Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از یونهاپ، بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا در مکالمه تلفنی روز پنجشنبه با «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی که ۱۴ دقیقه به طول انجامید کره جنوبی را به عنوان «پایه اصلی امنیت و رفاه در منطقه هند و اقیانوس آرام توصیف کرد.

مون از بایدن خواست برای توسعه آینده نگرانه اتحاد سئول و واشنگتن، خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و برقراری صلح پایدار در منطقه  ارتباط نزدیک برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری کره جنوبی به ۷۰ سال همکاری دو کشور برای حمایت از ارزش های مشترک مانند دمکراسی و حقوق بشر اشاره کرد و گفت: بایدن در این تماس تلفنی بر تعهد امنیتی قاطع واشنگتن در قبال کره جنوبی تاکید کرده است.

دو طرف همچنین توافق کردند همکاری در مورد چالش های جهانی از جمله COVID-۱۹ و تغییرات آب و هوایی را گسترش دهند و در نخستین تاریخ پس از مراسم تحلیف با یکدیگر دیدار کنند.

بایدن هم در این تماس ضمن تمجید از تلاش های سئول در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اظهار داشت که تمام تلاش خود را برای مهار ویروس کرونا در ایالات متحده قبل از شروع رسمی دولتش انجام خواهد داد.

در پی تماس تلفنی رهبران کانادا و اروپا با بایدن، سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن هم امروز پنجشنبه با بایدن تماس تلفنی برقرار کرد.

«جو بایدن» نامزد دمکرات‌ها شنبه شب با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد؛ اما ترامپ زیر بار پذیرش نتیجه انتخابات نمی‌رود. او ادعای فساد و تقلب در انتخابات را مطرح کرده است.

منبع: خبرگزاری رسمی یونهاپ برچسب‌ها کره‌ جنوبی کره ‌شمالی انتخابات ۲۰۲۰ مون جائه این جو بایدن پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی انتخابات ۲۰۲۰ مون جائه این جو بایدن کره جنوبی کره شمالی انتخابات ۲۰۲۰ مون جائه این جو بایدن اخبار کنکور کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان

ایروان اعلام کرد: ارمنستان رویکرد مثبتی به تلاش‌های میانجی‌گری برای تحدید حدود مرزها بر اساس دستیابی به صلح واقعی پایدار در قفقاز جنوبی و همچنین به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی ارمنستان و جمهوری آذربایجان دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان، پیشنهاد قزاقستان برای میزبانی مذاکرات صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان را پذیرفته است.

قاسم جومارت توکایف رئیس‌جمهور قزاقستان در سفر هفته گذشته خود به ایروان گفت که می‌تواند پلتفرمی را برای چنین دیداری فراهم کند.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان بعداً تصریح کرد که آستانه پیشنهادی برای دیدار وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان ارائه کرده است.

او گفت که باکو از این طرح حمایت می‌کند.

وزارت امور خارجه ارمنستان در 26 آوریل اعلام کرد که آرارات میرزویان آماده دیدار با جیحون بایراموف همتای آذربایجانی خود در قزاقستان است. اما وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که هنوز تاریخ دقیق این دیدار مشخص نیست.

در بیانیه وزارت امور خارجه ارمنستان آمده است: ارمنستان رویکرد مثبتی به تلاش‌های میانجی‌گری برای تحدید حدود مرزها بر اساس دستیابی به صلح واقعی پایدار در قفقاز جنوبی و همچنین به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی ارمنستان و آذربایجان دارد و از تلاش‌های میانجی‌گری و پلتفرم‌های مذاکره پیشنهادی برای تعیین حدود مرزها بر اساس اسناد مورد توافق دوجانبه، از جمله اصول اساسی و اعلامیه آلماتی 1991 استقبال می‌کند.

گفتنی است، آخرین دیدار میرزویان و بایراموف در ماه فوریه در برلین برگزار شد که در آن نشست پیشرفت چشمگیری در راستای دستیابی به توافق صلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان حاصل نشد.

آرارات میرزویان بعداً شکایت کرد که باکو از به رسمیت شناختن تمامیت ارضی ارمنستان اجتناب می‌کند و همچنان خواستار افتتاح کریدور زنگزور بین آذربایجان و نخجوان است.

خاطرنشان می‌شود که الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان دو روز پیش خواستار ایجاد یک کریدور شد. وی همچنین تصریح کرد که برای امضای معاهده صلح بین دو کشور، ارمنستان باید قانون اساسی خود را تغییر دهد.

رئیس‌جمهور آذربایجان حتی پس از اینکه دولت نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان را مجبور به بازگرداندن چهار روستای آذربایجان کرد، به طرح این خواسته‌ها ادامه داد.

هفته گذشته، باکو و ایروان اعلام کردند که بر سر تعیین حدود اولیه مرز بین دو کشور در بخش قزاق-تاووش به توافق رسیده‌اند.

پس از آن، گزارش‌هایی مبنی بر شلیک اولین پاسگاه‌های مرزی بین دو کشور منتشر شد. باکو گفت که 10 تا 12 کیلومتر از مرز در حال حاضر مشخص شده است.

مخالفان دولت ارمنستان و دیگر منتقدان دولت پاشینیان از توافق برای بازگرداندن این چهار روستا به جمهوری آذربایجان انتقاد کردند.

اعتراضات علیه تحدید حدود در منطقه تاووش ارمنستان در ایروان پایتخت این کشور از هفته گذشته آغاز شده است.

علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهدعلی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد