Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران انجمن ملل آسیای جنوب شرقی «آسه‌آن» امروز (پنجشنبه) سی و هفتمین نشست چند جانبه خود در شهر «هانوی» را آغاز کردند.

به ادعای این خبرگزاری، انتظار می‌رود در این نشست به تنش‌ها در دریای چین جنوبی و طرح‌هایی برای مقابله با پیامدهای اقتصادیِ پس از دوران همه‌گیری کرونا در منطقه‌ای که رقابت چین و آمریکا در آن رو به افزایش است، پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«انگوین خوان فوک» ( Nguyen Xuan Phuc) نخست‌وزیر ویتنام که کشورش ریاست دوره‌ای این نهاد در سال ۲۰۲۰ را عهده‌دار است، در سخنان آغازین خود اعلام کرد: انجمن ملل آسیای جنوب شرقی تاکنون به گرداب رقابت‌ها و چالش‌ها در سیستم بین‌المللی چندجانبه کشیده نشده است.

نخست‌وزیر ویتنام در این خصوص گفت: از زمان پایان جنگ جهانی دوم، سه‌چهارم قرن گذشته است. با این حال صلح و امنیت جهانی به شکلی حقیقی هنوز پایدار نشده است.

به گزارش رویترز، دستورکار اصلی این نشست، تنش‌ها در دریای چین جنوبی خواهد بود؛ جایی که کشتی‌های چینی گاهی با کشتی‌هایی از ویتنام، مالزی و اندونزی کشمکش پیدا کرده و عمده دلیل آن تاکید بر ادعاهای ارضی در این گذرگاه آبی مورد مناقشه است.

کد خبر 5069702

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه آ سه آن ویتنام چین ایالات متحده امریکا دریای چین جنوبی ایالات متحده امریکا جو بایدن دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عراق رژیم صهیونیستی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا فلسطین عربستان سعودی ویروس کرونا لبنان مناقشه قره باغ سوریه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تصرف سالن هامیلتون پس از آن انجام شد که مدیران دانشگاه کلمبیا صدور احکام تعلیق دانشجویانی که حاضر به برچیدن چادرهای تحصنشان در محوطه دانشگاه نشدند را آغاز کرد.

دانشجویان معترض به مدیریت جنگ غزه دوشنبه شب به وقت محلی چادرهای تحصن خود را به درون ساختمان هامیلتون منتقل کردند.

ساختمان هامیلتون، همان ساختمانی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۶۸ در اعتراض به جنگ ویتنام در آن تحصن کرده بودند.

گروهی که رهبری دانشجویان متحصن در ساختمان هامیلتون را برعهده دارد، نام این ساختمان را به «هند»، دختر شش ساله‌ای که در جریان حملات اسرائیل به غزه کشته شد، تغییر داد.

معترضان هوادار فلسطینی‌ها اعلام کردند تا زمانی که دانشگاه کلمبیا سرمایه مالی خود را از شرکت‌هایی مانند بوئینگ که با ارتش اسرائیل همکاری دارند، بیرون نکشد و همچنین همکاری خود را با مراکز دانشگاهی اسرائیل متوقف نکند، ساختمان همیلتون را ترک نخواهند کرد.

دانشگاه کلمبیا با رد خواسته دانشجویان معترض، صدور احکام تعلیق دانشجویان «خاطی» را آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟