Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی که در محل دفتر مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد از طراحان و مجریان پروژه کاهش مصرف الکترود گرافیتی که عنوان پروژه برتر در هفتمین دوره همایش جایزه بهره وری عنوان پروژه برتر را از آن خود کرد ، تجلیل شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این مراسم که با حضور فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ، اصغر مدنی معاون بهره برداری و مسئولین پروژه برگزار شد، ارزانی از تلاش تمامی افرادیکه در این پروژه تاثیر گذار بوده اند قدردانی و تاکید کرد :  پس از نتیجه گیری از پروژه هایی از این دست که تاثیر گذاری مداوم و کاهش هزینه ها را در بر دارند ، مهمتر از آن تداوم و ثابت قدم بودن در انجام فعالیت هایی است که نتیجه این پروژه ها را به صورت همیشگی حفظ نماید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن حمایت از طرح های مطالعاتی و دانش محور ابراز امیدواری کرد کارشناسان فولاد هرمزگان  با توکل به خداوند و اتکا به توان و ظرفیت علمی و استفاده از تجارب خود و مجموعه فولاد هرمزگان،  هر ساله بتوانند با پروژه های تحقیقاتی و عملیاتی در حوزه های مختلف،  تاثیرات مثبتی در بهره وری تولید و صنعت داشته باشد. 

در ادامه سید اصغر مدنی معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان از حمایت های مدیر عامل این شرکت در راستای تحقق و عملیاتی شدن پروژه های تحقیقاتی تشکر نمود و عنوان داشت: پروژه هایی در واحد احیا مستقیم و فولاد سازی با هدف ارتقای بهره وری در حال مطالعه می باشند که امید است تا پایان سال نتایج مثبتی حاصل و عملیاتی گردند.

 جمشیدی نیا مدیر فولاد سازی این شرکت نیز از تلاش امید کرمی به عنوان مسئول پروژه کاهش مصرف الکترود  و همچنین  محمد حسین سعادتی، حمیدرضا سلامی، سید کاظم حبیبی، فاضل نجفی، میثم خادمی، محمد ملابیک، مهدی سبزواری، امیر صفاری، اسفندیار پورعلی، مجید عمارلو، ایوب گودرزی، محمد نورمحمدزاده، حمید قراجه،احمد شامخ، حامد الماسی، سعید الهی دوست، آزاد عباس زاده، عبدالرسول نوحه گرو احسان رسولی که نقشی بی بدیل در تحقق این پروژه داشتند تشکر کرد .

پیش از این مراسم امید کرمی کارشناس فرایند تولید و مسئول پروژه کاهش مصرف الکترود در گفت و گو با روابط عمومی فولاد هرمزگان به تشریح این پروژه پرداخت و گفت:الکترود گرافیتی از جمله اقلام مصرفی استراتژیک صنعت فولادسازی است که 8 تا 12 درصد قیمت تمام شده محصول در این صنعت را به خود اختصاص داده است. الکترود گرافیتی از 99.8 درصد کربن یا همان کک سوزنی تشکیل شده است که نقش آن انتقال جریان الکتریسیته از بازوها به خوراک کوره از طریق ایجاد قوس الکتریکی است. و تولید این محصول تنها در انحصار چند کشور است.

وی در ادامه گفت : از جمله اقدامات صورت گرفته؛ می‏توان به کاهش زمان تخلیه تا تخلیه به واسطه افزایش بهره‎وری تولید و کاهش توقفات، کنترل واکنش‎های فرا احتراق، بهبود شرایط سرباره پفکی، پایش مستمر سیستم الکترود ریگولیشن و استفاده از مواد پوششی دهی الکترود می باشد .

کرمی به پیامد مثبت مالی پیرو عملیاتی شدن این پروژه اشاره کرد و گفت  :  با انجام این پروژه 5 میلیون یورو صرفه جویی ارزی محقق گردیده است.

در هفتمین دوره همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران، پروژه کاهش مصرف الکترود گرافیتی توسط فولاد هرمزگان به عنوان پروژه برتر در زمینه بهره وری در سال 98 انتخاب شد و از سوی خداداد غریب پور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو، مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروژه کاهش مصرف الکترود الکترود گرافیتی فولاد هرمزگان بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران

جلسه متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور و به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاورد‌های شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز جهت سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است، نمایندگان شرکت‌های فولادی همچون شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی در خصوص این پروژه‌های به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • گل اول تیم فوتبال بعثت کرمانشاه به فولاد هرمزگان
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران