Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ اختلاف فاحش قیمت هر رأس گوسفند در داخل و خارج از کشور سبب شده تا دلالان با خروج گله‌های گوسفند ایرانی از طریق مرزهای آبی هرمزگان سودهای هنگفتی را به جیب بزنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، نوسان شدید قیمت‌ها و تورم افسار گسیخته در سال های اخیر تمام بخش‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است به گونه‌ای که قدرت خرید مردم به دلیل کاهش ارزش پول ملی با گذشت زمان کمتر و کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبارزه با قاچاق دام در استان سمنان جدی‌تر می‌شودملاحظات مسئولان برخی استان‌ها مانع مبارزه با قاچاق دام زنده استفیلم| قاچاق دام زنده به عراق از طریق تالاب هورالعظیم

افزایش قیمت‌ها به بهانه نوسانات نرخ ارز راه را برای دلالان و سودجویان به نحوی هموار کرده است که هر چند وقت یک بار در هر گوشه و کنار این سرزمین شاهد اخباری مبنی به افزایش انواع قاچاق به خارج از کشور هستیم که ضربه‌های مهلکی را بر پیکره اقتصاد کشور ایجاد کرده‌اند.

بنابر اظهارات رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان، گوشت قرمز تاکنون قیمت گذاری نشده و تابع عرضه و تقاضا است در حالی که با توجه به آخرین قیمت‌ها بیشتر مردم جامعه توانایی خرید گوشت قرمز را ندارند و به تبع آن، کشتار دام نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

 قاچاق دام زنده گرچه در سال‌های قبل رواج داشت اما در ماه‌های اخیر با افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها بیش از پیش اوج گرفته است و هر چند وقت یکبار خبرهایی مبنی بر عملیات‌های موفق نیروی انتظامی در جلوگیری از خروج دام زنده از رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود.

عملکرد ضعیف مسئولان در کنترل افزایش شدید نرخ ارز سبب شده تا خروج گله‌های دام سبک از مرزهای آبی هرمز گان نسبت به گذشته شدت بیشتری به خود بگیرد تا جایی که هزاران رأس گوسفند راهی کشورهای حوزه خلیج فارس می‌شود.

قاچاقچیان، دام های سبک را از استان‌هایی نظیر کرمانشاه، لرستان، خوزستان، فارس و روستاهای مختلف هرمزگان با قیمتی حدود 2 میلیون تومان خریداری و به سواحل هرمزگان انتقال می‌دهند و این استان را به مرکز قاچاق دام زنده تبدیل کرده‌اند.

از آنجایی که شیوخ عرب از مشتریان پر و پا قرص دام‌های سفید ایرانی هستند لذا این دام‌ها شبانه در شناورهای هرمزگان بارگیری و به بندرگاه‌های مختلف از جمله بندر خصب منتقل می‌شوند، گوسفندان در خارج از مرزها به قیمت بیش از 8 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

علیرغم اینکه مردم کشور نیازمند گوشت قرمز هستند ولیکن دلالان با فروش چهار برابری گوسفندان به شیوخ عرب سود‌های هنگفتی را به جیب می‌زنند در حالی که قاچاق دام نه تنها اقتصاد کشور را متزلزل می‌کند بلکه نژاد گوسفندان ایرانی را در معرض نابودی قرار می‌دهند.

سرهنگ لشکری، جانشین مرزبانی هرمزگان با اشاره به اینکه این استان 2 هزار و 500 کیلومتر مرز آبی دارد، اظهار کرد: دریابانی آخرین ایستگاه مبارزه با قاچاق است لذا با کمترین امکانات درصدد هستیم مرزهای آبی را کنترل کنیم.

وی افزود: تمامی دام‌ها از استان‌های مختلف برای قاچاق به کشورهای عربی وارد هرمزگان می‌شوند. 

جانشین مرزبانی هرمزگان با بیان اینکه قاچاقچیان از منور‌های آتش زا استفاده می‌کنند، گفت: این منورها به دلیل قدرت بسیار بالا تاکنون سبب شهادت، مجروحیت و حتی قطع عضو برخی از دریابانان شده‌اند.

لشکری با تاکید بر اینکه با قاچاقچیان برخورد شدید می‌شود، خاطرنشان کرد: چنانچه با تدوین و تصویب قانون جدید منورهای آتش زا به عنوان سلاح شناخته شوند تا حدودی مشکلات دریابانی در مبارزه با قاچاقچیان مرتفع می‌شود.

به گزارش تسنیم، مبارزه با قاچاق دام زنده و جلوگیری از نابودی ذخایر ژنتیکی کشور نیازمند همکاری همه دستگاه‌های نظامی و قضائی است تا در کنار دریابانی با جدیت بیشتری به این ماجرا ورود پیدا کنند و آثار زیان‌بار اقتصادی قاچاق بر پیکره اقتصاد کشور را کاهش دهند.

گزارش از نسیم تاجیک

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق قاچاق دام زنده مرزهای آبی استان ها قیمت ها دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت

سایپا اعلام کرد مشتریان ساینا S دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه ۱۴۰۲ بود، همین خودرو را مطابق قرارداد تحویل خواهند گرفت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایپا، مشتریان ساینا S دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه 1402 بود، همین خودرو، مطابق قرارداد و مهلت زمانی 15 روزه برای تکمیل وجه با قیمت 287 میلیون و 486 هزار تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

دعوتنامه خودروی ساینا.اس دوگانه سوز که تحویل آنها بهمن و اسفندماه سال گذشته بود، تعیین تکلیف و این فرصت فراهم شد که مشتریان در صورت دلخواه، کوییک.اس با استاندارد 85گانه و یا ساینا.اس با استاندارد 85گانه را تحویل بگیرند.  

به منظور تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا.اس دوگانه سوز با موعد تحویل بهمن و اسفندماه سال 1402،‌ دعوتنامه خودروهای کوییک.اس با استاندارد 85گانه و ساینا.اس با استاندارد 85گانه به صورت کاملا اختیاری ارسال شده و دعوتنامه خودرو ثبت نامی بر اساس قراداد مشتری ارسال می‌شود.

همچنین این فرصت فراهم شده است که ثبت‌نام کنندگان ساینا.اس دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان بهمن و اسفندماه 1402 است بر اساس پیشنهاد گروه خودروسازی سایپا،‌ خودروهای کوییک.اس با استاندارد 85گانه و یا ساینا.اس با استاندارد 85گانه را تحویل بگیرند. بدین جهت مشتریان برای آنکه بخواهند طبق این دعوتنامه اقدام کنند،‌ یک هفته مهلت برای تکمیل وجه دارند و زمان فاکتور خودرو،‌ حداکثر یک هفته پس از واریز وجه است.

در این دعوتنامه قیمت کوییک.اس با استاندارد 85گانه 298 میلیون و 884 هزار تومان و قیمت ساینا.اس با استاندارد 85گانه حدود حدود 340 میلیون و 196 هزار تومان است.
لازم به ذکر است در صورتی که پذیرش مشتری مشمول سهم تورمی شود،‌ مبلغ سهم تورمی از قیمت خودرو کسر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک
  • طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شهرستان جاسک
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • روایت عربی از حملات پرتعداد با پهپاد ایرانی به اسرائیل
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!