Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان در پی ۱۴ میلیمتر بارندگی در شب گذشته، نقاط زیادی از اهواز دچار آبگرفتگی شده‌اند و شهروندان با به اشتراک گذاشتن مشاهدات‌شان در فضای مجازی از وضعیت آبگرفتگی و بالازدگی فاضلاب، خبر می‌دهند که امسال هم آب و فاضلاب وارد برخی منازل در نقاطی از شهر شده است.

به گزارش ایسنا، ۲۵ آذرماه سال گذشته با بارندگی حدود ۶۰ میلیمتری،  معابر و خیابان‌های اهواز غرق در آب شدند و فاضلاب شهری وارد منازل شد؛ این وضعیت در اهواز شبیه پیامدهای یک سیلاب بود نه یک بارندگی پاییزی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این وضعیت در همان زمان در قالب تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد که استاندرای خوزستان، شرکت آبفا و شهرداری اهواز طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی را در ۵۷ نقطه فوق بحرانی اهواز اجرا کنند اما با وجود اینکه امسال نخستین بارش پاییزی در اهواز با تاخیر رخ داده است؛ به دلیل عدم تکمیل این پروژه، از شب گذشته با تنها ۱۴ میلیمتر بارندگی بسیاری از نقاط اهواز دچار اّگرفتگی شده‌اند.

این در حالی است که اداره‌کل هواشناسی خوزستان از روز سه‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه در خصوص فعالیت سامانه بارشی هشدار داد و شهرداری و آبفا دیگر بهانه‌ای برای عدم پیش‌بینی بارندگی نداشته‌اند اما در پی بارندگی شب گذشته، آبگرفتگی‌های وسیعی در مناطق سپیدار، کوی علوی و مندلی رخ داده است.

سرپرست خدمات شهری شهرداری اهواز: آبگرفتگی‌ها تا ۴۸ ساعت آینده رفع می‌شوند

با این وجود، مراد حسینی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص وضعیت آبگرفتگی دیشب و امروز اهواز، اظهار کرد: مشکل حادی در اهواز نداریم و تنها در برخی محلات در معابر آب وجود دارد که در حال فروکش است. این آبگرفتگی‌ها را در برخی نقاط از جمله در باهنر، کوی انقلاب و کمپلو داریم.

وی در خصوص آبگرفتگی وسیع منطقه سپیدار، افزود: این وضعیت به دلیل ایجاد مشکل در سپتیک تحت‌الارضی برق رخ داده است.

حسینی بیان کرد: گزارشی از ورود آب به منازل نداشته‌ایم و آبگرفتگی‌ها محدود است و در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده رفع می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آبگرفتگي بارندگي اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید

حسینعلی محمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارندگی روزهای گذشته در روستاهای مختلف استان از جمله در بخش بلده، سوادکوه، سیمرغ، میاندورود، نکا، تنکابن، نوشهر و چالوس و غیره آسیب زده است.

وی پی شستگی پل‌ها، رانش محور عباس آباد - رامسر، تخریب سردهنه های کشاورزی، آسیب به باغات توت فرنگی و شالیزارها و آبگرفتگی ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه را از جمله خسارت‌ها بیان کرد.

محمدی گفت: طغیان رودخانه‌های شش رودبار، تالار، سوادکوه و دوآب نیز منجر به بروز خسارت‌ها و آسیب‌هایی نظیر تخریب سردهنه های کشاورزی و آسیب به محصولات توت فرنگی وغیره شده است.

وی افزود: محور امیری در آمل دلیل ریزش سنگ مسدود شده که بازگشایی شده است وآسیب هفت سردهنه کشاورزی در بابل از دیگر مخاطرات بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران یادآور شد: بارندگی بهاری در مناطق مختلف استان سبب بروز خسارت‌هایی به بخش کشاورزی و باغی شده است.

کد خبر 6088465

دیگر خبرها

  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)
  • مصائب شیراز پس از باران / تصاویر
  • مصائب شیراز پس از باران
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید