Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد: این هفته با شعار «کرونا، فرصتی برای همدلی با بیماران کلیوی» برگزار خواهد شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان جمع‌بندی اقدامات سالانه و ارائه گزارش این عملکرد به مردم از جمله خیران را از برنامه‌های هفته بیماران کلیوی دانست و افزود: شرایط خاص مراکز درمانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، موجب شد تا بیماران دیالیزی بیمارستان ولی‌عصر زنجان به محل انجمن مراجعه کنند که این اقدام در راستای کاستن بار بیماران در محیط بیمارستان و همچنین انتقال بیماران به یک محیط آرام و باکیفیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ارتقای کیفیت در ارائه خدمات به بیماران جامعه هدف افزود: این ارتقای کیفیت برای بیماران دیالیزی به دلیل خاص بودن شرایط آن‌ها بیشتر لحاظ می‌شود، ضمن اینکه تلاش می‌شود به معیشت بیماران هم کمک شود.

طهماسبی تعداد پرونده‌های فعال درمانی در انجمن را 2 هزار مورد اعلام و تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، تنها انجمنی است که پرونده‌های مراقبتی دارد تا جلوی ورود این بیماران به جمع بیماران نارسایی کلیوی گرفته شود از طرفی تلاش می‌شود تا با فراهم کردن شرایط پیوند بیماران واجد شرایط از این امکان بهره‌مند شوند که در این راستا یک هزار و 600 بیمار با مراقبت و پیوند از چرخه دیالیز خارج شدند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه این انجمن 400 پرونده فعال دیالیز دارد، ادامه داد: این بیماران در سه مرکز محل انجمن، مرکز شفا، بهمن و 6 مرکز شهرستانی دیالیز می‌شوند.

وی با تشریح برنامه‌های هفته بیماران کلیوی افزود: برنامه بازارچه‌ که هر ساله با کمک شهرداری برگزار می‌شد به دلیل شرایط کرونایی جامعه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

طهماسبی با تاکید بر اینکه نقش موثر بیماری‌های زمینه‌ای در مورد بیماران کلیوی گفت: در این راستا تلاش می‌شود اطلاع‌رسانی مورد نظر انجام شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به کاهش تعداد عمل‌های پیوندی افزود: شرایط کرونایی موجود و همچنین افزایش هزینه‌ها از دلایل این کاهش بوده است، ضمن اینکه ویروس کرونا هم در برخی از بیماران به کلیه‌ها آسیب می‌زند.

وی به ارائه خدمات آموزشی، اطلاع‌رسانی، رفاهی، درمانی و ... در مرکز انجمن حمایت از بیماران کلیوی اشاره و  تصریح کرد: با اخذ مجوز درمانگاه، دیگر خدمات درمانی هم در این مرکز راه‌اندازی خواهد شد.

طهماسبی به روند افزایشی تعداد بیماران کلیوی در زنجان به مانند دیگر مناطق کشور اشاره و تاکید کرد: علاوه بر شرایط بومی، کرونا هم به دلایل افزایش تعداد بیماران، اضافه شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد داروهای مورد نیاز بیماران کلیوی گفت: در مورد کمبود، مشکلی وجود ندارد، بلکه موضوع افزایش قیمت داروها به مانند سایر اقلام است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص، ورودی بیماران کلیوی افزایش و خروجی هم به علت کاهش پیوند کاهش یافته است.

طهماسبی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی موجود در جامعه و همچنین تحریم‌ها مشکلات عدیده‌ای برای بیماران کلیوی در بخش پیوند بروز کرده است، هر چند انجمن همه تلاش خود را برای تامین دارو انجام می‌دهد ولی اگر شرایط به همین نحو ادامه یابد، مشکلات این بیماران بیش از این افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان نشست خبری بیماران محمدرضا طهماسبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است

ایسنا/زنجان رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری و قائم مقام دبیرکل خانه کارگر گفت: یکی از موضوعات مورد توجه خانه کارگر در کنار دفاع از حقوق کارگران موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بوده که از مطالبات جدی ما است.

حسن صادقی امروز (پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه)  در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان خانه کارگر استان زنجان با اشاره به خدمات و فعالیت‌های خانه کارگر برای تامین امکانات رفاهی جامعه هدف، عنوان کرد: همه تلاش  خانه کارگر مبنی بر مطالبه حقوق کارگران است که این مطالبه‌گری با حفظ خطوط قرمز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به موضوع افزایش حقوق کارگران و انتقاد از نحوه افزایش دستمزد کارگران، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد توجه خانه کارگر در کنار دفاع از حقوق کارگران، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  است که از مطالبات جدی ماست.

در ادامه این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر در استان زنجان عضو مستقیم تشکیلات خانه کارگر هستند، تصریح کرد: با احتساب خانواده اعضای خانه کارگر زنجان، در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر در استان با این تشکیلات در ارتباط هستند.

اصغر نجاری با توضیح اینکه تحویل زمین ۴۰۰ مترمربعی برای احداث خانه کارگر پس از ۶ سال پیگیری در دولت سیزدهم محقق شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ساختمان خانه کارگر استان تا حدود سه سال آینده در صورت تامین اعتبارات به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد