Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار فارس با بیان اینکه مجبوریم در آینده نزدیک محدودیت‌هایی بیشتری را اعمال کنیم، گفت: بانک‌ها خدمات حضوری خود را جز در موارد بسیار ضروری تعطیل کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عنایت‌الله رحیمی پیش از ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه مجبوریم در آینده نزدیک محدودیت‌هایی بیشتری را اعمال کنیم، اظهار داشت: باید مقولات سلامت، معیشت و امنیت را در کنار هم ببینیم و نمی‌توانیم به یکی بپردازیم مابقی را رها کنیم چون هر کدام می‌تواند دیگری را تشدید کند یا معضلاتی در جامعه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تصمیماتی که گرفته می‌شود باید متعادل باشد، گفت: در مقوله سلامت، پیش‌بینی‌ها مدنظر بوده که امروز نیز از سوی علوم پزشکی مطرح شد و برای این پیش‌بینی‌ها در مرحله بعد؛ پیشگیری‌ها و تصمیماتی اتخاذ می‌کنیم.

رحیمی با اشاره به اقداماتی که در مرحله پیشگیری می‌توان انجام داد، افزود: نخستین مطلب در این زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی بیشتر است که به عهده دانشگاه علوم پزشکی، ارشاد و صداوسیما و مابقی دستگاه‌ها است. 

استاندار فارس درخواست کرد که دستگاه‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد و کانون‌های مختلف موارد آموزش و تذکر درباره رعایت پروتکل‌ها و فرهنگسازی را به مخاطبان و ارباب رجوعان خود منتقل کنند.

وی بیان اینکه همه باید در این زمینه ورود کنند و به صورت آنلاین این تذکرات را انجام دهند، بیان کرد: باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها حتی بسیج در این زمینه استفاده کرد.

استاندار فارس با اشاره به افزایش مراکز درمان سرپایی و خدمات تلفنی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌تواند به کسانی که احتمال ابتلا می‌دهند از این طریق کمک کند که این امر در کنترل بیماری و سرشکن کردن هزینه آزمایشات موثر است. 

رحیمی با اشاره به مقوله درمان و سلامت افزود:دانشگاه علوم پزشکی دو روش مستقیم و غیرمستقیم پذیرش بیمار و قرنطینه کردن را اتخاذ کرده که هر دو اثرگذار است و در استان فارس درصد فوتی‌ها نسبت به مبتلایان قابل قبول است.

وی با بیان اینکه ادامه این روند استان را در پذیرش بیمار، دارو و ارائه خدمات درمانی با مشکل مواجه می‌کند، بیان کرد: برای این منظور مجبوریم که محدودیت‌های بیشتری را اعمال کنیم و می‌دانیم که بر مردم هم فشار می‌آید  اما علی رغم میل باطنی مجبوریم تصمیمات سختگیرانه‌ای را برای حفظ سلامت افراد جامعه بگیریم و با کسانی هم که توجه نکنند برخورد قانونی کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه باید نقاهتگاه‌ها حتما افزایش پیدا کند، عنوان کرد: پیش‌بینی افزایش نقاهتگاه‌ها با کمک ارتش، سپاه و هلال احمر با همکاری سایر دستگاه‌ها در نظر گرفته شود و برای همه این موارد باید در ستاد برنامه عملیاتی برایش نوشته شود و فقط به صورت بیان یک جمله نباشد.

رحیمی با اشاره به فشار مضاعف بر کادر درمان و متخصصان در شرایط کنونی تصریح کرد: فشار بر کادر متخصص زیاد است و از آنجا که جمعیت آنان نیز زیاد نیست نمی‌توان اقدام جدی برای کاهش این فشار انجام داد اما برای کادر عمومی درمان می‌توان اقداماتی را انجام داد از جمله اینکه فراخوانی را اعلام کرد و داوطلبان را آموزش داد همچنین کلیه دانشجویان پزشکی و پرستاری و بهداشت و غیره را فراخواند همانطور که در جنگ هم همه فراخوانده می‌شوند.

گزارش ویدئویی| بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی / ممنوعیت نصب چادر گروهی و مسافرتی در سواحلمحدودیت‌های کرونایی و نارضایتی برخی اصناف در کرمانشاه/ مجوز واحد‌های متخلف لغو می‌شودبستری 892 بیمار کرونایی جدید در تهران/ نیاز پایتخت به افزایش 3 برابری ظرفیت حمل‌ونقل عمومی

استاندار فارس با بیان اینکه اکنون نیز شرایط بحرانی و سخت است، گفت: اگر لازم است حتی بازنشسته‌های علوم پزشکی، شاغلان در بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌های پزشکی که قابلیت کار کردن دارد، برای همکاری احضار شوند.

وی افزود: هر کدام از دستگاه‌ها که می‌توانند کمک کنند و فشار را کاهش دهند تکلیف می‌کنیم که امکانات را در اختیار بخش درمان قرار دهند. پزشکان خانواده نیز کسانی را که قرنطینه خانگی هستند چه به صورت حضوری و تلفنی مراقبت کنند تا از خانه خارج شوند و آموزش لازم نیز به خانواده‌های آنان داده شود.

رحیمی با بیان اینکه تصمیمات حوزه معیشت نیز باید به گونه‌ای باشد که تولید حفظ شود، بیان کرد: نباید تولید تعطیل شود باید پروتکل‌ها رعایت شود تا هم تولید و هم اشتغال ادامه پیدا کند، سازمان صمت، اتحادیه‌ها و اصناف نیز توزیع موارد و کالاهای ضروری که زندگی روزمره را تشکیل می ‌می‌دهد در دستور کار قرار دهند.

استاندار فارس با بیان اینکه کمک‌های مومنانه برای افرادی که دچار مشکل مالی شدند، استمرار داشته باشد، تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به کارگران روزمزد یا خرده‌فروش‌ها و دستفروش‌ها شود و کارمندان دستگاه‌های اجرایی یکی دو روز از حقوقشان را در اختیار دیگران قرار دهند تا علاوه بر کمک های مومنانه و دیگر دستگاه‌های حمایتی کارمندان دستگاه‌های اجرایی نیز در آن سهیم باشند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها مانند قبل استمرار پیدا می‌کند، گفت: تصمیمات و محدودیت‌های جدید را روز شنبه اعلام می‌کنیم.

رحیمی با اشاره به فعالیت بانک‌ها افزود: هر بانک یکی دو شعبه خود را برای خدماتی که مجبور هستند به صورت حضوری ارائه شود قرار دهند و مابقی فعالیت‌های بانک‌ها بدون حضور مردم انجام شود. همچنین فعالیت‌هایی که اثری منفی بر تولید و معیشت ندارند را کاهش دهند اما این نکته را توجه کنند که تسهیلات بانکی تعطیل نشود چون به دلیل محدودیت‌ها مردم بیشتر به این تسهیلات نیاز دارند.

استاندار فارس از تشدید بازرسی‌ها با استفاده از نیروهای جهادی خبر داد و بیان کرد: ردیابی افراد بیمار و در خانه ماندن آنها توسط دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای جهادی از فردا آغاز می‌شود.

وی گفت: تلاش بر این است که با این روند بیماری، ورودی بیماران ما با امکانات و ظرفیت متوازن باشد اگر ورود بیماری پیشی بگیرد کنترل شرایط بسیار سخت می‌شود.

رحیمی با اشاره به افزایش فوتی‌ها در استان عنوان کرد: شهرداری و آرامستان‌ها پیگیری کنند که فوتی‌های هر بخش در همان بخش و شهرستان باشد تا از فشار بر مجموعه شیراز کاسته شود همچنین روستاها و دهیاری‌ها را تکلیف کنید که ختم و عروسی‌ها را تعطیل کنند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه آموزش‌ها فقط مجازی باشد دانش‌آموزان نباید به مدارس بروند، گفت: اگر اجباری بود به شکل بسیار محدود و در حیاط مدرسه و با وجود تعداد بسیار کم رفع اشکال صورت گیرد.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار فارس دانشگاه علوم پزشکی رحیمی با اشاره محدودیت ها دستگاه ها قرار دهند بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران

حسن ماری اوریاد در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن روز معلم و تکریم هفته کارگر بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بر پاسداشت حقوق کارگران و توجه به معیشت این اقشار شریف و سختکوش تاکید ویژه دارند و خدمت به جامعه کارگری را سعادتی بزرگ بر می‌شماریم.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون مجاهدت و ایثارگری کارگران است، بیان داشت: ماموریت اصلی تامین اجتماعی در حوزه درمان بر مبنای افزایش رضایتمندی، حفظ ایمنی بیمار و تکریم بیمه شدگان استوار است.

اوریاد با ارائه گزارشی از خدمات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس اظهار داشت: در دو بخش خدمات درمان مستقیم و غیرمستقیم در راستای ارتقا سلامت جامعه و به ویژه رضایتمندی کارگران تلاش می‌کنیم.

به گفته این مقام مسئول، خدمات درمان مستقیم در مراکز ملکی وابسته به سازمان تامین اجتماعی متشکل از یک بیمارستان و ۲۳ مرکز درمانگاهی سرپایی مشتمل بر هفت پلی کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی و یازده درمانگاه عمومی است.

او از گسترش مراکز درمانی طی چند سال اخیر خبر داد و افزود: راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان فیروزآباد در بهمن ماه سال قبل یکی دیگر از پروژه‌های درمانی برای تسهیل دسترسی بیمه شدگان محترم سازمان به خدمات درمانی سرپایی رایگان بوده است.

به گفته اوریاد، درمانگاه‌های زرقان و خرمبید هم در سال جاری در راستای ارتقای سلامت به بهره برداری خواهند رسید و استان پهناور فارس با توجه به گستردگی زیرساخت‌های درمانی تامین اجتماعی رتبه سوم تا چهارم کشور را در اختیار دارد.

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: در زمینه درمان مستقیم، بیمارستان شهید آیت الله دکتر بهشتی دارای بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی است که به صورت شبانه روزی و کاملا رایگان به خانواده بزرگ تامین اجتماعی خدمات ارائه می‌دهد.

اوریاد ابراز داشت: در بیمارستان شهید آیت الله دکتر بهشتی اعمال پیشرفته جراحی در زمینه‌های قلب، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، چشم، زنان و زایمان، ارتوپدی، مغز و اعصاب، اورلوژِی، لاپاراسکوپی و جراحی عمومی به صورت شبانه روزی کاملا رایگان انجام می‌شود.

او با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر این مرکز درمانی گفت: در سال گذشته، بیمارستان شهید آیت الله دکتر بهشتی عنوان چهارمین مرکز ارایه خدمات فوق تخصصی قلب در کشور را به خود اختصاص داد.

اوریاد افزود: در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان فارس به ویژه در بیمارستان شهید آیت الله دکتر بهشتی میزبان تعداد زیادی از بیماران و بیمه شدگان محترم تامین اجتماعی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بسیاری دیگر از استان‌های کشور هستیم.

به گفته سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس، در سال گذشته بیمارستان شهید آیت الله دکتر بهشتی ۲۱ هزار و ۵۴۹ بیمار را در بخش‌های بستری پذیرش کرده و نزدیک به دو میلیون ویزیت سرپایی در کل استان صورت گرفته است.

او خاطرنشان کرد: نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار نسخه دارویی در بخش سرپایی درمانگاهی و بیمارستانی به بیماران ارائه شده است.

اوریاد در همین رابطه افزود: طی همین مدت، در بخش آزمایشگاهی بیش از ۴۴۶ هزار مورد خدمات ارائه شده و نزدیک به ۱۰۹ هزار نفر از خدمات رادیوگرافی، ۴۰ هزار مورد خدمات سونوگرافی، ۲۵ هزار مورد فیزیوتراپی، ۱۳ هزار مورد خدمات دیالیز، ۲۳ هزار مورد ام آر آی، ۱۱ هزار خدمات اکوکاردیوگرافی، ۳۸۰۰ مورد اندوسکوپی به صورت رایگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان ارائه شده است.

او تعداد کل مراجعات پاراکلینیک استان در بخش بیمارستانی و درمانگاهی را بیش از ۲ میلیون و ششصد هزار نفر عنوان کرد.

اوریاد افزود: بیمارستان شهید دکتر بهشتی با ۸ اتاق عمل فعال و ۲۲۶ تخت فعال در حال ارائه خدمات به خانواده بزرگ تامین اجتماعی و عموم جامعه است.

او در بخش دیگری از سخنانش از تجهیز بیمارستان شهید دکتر بهشتی به یک دستگاه میکروسکوپ پیشرفته چشمی با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال و یک دستگاه سنگ شکن درون اندامی با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال خبر داد.

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس از نوسازی تجهیزات پزشکی مراکز درمانگاهی و بیمارستانی طی یک سال اخیر خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۲ اعتباری معادل سیصد میلیارد ریال برای تجهیز مراکز درمانی تامین اجتماعی استان فارس اختصاص یافته است.

اوریاد اضافه کرد: در بخش درمان غیرمستقیم، معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس با طیف گسترده‌ای از مراکز درمانی بخش دولتی، خصوصی، خیریه و نیرو‌های مسلح مشتمل بر مراکز بیمارستانی، داروخانه، ازمایشگاه، مراکز تصویر برداری، فیزیوتراپی و سایر مراکز پاراکلینیکی طرف قرار داد می‌باشد.

این مقام مسئول افزود: در بخش عملکرد معاونت خرید راهبردی بررسی و رسیدگی بالغ بر ۳۷ هزار پرونده بستری و ۲۰۰ هزار پرونده سرپایی بیمه شدگان سازمان به صورت ماهیانه توسط همکاران متخصص و فنی این حوزه صورت می‌پذیرد.

او شمار مراکز طرف قرارداد در استان فارس را ۲۵۸۳ مرکز اعلام کرد و بیان داشت: تعداد ۱۶۴۰ پزشک خانواده در قالب مطب، درمانگاه و شبکه‌های بهداشتی طرف قرارداد با مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس به ارائه خدمت می‌پردازند.

او بیان داشت: معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس بطور متوسط در هر ماه ۳۰۰ میلیارد تومان اسناد مالی دریافت می‌کند که پس از بررسی‌های لازم به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول، طی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری مبلغی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

اوریاد در بخش دیگری از سخنانش از ترمیم نیروی انسانی در مجموعه تامین اجتماعی فارس خبر داد و افزود: در پایان فروردین ماه سال جاری آزمون استخدام تامین اجتماعی در استان فارس برگزار شد و ۶۱ نفر در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم جذب می‌شوند.

او درپایان اظهار امیدواری کرد سطح کیفی و کمی خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در سال جاری ارتقا یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • بانک کشاورزی چک الکترونیک سایر بانک‌ها را نقد می کند
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان