Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از افتتاح دو باب کتابخانه عمومی ویژه مادر و فرزند در استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: این دو باب کتابخانه به صورت حضوری و مجازی در شهرهای شفت و صومعه سرا افتتاح و به مردم این شهرها اهدا خواهد شد.

پریسا کرمی در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و مقام والای کتابدار، به تشریح اقدامات، فعالیت ها و برنامه های مهم هفته کتاب سال ۱۳۹۹ با شعار «دانایی، مانایی» پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهمترین این برنامه ها برگزاری مراسم تکریم مقام کتابداران و فعالان حوزه کتاب در استان گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ویژه برنامه به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و به توصیه ستاد مبارزه با بیماری کرونا ۲۸ آبان ماه به صورت مجازی و از طریق صفحه اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار می شود و ضمن تقدیر از برگزیدگان استانی در حوزه کتاب و کتابخوانی دارای بخش های متنوعی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از عضویت رایگان کتابخانه های عمومی در روز ۲۴ آبان ماه خبر داد و تصریح کرد: طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت فرارسیدن بیست وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در تمامی کتابخانه‌های عمومی گیلان انجام می‌شود. در این طرح سراسری علاقمندان و دوستداران کتاب می ‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به آدرس www.samanpl.ir و تکمیل فرم درخواست ثبت‌نام، پس از تایید کتابداران از این طرح بهره مند شوند.

کرمی ادامه داد: به منظور تکریم اعضای نهاد کتابخانه‌های عمومی و به دلیل تعطیلی های پیش آمده ناشی از همه گیری بیماری کرونا، عضویت تمامی اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور به مدت یک سال توسط کتابخانه های عمومی به صورت رایگان، تمدید خواهد شد.

وی به برگزاری مراسم مجازی تجلیل از برگزیدگان استانی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز اشاره کرد و گفت: در این مراسم مجازی که همزمان با روز تکریم مقام کتابداران و فعالان حوزه کتاب برگزار می شود از نفرات برگزیده جشنواره رضوی نیز در رده های سنی مختلف کودک، نوجوان، بزرگسال و خانواده و در بخش های مختلف آن شامل نقاشی، پویش کتابخوان، کار گروهی، چهارگزینه ای، داستانک و پویش مجازی تقدیر خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از افتتاح دو باب کتابخانه عمومی ویژه مادر و فرزند در استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم این هفته بهره برداری از دو باب کتابخانه عمومی ویژه مادر و فرزند برای نخستین بار در استان گیلان است. این دو باب کتابخانه به صورت حضوری و مجازی در شهرهای شفت و صومعه سرا افتتاح و به مردم این شهرها اهدا خواهد شد.

کرمی، به اجرای طرح ابتکاری «لک لک کتاب» برای نخستین بار در کشور با محوریت ارسال کتاب به صورت رایگان به درب منازل اعضای کتابخانه عمومی کودکان باران توسط پیک های ویژه اشاره کرد و متذکر شد: این طرح ویژه در فاز نخست در کتابخانه کودکان باران به مدت یک ماه از ۱۷ آبان ماه آغاز شده و در گام بعدی در کتابخانه های دیگر استان نیز اجرایی خواهد شد.

وی درخصوص ویژگی های طرح مذکور، تصریح کرد: طرح استانی «لک لک کتاب» به منظور ارسال کتاب به درب منازل اعضای کودک طراحی شده و کودکان دارای معلولیت های جسمی را به صورت کاملا رایگان تحت پوشش می گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های مطالعاتی، فرزندپروری، سواد تربیتی و دیگر کارگاه های آموزشی در کتابخانه های عمومی استان را جزو برنامه های پرمخاطب استان برشمرد و گفت: این کارگاه ها در روزهای مختلف هفته کتاب در بستر فضای مجازی برگزار می شوند.

کرمی، در ادامه آغاز اجرای طرح استانی «هفت روز هفت کتاب» با معرفی روزانه کتاب در شبکه های مجازی کتابخانه ها، آغاز به کار محفل ادبی کودکان و نوجوانان استان گیلان، آغاز فاز دوم اجرای طرح «پیک دانش» در شهرستان ها، راه اندازی شبکه اجتماعی «۶۰+» ویژه سالمندان با مرکزیت کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) در سبزه میدان رشت، برگزاری مسابقه فرهنگی مجازی «شعر و شور کتاب» به میزبانی محفل ادبی دکتر معین اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب  و انعقاد تفاهم نامه های مختلف همکاری در حوزه توسعه کتابخانه ها را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

وی برگزاری دومین دوره مسابقه عکاسی با تلفن همراه با موضوع «من و کتابم» و مسابقه کتابخوانی «از عید ولایت تا عید کتاب» با محوریت کتاب «وحدت از دیدگاه امام خمینی(ره)» در شهرستان آستارا، برگزاری محفل شب شعر مجازی در شهرستان تالش، برگزاری کارگاه قصه‌گویی مجازی با محوریت کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر، برگزاری نشست کتابخوان نویسندگان و شعرای بندرانزلی در فرمانداری این شهرستان و گشایش نمایشگاه ویژه فرهنگی در منطقه آزاد انزلی با نقش آفرینی کتابخانه های عمومی شهرستان بندرانزلی را از دیگر برنامه های استان در این هفته عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با اشاره به اقدامات مهم فرهنگی سال گذشته مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان از بهره برداری کتابخانه عمومی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی شهر چوبر شهرستان تالش، برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری نشست ویژه مبارزه با استکبار، افتتاح نخستین بخش نسخ خطی استان در کتابخانه عمومی اهل بیت(ع) آستانه اشرفیه، برگزاری نشست کتابخوان ویژه مداحان استان، نشست نقد کتاب مربع های قرمز، نشست ادبیات کودکان در ایران، نشست روایتگری دفاع مقدس، نشست های مجازی سماع شعر، شهریار شعر و شب شعر غدیر، نشست تخصصی کودک و نوجوان در محفل ادبی دکتر معین کتابخانه های عمومی استان گیلان، برگزاری نشست های و کارگاه های مختلف آموزشی در کتابخانه های عمومی به عنوان مهمترین برنامه ها یاد کرد.

کرمی، همچنین در ادامه به حمایت های مسئولان استانی و چهره های فرهنگی و اجتماعی از برنامه ها و اقدامات متنوع کتابخانه ها نیز اشاره کرد و دستاورد این حمایت ها را عدم توقف برنامه های این مجموعه حتی در دوران فراگیری بیماری کرونا دانست و گفت: کتابداران مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان در زمان فراگیری بیماری کرونا فعالیت های ترویجی خود را متوقف نکردند. حضور در بستر فضای مجازی با ایجاد ۶۴ شبکه مجازی در بستر فضای اینستاگرام برای برگزاری برنامه های فرهنگی به صورت زنده، تبلیغ و معرفی کتاب های کتابخانه و برگزاری دوره های مختلف آموزشی از مهمترین اقدامات کتابداران در این ایام بود.

وی به موفقیت اعضای کتابخانه های عمومی و کتابداران استان نیز در سالی که گذشت اشاره کرد و کسب عناوین متعدد ملی، استانی و کشوری توسط خانواده بزرگ مجموعه کتابخانه های عمومی استان را افتخار بزرگی برای گیلانیان در همه کشور توصیف کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، همچنین با اظهار امیدواری نسبت به پایان روند گسترش بیماری کرونا در کشور، تصریح کرد: امیدوار هستیم بار دیگر پویایی و نشاط گذشته در کتابخانه ها را با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نهاد كتابخانه هاي عمومي عمومی استان گیلان کتابخانه های عمومی مدیرکل کتابخانه عمومی گیلان دو باب کتابخانه کتابخانه عمومی استان گیلان بیماری کرونا برگزاری نشست مادر و فرزند کتابخانه ها اجرای طرح خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر فارس در گفتگوی اختصاصای با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: تاکنون ۲۴ هزار مادر غیر شاغل داری سه فرزند در استان فارس، بیمه شده اند و نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری هم تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
حسن کمالی افزود: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به صورت رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۱۷۴ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان فارس، در این طرح ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • شیطان با نقاب خواستگار
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است