشته باشد که دادگستری به سخن ارباب رجوع و مدعی توجه نمی‌کند یا با بی‌حوصلگی با پرونده‌ها برخورد شود.

رئیسی تصریح کرد: بخشنامه‌هایی صادر کردیم که چنانچه به اکثر آنها نگاه کنیم، عامل اجرای این بخشنامه‌ها، دادستان‌ها هستند؛ به بند بند سند امنیت قضاییکه نگاه کنید باید توسط دادستان‌ها اجرا شود؛ مرور این دستورالعمل‌ها و پایش کردن این رصدها در ارتباط با اجرایی شدن آنها بسیار مهم است؛ به کسانی که نسبت به این قضایا عنایت کمتر دارند تذکر داده شود.

رئیس قوه قضاییه، گفت: نظارت بر ضابطین و کار آنها و نه تسلیم ضابط شدن، امر مهمی است؛ دادستان‌ها دقیق اظهارنظر کنند، حوصله در اظهارنظر بسیار مهم است؛ اطلاع پیدا کردن هر روز نسبت به بازداشتی‌ها و وضعیت و شرایطی که برای زندان‌ها وجود دارد مهم است؛ آن دسته از مواردی که به منع پیگرد و برائت منتهی می‌شود، نیاز به توجه ویژه دارد.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: دادرسی را نمی‌شود تعطیل کرد؛ در شرایط کرونایی موظفیم در دادسراهای سراسر کشور تمهیداتی داشته باشیم تا مردم آسیب نبینند؛ به کسی که سابقه سرقت دارد و با شرارت امنیت جامعه را تهدید می‌کند به هیچ عنوان نباید ارفاق کرد؛ نمی‌شود با امنیت شوخی کرد و این خط قرمز ماست؛ کسی که کیف قاپی می‌کند و موبایل مردم را می‌دزدد با او باید برخورد قاطع کرد؛ دادستان‌ها با همکاری همه بخش ها کاری کنند افراد شرور مجال و میدان پیدا نکنند.

در حال تکمیل...

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی پیش از ظهر دوشنبه در همایش کارگری در کارخانه روغن کشی ورامین طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه کارخانه روغن کشی ورامین دارای قدمت کهن است و روغن ورامین امروز نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی مطرح است.

وی افزود: قشر کارگر در دین اسلام قشر ارزشمندی است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) دستان کارگر را می‌بوسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به جنگ اقتصادی کنونی ادامه داد: امروز هر کارخانه در کشور یک سنگر مهم است و باید به کارگران و تولیدکنندگان برای پیروزی در این جنگ اقتصادی توجه کنیم.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وابستگی کشور به حوزه نفت بود اما امروز بسیاری از تولیدات و محصولات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود که مایه مباهات است.

محمودی تاکید کرد: امروز برخی محصولات ورامین نظیر روغن این شهرستان به برخی کشورهای دنیا نظیر سوریه و ونزوئلا صادر می‌شود و باید ظرفیت‌های بالقوه دیار ۱۵ خرداد با همت تولیدکنندگان و کارگران و حمایت مسئولان بالفعل شود.

امام جمعه موقت ورامین در پایان با اشاره به تحولات منطقه گفت: ایران در گذشته به وضعی دچار شده بود که سیم خاردار را هم وارد می‌کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت و اقتدار ایران اسلامی به جایی رسید که جمهوری اسلامی، قلب رژیم صهیونیستی را نشانه گرفت و موجب عزت آزادیخواهان جهان شد.

کد خبر 6091930

دیگر خبرها

  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود