Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@05:27:47 GMT

چرا «صفر بیست و یک» نمی خنداند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۰۲۴۳

چرا «صفر بیست و یک» نمی خنداند؟

یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است طنزهای سریال «صفر بیست و یک» دست چندمی است و عدم خلاقیت منجر شده تا سریال مخاطب را نخنداند.

به گزارش مشرق، حسین سلطان محمدی نویسنده و منتقد سینما و تلویزیون، درباره سریال طنز «صفر بیست و یک» گفت: در این سریال شاهد حضور چهره های نام آشنا در عرصه طنز و کمدی هستیم اما آنچه بتواند نظر مخاطب را جلب کند و طنزهایی که ممکن است برای مخاطب ایجاد خنده کند همگی در دنیای فضای مجازی و در برخی از سریال های شبکه نمایش خانگی از آن‌ها استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طور مثال شوخی با رئیس جمهور که در فضای مجازی به وفور دیده می شود یا تکه‌های طنز دیگر. طنز به کار برده شده در سریال «صفر بیست و یک» طنز ابداعی و پیش رو مثل کارهای دیگر افرادی که در این حوزه فعال بودند مثل آقای مدیری نیست. هنوز برخی از مواردی که در کشور رخ می دهد گفته می شود که در سریال «برره» پیش بینی شده بود. این بدین معناست که طنز آن سریال و سریال‌های دیگر از این دست بسیار پیشرو و مبدع بود به همین دلیل در میان مخاطبان جایگاه داشت.

بیشتر بخوانید:

جواد رضویان، سیامک انصاری و انتظاراتی که برآورده نشد

سلطان محمدی تاکید کرد: طنزی که در سریال «صفر بیست و یک» با حضور چهره‌های شاخص این حوزه دیده می شود طنز تجربه شده برای مخاطب است و برای همین زیاد نمی تواند در نگاه مخاطب موفق باشد. ابتکاری در این سریال دیده نمی شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در همین انتخابات اخیر آمریکا بخش های از سریال «نون خ» را دیدیم که دست به دست در فضای مجازی می چرخید این نشان از مبدع بودن سازندگان این اثر دارد که قبل از وقوع انتخابات برخی از صحنه ها را به گونه ای تصویرسازی کردند که قابل استفاده در اتفاقات اخیر است. این نوع طنز پیشرو است اما طنز «صفر بیست و یک» خلاقیتی ندارد برای همین سر زبان ها نیافتد و نمی تواند توقع مخاطب را برآورده کند.

سلطان محمدی تاکید کرد: در این روزهای کرونایی که مردم بیشتر تشویق به خانه ماندن می شوند این سریال اگر با دقت بیشتری ساخته می شد و در نوع ساختار و محتوای آن دقت می شد می‌توانست سریال سرگرم کننده خوبی باشد و مخاطب را راضی نگه دارد اما وقتی تمام طنزهایش را مردم به نحوی دیگر و بدون محدودیت در فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی تجربه کردند برای همین دیگر این طنز که در سریال به صورت پاستوریزه به آن‌ها ارائه می‌شود دست چندمی است و جذابیت لازم را برایشان ندارد زیرا ابتکار عملی در آن دیده نمی‌شود و تنها چهره‌های آشنای طنز را در سریال می‌بینند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ فضای مجازی سینما سریال تلویزیون جواد رضویان صفر بیست و یک فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارگردان نمایش «تشریفات ساده» گفت: داستان این نمایش در یک شب سرد بارانی در ناکجاآباد می‌گذرد و محور آن کشف رمز از پرونده قتلی معماگونه است.


سعید امیرسلیمانی در خصوص چگونگی شکل‌گیری ایده این نمایش افزود: من در سال ۱۳۸۵ زمانی که فیلم «تشریفات ساده» از «جوزپه تورناتوره» را در شبکه ۴ دیدم، داستان فیلم به دغدغه اصلی من تبدیل شد و می‌خواستم با بیان این دغدغه، یک نمایش هدفمند را به مخاطب ارائه دهم.


وی گفت: نمایش «تشریفات ساده» برای مخاطب بالای ۱۲ سال مناسب است و علاوه بر مخاطب عام، می‌تواند برای علاقه‌مندان به حوزه‌های روانشناسی و ادبیات نیز جذاب و مفید باشد.


نمایش «تشریفات ساده» تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه ماه حوزۀ هنری استان اصفهان، واقع در خیابان استانداری به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • گزارش تصویری | قاب‌های ماندگار
  • سریال ادامه‌دار VAR؛ قسمت بیست‌وسوم
  • نویسنده‌ای که برای مخاطب دام پهن نمی‌کند