Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدحسین بحرینی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد ضمن  قدردانی از توجه دولت تدبیر و امید و حمایت‌های وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: در سالهای اخیر با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان علیه کشورمان و فشارهای اقتصادی شدید به حوزه سلامت توجه ویژه‌ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:  اقدامات انجام شده در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه سلامت کم نظیر بوده به طوری که موضوع سلامت مردم به یکی از دغدغه‌های دولت تبدیل شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساخت و بهره‌برداری از ۶ بیمارستان شامل بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع)، بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهید هاشمی نژاد، بیمارستان فوق تخصصی ۲۵۰ تختخوابی کودکان اکبر، بیمارستان ۳۲ تختخوابی باخرز، بیمارستان ۳۲ تختخوابی خلیل آباد، بیمارستان ۶۴ تختخوابی فریمان و تکمیل عملیات احداث توسعه بیمارستان امام خمینی درگز از جمله طرحهای بهره‌برداری شده در این زمینه است.

بحرینی افزود: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید هاشمی نژاد نیز در راستای گسترش خدمات درمانی در حیطه های تخصصی و فوق تخصصی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهد ساخته شده است و اینک در دولت تدبیر و امید به مرحله افتتاح رسید که هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم شهید پرور شمال شهر مشهد مقدس است.
وی ادامه داد: بهسازی تاسیسات زیربنایی و بهبود فضا در بخش‌های بیمارستانی در قالب طرح ارتقای هتلینگ برنامه تحول نظام سلامت در ۲۵ بیمارستان، توسعه بلوک‌های زایمانی در ۱۵ بیمارستان، ساخت، تجهیز و راه‌اندازی اورژانس بیمارستان قائم (عج) با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع  و مجتمع آموزشی، پژوهشی و رفاهی سپید از دیگر اقدامات حوزه سلامت در خراسان رضوی به شمار می‌رود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احداث ۶ مرکز تشخیص و درمان سرطان، ساخت ۱۲ کلینیک ویژه و توسعه اورژانس‌های بیمارستانی، ساخت ۲۴ مرکز بهداشت شهری و روستایی و احداث ۷۱ خانه بهداشت از دیگر اقدامات شاخص حوزه سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز ۲۲ آبان، بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید هاشمی نژاد مشهد را در قالب مراسم ویدیو کنفرانس با حضور جمعی از مسوولان ارشد کشوری و استانی به بهره‌برداری رساند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون  و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، نیشابور،  تربت حیدریه، تربت جام و گناباد خدمات رسانی می‌شود.

برچسب‌ها مشهد جمهوری اسلامی ایران دولت یازدهم توسعه ایران دولت تدبیر و امید دانشگاه علوم پزشکی مشهد حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد جمهوری اسلامی ایران دولت یازدهم توسعه ایران دولت تدبیر و امید دانشگاه علوم پزشکی مشهد حسن روحانی مشهد جمهوری اسلامی ایران دولت یازدهم توسعه ایران دولت تدبیر و امید دانشگاه علوم پزشکی مشهد حسن روحانی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره برداری حوزه سلامت دولت تدبیر هاشمی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای تخت‌های بیمارستانی هرمزگان در دستور کار دولت

استاندار هرمزگان در نشست بررسی مسائل پروژه‌های بیمارستانی، آبان‌ماه را زمان تحویل ساختمان‌ها و آغاز تخت‌گذاری دو بیمارستان بندرعباس و میناب اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، پیمانکاران و مشاوران پروژه‌های بیمارستانی استان، عصر امروز جلسه بررسی آخرین روند پیشرفت و حل مشکلات بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس و بیمارستان میناب به ریاست مهدی دوستی، استاندار هرمزگان برگزار شد. 

مهدی دوستی در این جلسه با اشاره به اولویت طرح‌های بیمارستانی استان جهت تکمیل، اظهار داشت: از ابتدای دولت تاکنون 7 طرح و پروژه بیمارستانی یا آغاز شده یا تکمیل آن با جدیت دنبال شده که از این تعداد 3 پروژه به اتمام رسیده و سایر بیمارستان‌ها نیز پیشرفت خوبی دارند. 

وی با تأکید بر فوریت واگذاری انشعابات آب و برق بیمارستان‌های در حال ساخت استان، افزود: تکمیل 2 بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس و بیمارستان 160 تختخوابی میناب بسیار حائز اهمیت است که با حل مشکلات موجود و تامین منابع مالی، این پروژه‌ها طبق زمان‌بندی، آبانماه برای تخت گذاری به دانشگاه علوم پزشکی تحویل سپس به مردم شریف استان تقدیم می‌شود. 

استاندار هرمزگان از منظر تامین آرامش خاطر و امنیت درمان مردم هرمزگان نیز گفت: اگر مسئله زیرساخت درمانی حل شود می‌توان انتظار داشت پزشکان و متخصصان نیز در این استان حضور یابند و مشکل فعلی مردم و مراجعه بیماران به سایر استان‌ها کاهش خواهد یافت و روند درمانی در بیمارستان‌های داخلی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به افزایش هزار تخت بیمارستانی به استان هرمزگان، تصریح کرد: تکمیل این دو بیمارستان بزرگترین کار برای استان خواهد بود که موجب می‌شود سرانه تخت بیمارستانی استان از 1.3 به 1.9 برسد که از متوسط کشوری نیز بالاتر خواهد بود. 

دوستی با اشاره به اینکه با تعریف طرح‌های مختلف در حوزه بهداشت و درمان و تامین تجهیزاتی از قبیل دستگاه دیالیز به دنبال اصلاح اکوسیستم درمانی استان هستیم، گفت: منابع تکمیل طرح‌های درمانی را از محل‌هایی نظیر مولدسازی و سایر منابع تخصیص خواهیم داد، پیمانکاران نیز باید در موعد مقرر نسبت به خرید تجهیزات و تکمیل بیمارستان‌ها اقدام کنند. 

به گزارش تسنیم، در این جلسه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و پیمانکاران پروژه‌های بیمارستانی گزارش آخرین وضعیت 2 پروژه مهم درمانی استان یعنی بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس و بیمارستان 160 تختخوابی میناب را ارائه و مسائل و مشکلات این پروژه‌ها را مطرح کردند.

انتهای پیام/865/

دیگر خبرها

  • ارتقای تخت‌های بیمارستانی هرمزگان در دستور کار دولت
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی