Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@21:29:29 GMT

بهترین لژیونر فوتبال ایران کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۸۹۶۵

بهترین لژیونر فوتبال ایران کیست؟

رویداد۲۴  بعد از سفر چند ساله در شهرهای مختلف روسیه و بازی برای تیمهای متفاوت لیگ این کشور که با روبین کازان شروع شد و با روستوف و دوباره روبین کازان ادامه یافت، حضور در تیم قدرتمند زنیت سنت پترزبورگ جایی بود که سردار را به خواسته هایش رساند. 

این انتقال که در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ صورت گرفت، برای هر دو طرف به بهترین نحو جواب داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنیت که از سال ۲۰۱۵ دستش از جام قهرمانی لیگ روسیه کوتاه مانده بود و فصل ۱۸-۲۰۱۷ را با رتبه پنجم به پایان رسانده بود، متحول شد و  دو فصل متوالی قهرمانی در لیگ برتر روسیه را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: سردار آزمون از تیم ملی فوتبال ایران جدا شد

درخشش سردار در فصل اول با ۱۲ گل در فصل اول (شامل ۹ گل در لیگ و ۳ گل در لیگ اروپا) همراه بود. اما فصل قبل او هماهنگی فوق العاده‌ای که با آرتم زوبا، مهاجم روسی و زوج سردار در خط حمله زنیت، به دست آورد توانست با ۱۷ گل زده در کنار زوبا مشترکا عنوان آقای گلی روسیه را به دست بیاورد، با این توضیح که او ضربات پنالتی تیمش را هم نمی‌زد. آقای گلی در روسیه با پیشنهادهای اروپایی چشمگیر برای سردار نیز همراه بود اما او ترجیح داد چالش جذاب خود در شهر زیبای سنت پترزبورگ و با تیم قهرمان روسیه را همچنان ادامه دهد. 

فصل گذشته با درخشش و آقای گلی مهدی طارمی در لیگ پرتغال نیز در اولین فصل لژیونر شدنش همراه بود و همچنین با عملکرد خوب بازیکنانی مثل کاوه رضایی، علی قلی‌زاده و مهرداد محمدی، اما قهرمانی سردار با زنیت در دو فصل متوالی در لیگ روسیه و ثبات او در بازی در فوتبال اروپا ملاک‌هایی است که او را به عنوان بهترین لژیونر سالهای اخیر فوتبال ایران معرفی می‌کند.

منبع: خبر ورزشی لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 لژیونر ایرانی سردار آزمون ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت‌های لیگ برتر به روزهای پایانی بیست و سومین دوره خود نزدیک است و در این بین باز هم مربیان خارجی تازه واردی حضور در فوتبال ایران را تجربه کردند.

در لیگ نوزدهم بود که قانون منع استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی توسط هیئت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ تصویب شد و برای مدتی لیگ برتر را تحت الشعاع خود قرار داد. در آن مقطع کالدرون و برخی مربیان خارجی دیگر راهی جز پایان همکاری پیدا نکردند، اما پس از چند ماه رفته رفته داستان به روال گذشته خود برگشت. 

در همین راستا وقتی لیگ برتر در دوره بیست و سوم آغاز شد، مارینوس اوزونیدیس یونانی تنها خارجی تازه وارد به لیگ برتر بود و در ادامه ایگناسیو مارتینز در فولاد جانشین منصوریان شد و آلکارس اسپانیایی هم در نساجی مازندران جانشین مهدی رحمتی. این در حالی بود که ژوزه مورایس و پاکو خمس نیز حضورشان را با عملکردی که در فصل گذشته با تراکتور و سپاهان ارائه کرده بودند، تمدید کردند، اما حالا در فاصله 5 هفته مانده تا پایان مسابقات یکی از آنها راه جدایی در پیش گرفته است.

در طول تاریخ اما آلکارس اسپانیایی که خیلی نتوانست در فوتبال ایران دوام بیاورد، شصت و دومین مربی خارجی حاضر در فوتبال ایران بوده که سهمیه اسپانیا را پس از ایگناسو مارتینز سرمربی سابق فولاد خوزستان به عدد دو رساند. 

میروسلاو بلاژویچ کروات، تونی اولیویرای پرتغالی، وینفرد شفر آلمانی، مانوئل ژوزه پرتغالی، جان توشاک ولزی، مصطفی دنیزلی ترکیه‌ای، قربان بردیف روس، تومباکوویچ یوگوسلاو، برانکو ایوانکوویچ و زلاتکو کرانچار کروات، ژرژ لینکنز بلژیکی، ژوزه مورایس پرتغالی (آنگولایی) و برخی نام‌های دیگر را می‌توان در میان نام‌های بزرگ و پرافتخاری قرار داد که به لیگ برتر فوتبال ایران پیوسته‌اند. جالب اینکه به جز مربیات کروات هیچ‌کدامشان حداقل در کسب قهرمنی لیگ برتر موفق نبوده‌اند! 

از سوی دیگر مربیان کروات نظیر پوکله‌کوویچ، زلاتکو کرانچار، اسکوچیچ، فرانچیچ، برانکو، بوناچیچ و ... به شدت حضورشان در فوتبال ایران با توجه به شباهت‌های فرهنگی با 20 مربی بیشترین بوده و به موفقیت‌های قابل توجهی هم دست پیدا کرده‌‌اند.

آخرین مربی خارجی قهرمان لیگ برتر نیز کروات بوده و برانکو ایوانکوویچ در پایان لیگ هجدهم برای سومین مرتبه با پرسپولیس جشن قهرمانی گرفت. طی 4 سال اخیر هم سه مرتبه یحیی گل‌محمدی و یک مرتبه فرهاد مجیدی موفق به کسب قهرمانی شده‌اند. پیش از برانکو ایوانکوویچ هم آخرین مربی خارجی لیگ برتر فوتبال ایران که موفق به قهرمانی شده، کرانچار بوده که با سپاهان در لیگ یازدهم موفق به کسب افتخار شده و پیش از این مربی کروات نیز فرانچیچ با فولاد خوزستان موفق به رقم زدن این مهم شده است. پیش از فرانچیچ هم به پوکله‌کوویچ دیگر مربی کروات می‌رسیم که دو مرتبه با پرسپولیس موفق به کسب قهرمانی شده است.

در دوران قبل از انقلاب هم آلن راجرز انگلیسی و رایکوف صرب در لیگ برتر به قهرمانی با استقلال و پرسپولیس نائل شده‌اند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید برخی کشورها نظیر آرژانتین، بلژیک، هلند، یونان، ارمنستان، ولز و ترکمنستان طی 23 دوره لیگ برتر فقط یک نماینده به عنوان مربی در فوتبال ایران داشته‌اند.

به نظر شما شصت و سومین مربی خارجی لیگ برتر سر از کدام تیم درمی‌آورد؟

دیگر خبرها

  • اولین لژیونر ایرانی به لیگ برزیل پیوست!
  • دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • از افشین پیروانی بپرسید اوسمار بماند یا نه | او برای نیم‌فصل بهترین گزینه بود
  • دردسر افتخارات تازه یک لژیونر برای استقلال
  • محبی کاندیدای بهترین لژیونر تازه‌وارد لیگ روسیه
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات
  • یک جایزه جدید در انتظار لژیونر استقلالی
  • محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد
  • آلکنو سرمربی تیم والیبال زنیت شد