Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@15:23:10 GMT

هوا سردتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۹۹۲۷

هوا سردتر می‌شود

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی شاهد تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور و همچنین کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۸ درجه در غالب نقاط کشور خواهیم بود.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز (۲۲ آبان) در اکثر مناطق به‌جز بخش‌های جنوب شرق کشور بارندگی ادامه می‌یابد، شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان، شمال استان‌های فارس و کرمان، جنوب یزد و سواحل گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش در مناطق جنوبی کشور به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

همچنین فردا (۲۳ آبان) به‌جز شمال غرب و غرب کشور و جنوب سیستان و بلوچستان همچنان بارش‌ها در سایر مناطق کشور ادامه دارد که شدت آن در بخش‌های جنوب، شرق و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود. طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ آبان) در ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و مناطق سردسیر استان خراسان رضوی بارندگی به‌صورت بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه (۲۴ آبان) این سامانه در شرق و جنوب شرق کشور باعث رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد شد. این سامانه بارشی به‌تدریج تا اواخر وقت از کشور خارج می‌شود و در یکشنبه (۲۵ آبان) در اکثر نقاط کشور جوی آرام حاکم می‌شود اما از اواخر وقت موج گذرایی از سمت جنوب غرب کشور وارد می‌شود. این موج گذرا روز دوشنبه (۲۶ آبان) مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد که شدت بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد بود.

از فردا تا یکشنبه (۲۲ تا ۲۵ آبان) نیز در غالب نقاط کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد که بیشترین کاهش در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور به میزان ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

دریای خزر امروز (۲۲ آبان) مواج است و خلیج فارس نیز از فردا (۲۳ آبان) به‌تدریج با افزایش سرعت باد تا ۱۵ متر بر ثانیه در روزهای جمعه و شنبه (۲۳ و ۲۴ آبان) به‌ویژه شنبه مواج خواهد بود.

در این اعلام درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده آمده است: آسمان تهران فردا (۲۳ آبان) ابری همراه با مه رقیق و در بعضی ساعات بارش باران و به‌تدریج کاهش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۴ آبان) نیمه ابری و احتمال بارش پراکنده و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بارش باران کاهش دما سازمان هواشناسی سامانه بارشی سازمان هواشناسی کشور پیش بینی می شود ۲۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) در برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان و یزد و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش پیش‌بینی می‌شود.

جمعه به جز سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و بوشهر، این وضعیت را خواهیم داشت.

شنبه در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

۲ روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • ورود سامانه بارشی جدید به ایران از روز دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / بارش‌ها در جنوب و شرق کشور شدت می‌گیرد
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود