Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه ثبت‌نام در طرح کمک ‌‌‌ودیعه مسکن طی دو مرحله و تا پایان مهرماه انجام شد،گفت: مطابق با آخرین آمار، تعداد 9 هزار و 514 متقاضی برای استفاده از این تسهیلات در استان ثبت‌نام کردند که جمعیت خانوار متقاضیان در مجموع بالغ بر 31 هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دریافت وام ودیعه مسکن، عامل قرمز شدن فرم جیم متقاضیان نیست، ادامه داد: اما برای دریافت این تسهیلات دارا بودن فرم جیم سبز الزامی است و متقاضی می‌بایست از اول فروردین 84 فاقد مالکیت واحد مسکونی و از ابتدای انقلاب از امکانات دولتی اعم از زمین، واحد مسکونی دولتی و تسهیلات یارانه‌ای استفاده نکرده باشند.

وی، حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا و همچنین خانم‌های مجرد بالای 35 سال و زنان سرپرست خانوار را از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات عنوان کرد.

مقصودی اضافه کرد: اشخاصی که وام ودیعه مسکن را دریافت می‌کنند علاوه بر اینکه فرم جیم آن‌ها قرمز نمی‌شود می‌توانند از سایر وام‌های بانک مسکن استفاده کنند و این مسأله مانعی ایجاد نمی‌کند.

وی سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن برای مستأجران در استان را 10 تا 15 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تسهیلات بانکی این طرح از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تا کنون 166 میلیارد  و 475 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، توضیح داد: حدود 200 هزار میلیارد ریال از اعتبار مربوط به این طرح باقیمانده است که متقاضیان حائز شرایط پس از تشکیل پرونده در بانک می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 111 متقاضی در استان وام کمک ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند و  460 نفر دیگر از متقاضیان نیز در بانک پذیرش شده و تشکیل پرونده داده‌اند و برای دو هزار و 228 نفر نیز شعبه بانک عامل تعیین شده است.

مقصودی با اشاره به اینکه تسهیلات مذکور با نرخ سود 13 درصد و با سررسید یک ساله به واجد شرایط در حال پرداخت است؛ تأکید کرد: در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات از متقاضیان دریافت می‌شود و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

انتهای پیام/68024/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری وام ودیعه مسکن ودیعه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر

سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا، گفت: «طرح صدور گواهینامه یک‌روزه موتورسواران به‌صورت آزمایشی از سال گذشته در برخی از استان‌ها آغاز شد و بعد از اتمام طرح آزمایشی و برطرف شدن نواقص، اکنون در سراسر کشور به جز استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان و مازندران در حال اجرا است و در روز‌های آینده در ۳ استان باقی مانده اجرای می‌شود.»

به گزارش مهر، وی افزود: متقاضیان با داشتن شرایط لازم، موتورسیکلت به نام خود یا والدین و حداقل ۱۸ سال سن می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش موتور سیکلت ایرانیان پس از ثبت نام در سامانه و پرداخت هزینه، برای مراحل آزمایش و آزمون نوبت دریافت می‌کند که تمامی امور به صورت غیر حضوری انجام‌می‌شود.

وی ادامه داد: در روز مراجعه به آموزشگاه، سلامت متقاضی توسط پزشک متخصص کنترل و سپس مهارت سنجی و گواهی مهارت صادر می‌شود سپس فرد اقدام به شرکت در آزمون نظری و عملی می‌کند و به محض قبولی، همان روز پرونده صدور گواهینامه تایید می‌شود.

وی بیان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۹۴ هزار نفر به سایت مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۲۷۴ هزار نفر در مراحل مختلف فرایند ثبت نام هستند، همچنین ۲۱۹ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه در تهران است، گفت: در طی چند روز اخیر ۱۰۵ هزار نفر در تهران برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ثبت نام کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی