Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام تقی پور با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولین به جای بهره مندی از فکر و توان نخبگان با بی توجهی به اندیشه آنها زمینه ساز مهاجرت این نخبگان علمی می شوند، گفت: سرگردانی و اوضاع نابسامان اقتصاد امروز بر پایه علم ستیزی و دانشمند گریزی است‌.

حجت الاسلام «حسین تقی پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری در خصوص علم و جایگاه علم در اسلام و اهمیت استفاده از علم و فکر برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و فرهنگی بیان کرد:  مقام معظم رهبری(مدظله العال) فرمودند: ما باید دشمن را در سه حوزه« امنیت، اقتصاد و فرهنگ»  مایوس کنیم این استراتژی امروز ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه شهرستان رامسر افزود: حوزه، دانشگاه، صنعت و کشاورزی همه باید به این سمت حرکت کنند، باید دشمن را مایوس کنیم، نه اینکه دشمن زمینه یاس ما را فراهم کند.

 

حجت الاسلام تقی پور تصریح کرد: انسان مایوس حتما انتهای کارش به خودکشی و نابودی خودش می‌انجامد، اگر بخواهیم این استراتژی را در جامعه اجرا کنیم نیاز به سازوکار و تاکتیک دارد.

 

وی با اشاره به فرموده پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، گفت: عاقل‌ترین مردم کسانی هستند که همانطور که خدا را می‌شناسند و اطاعت می کنند دشمن را بشناسند و نافرمانی کنند، مخالفت با دشمن یکی از شاخصه‌های افراد عاقل است.

 

حجت الاسلام تقی پور تاکید کرد:امروز به لطف الهی ما در حوزه امنیت، حرف محکم برای عرضه به دنیا داریم و امنیت خودمان را در پناه علم ( دستیابی انواع پهبادها و موشک‌ها) حفظ کردیم. باید در سایه علم در سایر حوزه ها نیز زمینه توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی را فراهم کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر شهید حسن تهرانی مقدم را پدر موشکی ایران می دانیم که دشمن تشنه به خون او بود و وی کسی بود که دشمن را ترسانده بود در سایه علم بود، اینکه سر قبرش نوشت به اسرائیل بگویید که من در صدد نابودی‌اش هستم این اراده درپرتو ایمان به خدا و استفاده درست از علم بروز و ظهور کرده بود.

 

حجت الاسلام تقی پور اضافه کرد: شما می‌دانید ما از نظر اسلام موظف نیستیم که آغازگر جنگ باشیم مگر در شرایط خاص، ما فقط باید از خودمان دفاع کنیم، اما در آیات قرآن کریم آمده است؛ تا می‌توانید به توانمندی رزمیتان بی‌افزایید.

 

امام جمعه رامسر بیان کرد: حال سوال اینجاست توانمندی رزمی در سایه علم حاصل می‌شود یا در سایه جهل و ناآگاهی؟ قطعا در سایه علم! امروز ما در اقتصاد وضعیت نامناسبی داریم برای دستیابی به یک اقتصاد خوب و محیط زیست آرام‌بخش باید از علم بهره بگیریم.

 

حجت الاسلام تقی پور تاکید کرد: امروز اگر ما در صنعت انرژی هسته ای اصرار می‌ورزیم چون دانش هسته‌ای می‌تواند ما را در اقتصاد کمک کند. اما دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام به جهت اینکه با پیشرفت مسلمانان مخالف هستند و از توسعه اسلام می هراسند بهانه می کنند که این انرژی فقط می‌تواند تبدیل به بمب هسته‌ای شده و به ابزار و سلاح‌های کشتار جمعی تبدیل شود.و برای فعالیت های هسته ای در ایران اسلامی کارشکنی می کنند.

 

وی متذکر شد:  اگر ما در یک قطعه زمینی ۲۰ کیسه برنج برداشت می‌کردیم با بهره‌وری از انرژی هسته‌ای می‌توانیم ۶۰ کیسه برداشت کنیم،اگر با مواد سمی که برای جسم انسان، محیط زندگی و زیست ضرر دارد را حذف و برای محصولات کشاورزی از ظرفیت انرژی هسته ای بهره مند شویم قطعاً ماندگاری و مانایی محصولات کشاورزی همانند سیب زمینی، گندم، جو و... را شاهد خواهیم بود.

 

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به مهاجرت نخبگان، اذعان کرد: امروز ما می‌توانیم بسیاری از انرژی‌ها را بدون ضربه زدن به لایه ازون به خدمت بشریت درآوریم اما متاسفانه برخی از مسئولین به جای بهره مندی از فکر و توان نخبگان با بی توجهی به اندیشه آنها زمینه ساز مهاجرت این نخبگان علمی می شوند.

 

امام جمعه رامسر ادامه داد: یک مخترع در کشور بخاری هوشمند طراحی کرده که خروجی اش مصرف سوخت کم و گرمای زیاد بوده، برای دریافت مجوز آنقدر بین ادارات سرگردان شد تا اختراع خود را در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در اختیار خارجی ها قرار داد و   پایه‌ریزی صنعتش را در کشوری دیگر آغاز کرد.

 

حجت الاسلام تقی پور  یادآور شد: مخترع دیگری را یاد دارم که ماشینی طراحی کرد که با برق شارژ می شد و باطری آن ۸۰۰ کیلومتر دوام می آورد. و به جای خروج دود از اگزوز خودرو،  آب از اگزوز خارج می‌شود و نیاز به بنزین نداشت. مسئولان کاری کردند که ماشین خود را به دریا انداخت و به کشور دیگری مهاجرت کرد.

 

وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی (ع) گفت: به علم عمل کنید تا به غنیمت‌های فراوان دست یابید، اگر می‌خواهید رستگار شوید از علم و عالم اطاعت کنید از دانشمندان بهره گرفته و از جهل دوری کنید مملکتی که مسئولان آن به دانشمندانش اهمیت ندهند خار و ذلیل می‌شود.

 

حجت الاسلام تقی پور اعلام کرد: سرگردانی و اوضاع نابسامان اقتصاد امروز بر پایه خودخواهی، بی تقوایی و نداشتن ‌برنامه، علم ستیزی و دانشمند گریزی است‌. 

 

وی با اشاره به حدیث دیگری از امام علی (ع) اظهار کرد: شرافت در سایه علم است، از این منظر کسانی که دانشمندگریزی و علم ستیزی می‌کنند و کاری می‌کنند که در لابه لای قوانین و امتیازات و حمایت نکردن‌های مالی دانشمندان فرار کنند، شرف انسانی را به باد دادند و قدرت مملکت خود را نخواستند.‌

 

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: علم ستیزی مهاجرت نخبگان پدر موشکی ایران دانش هسته ای امام جمعه رامسر مخترع رهبری حجت الاسلام تقی پور سایه علم علم ستیزی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه اظهار کرد: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند. تولید محور همه تلاش های ماست و محور تولید هم کارآفرینی و کارگر است. نقش کارگران در این زمینه بی بدیل است و باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود تا تولید ما هم در کیفیت و هم کمیت رشد کند.

وی ادامه داد: باید محصولی تولید شود که در دنیا بهترین باشد و تولید این محصولات از کشور ما برمی‌آید. استاندارد کف مشخصات یک کالاست و کالای تولدی ما باید در دنیا برتر باشد. در سریلانکا صدور خدمات فنی و ومهندسی انجام شده و ومهندسان آنجا می‌گفتند، کار بسیار علمی و دانش پایه انجام شده است. این کار چند منطوره بود و سد و نیروگاه ایجاد شده بود. مهندسان ما گفتند شاید اولین کاری است که در آن منطقه انجام شده است.

رئیسی ادامه داد: رهبری حکیمانه فرمودند که در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند که باید به این نخبگان توجه شود. باید از ایده پردازی حمایت کرد. ایده پردازی در دانشگاه مهم است، اما کسی که در عمل صاحب ایده شده است، باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد فرهنگ کار در کشور بسیار مهم است، گفت: باید به کار و کارگر توجه شود. عمل برتر و موثر مهم است. بین نماز اول وقت و نماز قضا تفاوت وجود دارد. تاکید دارم کار زمان شناسانه اهمیت دارد. در زمان دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌ها انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. کارهایی که همراه با خلاقیت و نوآوری بود. کارگران ما سابقه این کارها را نداشتند. الان هم به ما جنگ اقتصادی به ما تحمیل شده است که تاکنون جوانان، کارگران و کارفرمایان ما نشان دادند که همچنان که رزمندگان ما سیلی محکمی به دشمن زدند، کارگران ما هم در عرصه اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد، دشمنان فکر می کنند با تهدید و تحریم می توانند ما را متوقف کنند.

وی افزود: ما رشد تولید، رشد اقتصادی، رشد نوآوری داریم و در حوزه فناورانه رشد داریم.رشد کمی در شرکت‌های دانش بنیان داریم. جامعه کارگری و کارآفرنی ما پای کار است و این جای تقدیر دارد.
رئیس جمهور با اعلام اینکه لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده و در مجلس پیگیری می‌شود تا کار سریعتر به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: ثبات شغلی بسیار مهم است. ما امروز شاهیدم که اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش یافته و این جای افتخار دارد. زمینه شغل برای تحصیل کردگان بهتر از قبل فراهم شده است. بیمه کارگران ساختمانی بسیار مهم است. وزیر گفته است که موانع این کار در حال رفع است. بیمه کارگران ساختمانی مورد تاکید دولت است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سازوکار قانونی سه‌جانبه دولت، کارفرما و کارگر خوب است و ادامه یابد تا تصمیم مناسب با تورم گرفته شود و قابل دفاع است، افزود: بانک‌ها با اشتغال، مسکن و ازدواج همراهی کنند. تاکید می‌کنم که در پرداخت وام برای این سه موضوع که به رفع دغدغه جوانان کمک می کند، همراهی کنند. باز هم تاکید می کنم که بانک‌ها مساعدت بیشتری داشته باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مسئول بانک رفاه کارگران اعلام کردند که آمادگی دارند که برای تسهیلات مسکن کارگران کمک کنند که من از وی تشکر می کنم تا این دغدغه کارگران را حل کنند. سهم مسکن در سبد هزینه خانوداه زیاد است و بنای دولت این است که با امکاناتی که در کشور وجود داردآن را حل کند. یکی از امکانات مهم کشور، زمین است و ممکن در مرکز استان یا تهران زمین نداشته باشیم، اما آن طرف تر از تهران، تبریز یا مشهد و مرکز استان امکان تهیه زمین وجود دارد. از همه مدیران شرکت‌ها و کارخانجات می خواهم همت کنند تا تعاونی‌های مسکن فعال شوند. وزارت راه و شهرسازی آمادگی برای رفع دغدغه مسکن را دارد. مسکن دغدغه مهمی برای کارگران است و باید این دغدغه رفع شود.

رئیسی در ادامه گفت: مهارت ورزی برای همه لازم است برای هر کاری دانش‌افزایی و مهارت افزایی لازم است. مهارت و دانش باید به روز شود. همواره باید نسبت به کسب دانش اقدام کرد. دنیا هم دنیای اطلاعات، ارتباطات و دانش است. در گذشته حرف دولت الکترونیک مطرح بود و امروز بحث دولت هوشمند مطرح است . در سال های گذشته دولت‌ها نتوانستند دولت الکترونیک را اجرایی کنند  و الان 37 درصد دولت الکترونیک محقق شده است. همه ما محتاجیم که دانش‌مان به روز شود و مهارت افزایی و دانش افزایی برای جامعه کارگران هم اهمتی زیادی دارد.

وی در پایان گفت: هزاران کارگر مشغول به کار شده‌اند و کارخانجات تعطیل دوباره احیاء شده اند. تعطیلی کارخانجات مشکلات زیادی در زندگی کارگران ایجاد کرده است. کارخانه‌های زیادی بودند که از گردونه تولید خارج شده بودند و اما الان به چرخه تولید بازگشته‌اند. قریب به 10 هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل به تولید برگشته‌اند. تاکید کرده‌ام که مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای به هر دلیلی تعطیل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود