Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@15:52:19 GMT

سرکرده گروه حرکة النضال دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۰۳۹۵

سرکرده گروه حرکة النضال دستگیر شد

رویداد۲۴ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، با اقدامات تخصصی و ترکیبی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، فرج الله چعب سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکة النضال شناسایی و دستگیر شد.    سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکة النضال در سال های اخیر قصد چندین عملیات بزرگ دیگر در تهران و خوزستان را داشت و اخیراً در حال برنامه ریزی برای هدایت عملیات تروریستی جدیدی بود که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    این گروهک که تحت حمایت مستقیم سرویس های اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ علی رغم صدور حکم بین المللی برای سرکردگان آن گروه، عملیات تروریستی در ایران را مدیریت می کرد.
عامل اصلی حمله تروریستی خونین 31 شهریور 97 اهواز که اکنون در دستان وزارت اطلاعات قرار دارد؛ از دیگر عملیات تروریستی و خونین این گروهک نیز جزئیاتی بیان کرده است.

 مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حمله تروریستی وزارت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه

سیاست های ابهام برانگیز و دوپهلوی آمریکا علیه گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر به ترکیه انگیزه داده تا با نادیده گرفتن آمریکا، به اقناع بغداد برای همکاری در این زمینه بپردازد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه خبری الجزیره، «صالحه علام»، نویسنده و پژوهشگر مسائل ترکیه در یادداشتی از سنگ اندازی آمریکا در توافق راهبردی عراق و ترکیه پرده برداشت.

روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق پس از بازگشت از آمریکا، میزبان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بود. در این سفر، 26 توافقنامه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و توریستی به امضا رسید. پنج توافقنامه از 26 توافقنامه امضا شده، روابط راهبردی، همکاری بر سر مسائل نظامی، امنیتی، مبارزه با تروریسم و ساخت ابزارآلات جنگی را در بر می‌گیرد.

مذاکرات ترکیه و آمریکا

آمریکا در مذاکرات اخیر با مقامات امنیتی و دیپلماتیک ترکیه پیشنهاد مقابله مستقیم و غیرمستقیم با گروه‌های تروریستی مشترک (داعش و پ ک ک) را مطرح کرد. این پیشنهاد با مخالفت قاطع ترکیه روبرو شد.

آنکارا اعلام کرده همکاری با یک سازمان تروریستی برای مبارزه با یک سازمان تروریستی دیگر و یا همکاری موردی کشورهای هم‌پیمان با سازمان‌های تروریستی را نمی‌پذیرد. تضاد شدید میان آنکارا و پ.ک.ک که سال‌هاست جنگ شدیدی علیه ترکیه را از درون اردوگاه‌هایش در سوریه و عراق اداره می‌کند، باعث شده آنکارا استدلال‌های آمریکا را نپذیرد.

توافقات امنیتی و نظامی عراق و ترکیه نگرانی گروه‌های مختلف کردی از جمله گروه تروریستی پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) را برانگیخته و باعث شده آمریکا نیز برای جلوگیری از مقابله جدی با این گروه ها به میدان بیاید. با این وجود آمریکا نگران پیامدهای احتمالی همکاری نظامی و امنیتی میان بغداد و آنکارا است که می‌تواند به حضور ی.پ.گ و پ.ک.ک در مرزهای عراق، سوریه و ترکیه پایان دهد.

در بهمن ماه سال گذشته «یاشار گولر»، وزیر دفاع و «متین گوراک»، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه در سفر به بغداد، موفق به کسب رضایت مسئولان عراقی در رابطه با اعلام منع فعالیت پ.ک.ک در مرزهای عراق شدند. به همین دلیل روابط عراق و ترکیه از منظر امنیتی و نظامی بهبود یافت.

بنا بر ادعای رسانه های ترکیه، مطابق توافق دو کشور، به زودی عملیات نظامی به رهبری نیروهای نظامی ترکیه در عمق 30 الی 40 کیلومتری خاک عراق علیه نیروهای تروریستی مخالف دولت ترکیه آغاز خواهد شد؛ این موضوع مخالفت شدید آمریکایی ها را به همراه داشته است.

نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق

دلایلی که بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند

 

در همین راستا آنکارا اخیراً ابتکار جدیدی را آغاز کرده که عبارت از حل و فصل کردن پرونده تروریسم بدون مداخله واشنگتن است. سیاست دو پهلو و ابهام برانگیز آمریکا علیه گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر به ترکیه انگیزه داده تا با نادیده گرفتن آمریکا، به اقناع بغداد برای همکاری در این زمینه بپردازد. به نظر می‌رسد این تحولات سرآغاز تغییراتی مهم در سیاست های کشورهای عراق، سوریه و ترکیه در قبال گروه‌های کُردی فعال در این سه کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است