Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین تیموری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در پی هشدار سازمان جهانی فائو و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر هجوم مجدد ملخ صحرایی مهاجر برای زمستان گذرانی به سوی مرزهای کشور، این مدیریت در یک برنامه دو هفته‌ای کلیه امکانات وتجهیزات مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی را که در دوره قبل نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود سرویس و آماده بکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ورود دستجات جدید ملخ صحرایی به استان هرمزگان، اکیپ‌های ردیابی در شهرستان‌های جنوبی استان فعال شده تا به محض مشاهده این آفت جهانی خطرناک، کار مبارزه را در اسرع وقت به انجام رسانند وطی سه هفته گذشته تاکنون رد یابی ملخ صحرایی در سطح ۵٠٠ هزار هکتار از اراضی جنوب استان انجام شده است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان ادامه داد: در دوره قبل هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان در سطح ۴میلیون و پانصد هزار هکتار دیده بانی و بیش از ١٨١ هزار هکتار از اراضی سطح استان علیه این آفت خطرناک سمپاشی شده است.

وی از همه بهره برداران شوراهای اسلامی، دهیاران و دست اندرکاران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده دستجات ملخ صحرایی در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی یا مدیریت‌های جهاد کشاورزی گزارش نمایند تا عملیات سرکوب و دفع آفت در کوتاه‌ترین زمان انجام گیرد.

وی درباره خسارت ناشی از این آفات به مزارع کشوری گفت: خوشبختانه گزارشی از خسارت به ما ارائه نشده البته ممکن است به صورت موردی و جزئی در برخی باغات یا مزارع، خسارت‌هایی ایجاد شده باشد.

کد خبر 5069737

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حفظ نباتات کشور سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی بارش باران آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان استانداری سمنان قزوین مجلس شورای اسلامی هزار هکتار ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در کاشان گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی کاشان به کشت گل‌محمدی اختصاص دارد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در منطقه کاشان اظهار داشت: با فرا رسیدن این ایام عطر خوش گل محمدی در این منطقه پیچیده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

وی گفت: از میزان حضور گردشگران در ایام گل و گلاب در اردیبهشت و خرداد باید گفت که بیش از 2 میلیون گردشگر در کاشان ویژه این ایام حضور پیدا می‌کنند و سال‌های گذشته همین میزان گردشگر را کاشان پذیرایی کرد.

وجود 33 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور

محمدی فشارکی ضمن اشاره به برگزاری جلسات خدمات سفر تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری آمادگی کامل را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام گل و گلاب در شهرستان کاشان دارند و از تمامی مردم و گردشگران داخلی و خارجی برای حضور در کاشان دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی