Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@10:09:38 GMT

توضیحاتی در مورد آبگرفتگی های اخیر کلانشهر اهواز

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۱۲۷۸

توضیحاتی در مورد آبگرفتگی های اخیر کلانشهر اهواز

با توجه به وقوع بارندگی مجددا شاهد آبگرفتگی در نقاط مختلف این کلانشهر شدیم که متاسفانه تردد را برای شهروندان اهوازی دشوار کرده است که رئیس کمیسیون خدمات شهری و مدیر آبفای اهواز توضیحاتی در این خصوص بیان کردند.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: از شب گذشته (چهارشنبه 21 آبان) در کلانشهر اهواز شاهد بارش باران بودیم که به واسطه آن هوای نامطبوع اهواز تازه شد ولی از سویی در برخی مناطق اهواز با آبگرفتگی هایی مواجه شدیم که تردد را برای شهروندان اهوازی دشوار کرده است؛ این در حالی است که در گزارشی که توسط خبرگزاری شبستان در تاریخ 11 مهر سال جاری منتشر شده بود رئیس کمیسیون خدمات شهری و مدیر آبفای اهواز نسبت به کاهش آبگرفتگی های معابر در سطح این کلانشهر سخن گفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر این اساس برای دریافت پاره ای از توضیحات در مورد وضعیت اخیر فاضلاب های اهواز و همچنین بررسی روند پاکسازی، تصفیه و آمادگی برای کاهش آبگرفتگی معابر به گفت و گو با این مسئولین پرداختیم.

 

پاکسازی لوله های فاضلاب به صددرصد انجام نشده است

رئیس کمیسیون خدمات شهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به بارندگی سال های گذشته و وضعیت بحرانی که در کلانشهر اهواز شاهد بودیم هشت نقطه پرخطر و آبگیر در این شهر شناسایی و از 2 ماه گذشته تصفیه و پاکسازی لوله های آغاز شده است.

 

«فتح الله حاجتی»  با بیان اینکه پاکسازی و تصفیه لوله های فاضلاب به طور صددرصد انجام نشده است افزود: آن چیزی که در بضاعت شهرداری بوده را انجام دادیم که تاکنون نزدیک به 30 میلیارد تومان برای این مهم هزینه شده است و این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: طبیعتا مشخص است که همه مشکلات به کلی رفع نشده و با بارندگی اخیر نقاط دیگر شناسایی می شوند تا در روزهای آینده مشکلات آنها برطرف شود؛ مشکلات فاضلاب اهواز مربوط به چند سال اخیر نیست و از قدیم در نحوه طراحی فاضلاب شهری مشکلات وجود داشته و نباید انتظار داشته باشیم که به این سرعت مشکلات حل شوند.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری با تاکید بر اینکه شهردای و اداره آبفا باید تلاش خود را برای کاهش آبگرفتگی معابر دوچندان کنند ادامه داد: در بازدیدی که صبح امروز از مناطق اهواز داشتیم خوشبختانه آبگرفتگی معابر نسبت به سال گذشته بسیار کاهش داشته است، علاوه بر این، مجموعه شهرداری اکیپ های خود را برای رفع انسداد لوله ها در مناطق مختلف آماده کرده است.

 

احتمال آبگرفتگی معابر در بارندگی های غیرمتعارف

مدیر فاضلاب اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: شرکت آبفای اهواز علاوه وظیفه ذاتی خود که شامل بهره برداری، اصلاح شبکه، تعمیرات و بازسازی پمپاژ خطوط و تاسیسات است با شهرداری اهواز تفاهم نامه ای را در صحن شورای اسلامی اهواز مبنی در طرح ضربتی رفع مشکلات آبگرفتگی معابر را به امضا رسانید.

 

«افشین حاتمی» ادامه داد: این تفاهم نامه در 56 بند نصوب شده که شامل 170 آدرس آبگیر است که از این تعداد 56 درصد آن بر عهده شهرداری، 33 درصد برعهده شرکت آبفا و 11 درصد به صورت مشترک برعهده هر دو نهاد است.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت آبفای اهواز تاکنون به 95 درصد از تعهدات خود را عمل کرده است و تا پایان آبان ماه تعهدات خود را به سرانجام می رساند تصریح کرد: قطعا مشکلات کمتر خواهند شد، ما تمهیدات لازم را برای بازندگی ها متعارف با شرایط سال گذشته در نظر گرفته ایم، اگر باران غیرمتعارف بارید احتمال آبگرفتگی وجود دارد.

 

مدیر فاضلاب اهواز یاد آور شد: بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی امسال شاهد بارش هایی با وضعیت نرمال و زیرنرمال خواهیم بود.

 

در هر حال مردم کلانشهر اهواز اکنون با وضعیت آبگرفتگی معابر مواجه هستند و لازم است که مسئولان شهری با دقت بیشتری اکیپ های خدماتی و نظارتی خود را در ساماندهی و فعال کنند، زیرا این وضعیت ممکن است تا پایان سال جاری همراه مردم اهواز باشد.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: افشین حاتمی آبگرفتگی معابر اهواز رئیس کمیسیون خدمات شهری خبرگزاری شبستان آبگرفتگی معابر کلانشهر اهواز آبفای اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران

دریافت 4 MB کد خبر 6095606

دیگر خبرها

  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • سقوط درختان و آبگرفتگی معابر در اهواز
  • آبگرفتگی معابر در اهواز
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • آبگرفتگی معابر در بوشهر
  • آبگرفتگی معابر شهر خورموج
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز