Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:31:51 GMT

۴۷ هزار راس دام در مهاباد شناسنامه‌دار شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۱۰۸۵

۴۷ هزار راس دام در مهاباد شناسنامه‌دار شدند

کوروش سعیدی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار دام سبک و سنگین که شامل ۳۰ درصد دام‌های موجود مهاباد هستند، شناسنامه‌دار و کد ۱۵ رقمی بین‌المللی بر گوش آنها آویخته شده است.

وی ادامه داد: ۳۱۵ هزار راس دام سبک و سنگین در مهاباد وجود دارد که از این تعداد، ۲۸۰ هزار راس گوسفند و بز و بقیه دام سنگین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه شناسنامه دار شدن دام سبب جلوگیری از قاچاق آن خواهد شد، اضافه کرد: تمامی اطلاعات مربوط به دام در خصوص نژاد دام، تاریخ تولد، جنسیت، کد گله، نام و شماره تلفن صاحب دام و موارد دیگر در این کد تعریف شده است.

سعیدی با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن دام همچنین علاوه بر صیانت از ذخایر ژنتیکی، سبب سهولت در ردیابی دام در نقل و انتقال و خرید و فروش‌ها می‌شود، اظهار داشت: بالا بودن جمعیت دامی به ویژه دام سبک که به صورت سنتی و عشایری پرورش داده می‌شود، هزینه و نیز عدم آگاهی دامداران موجب استقبال کم آنان و نیز کندی روند پلاک‌گذاری شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه دامداری‌های صنعتی دام سنگین به مدت ۲ ماه فرصت دارند تا اقدام به هویت‌گذاری دام‌های خود کنند در غیر اینصورت از نهاده‌های دامی بی‌بهره خواهند شد، افزود: همچنین روستاییان نیز باید دام های  سبک خود را پلاک‌گذاری کنند تا از ارائه خدمات بهره‌مند شوند.

وی افزود: به دلیل اینکه دام‌داران سنتی دام‌های خود را جا به جا نمی‌کنند ضرورتی نیز برای پلاک‌گذاری نمی‌دیدند اما هماکنون تمامی ارائه خدمات به دامداران منوط به هویت‌گذاری و شناسنامه‌دار کردن آنها شده است که باید دامداران نسبت به این مهم اقدام کنند.

شهرستان مهاباد یکی از قطب‌های مهم تولیدات دامی و کشاورزی در استان آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی دام و طيور اخبار کنکور شناسنامه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا

لطفی مدیرکل شیلات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشوری را در تولید آرتمیا دارد، گفت: آرتمیا موجود آبزی بوده، که یکی از محصولات پرفروش در بازار‌های جهانی است و در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شور استان پرورش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این محصول به مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی‌پروری در مقیاس‌های بزرگ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • مهاباد میزبان رویداد ورزشی کشور
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی