Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، براساس گزارش مجله فوریت‌های پزشکی، مردی ۳۴ ساله پس از خروج از حمام بی حال شد و بر زمین افتاد.   طبق گزارش امدادگران مرد به سختی نفس می‌کشید و پوست او سراسر کهیر شده بود. وی از یک واکنش آلرژیک مهلک رنج می‌برد که به آنافیلاکسی مشهور است. وقتی امدادگران رسیدند، خانواده این فرد به آن‌ها گفتند که او سابقه «آلرژی به هوای سرد» را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او قبلاً در واکنش به سرماخوردگی دچار حساسیت شده بود، اما آنافیلاکسی نبوده است.   در این گزارش آمده است که این عارضه پس از انتقال این فرد از ایالت «میکرونزی» که دارای آب و هوای استوایی است، به ایالت «کلرادو»، که دمای هوای سردتری دارد، آغاز شده است.   پزشکان با اپی نفرین و اکسیژن فرد را معالجه و او را به اورژانس منتقل کردند. وقتی او به بیمارستان رسید، عرق کرده بود و در تمام بدنش لکه‌های آلرژیک وجود داشت.   طبق گزارش کلینیک مایو، پزشکان در این بدن فرد، عارضه کهیر سرد را تشخیص دادند. کهیر سرد، واکنش پوستی آلرژیک است که پس از قرار گرفتن در معرض دمای سرد، از جمله هوای سرد یا آب سرد بروز می‌کند.
در گزارش پیشین مجله «لایف ساینس» نیز آمده است که این علائم ممکن است پس از مصرف غذا‌ یا نوشیدنی‌های سرد نیز پدیدار شوند.     شایع ترین علائم بیماری کهیر سرد   شایع‌ترین علامت بیماری کهیر سرد، ظهور نقاط قرمز (کهیر) پس از قرار گرفتن در معرض سرماست. اما در موارد شدیدتر، افراد ممکن است دچار آنافیلاکسی شوند که منجر به فشار خون پایین و باریک شدن مجاری تنفسی شده و تنفس را دشوار می‌کند.   طبق گزارش کلینیک مایو، این واکنش‌ها معمولاً با قرار گرفتن کل بدن در معرض سرما تشدید می‌شود، مثلا زمانی که افراد در آب سرد شنا می‌کنند و یا پس از خروج از حمام، در معرض هوای سرد قرار می‌گیرند.
پزشک با استفاده از «آزمایش مکعب‌های یخ»، که به صورت قرار دادن یک مکعب یخ روی پوست به مدت ۵ دقیقه انجام می‌شود، به تشخیص قطعی می‌رسید. در این حالت اگر بیمار برآمدگی قرمز و برجسته‌ای روی پوست، محل قرار دادن مکعب یخ داشته باشد، به عنوان بیماری کهیر سرد تشخیص داده می‌شود.   میزان شیوع کلی این حالت به طور دقیق مشخص نیست. طبق گزارش یک موسسه ملی بهداشت در یک مطالعه در اروپا، میزان شیوع این بیماری ۵ صدم درصد اعلام شده است.   در بیشتر موارد، علت این بیماری ناشناخته است، اما گاهی اوقات می‌تواند ژنتیکی باشد. در افراد دیگر، کهیر سرد ناشی از چیزی مانند عفونت ویروسی یا برخی از انواع سرطان است که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد.   لایف ساینس گزارش داد، واکنش آلرژیک به این دلیل رخ می‌دهد که قرار گرفتن در معرض سرما باعث می‌شود سیستم ایمنی مواد شیمیایی به نام هیستامین آزاد کند، که واکنش التهابی را تحریک می‌کند.   این مرد ۳۴ ساله در بیمارستان با آنتی هیستامین و استروئید‌ها تحت درمان قرار گرفت و حالش بهبود پیدا کرد. پیش از ترک بیمارستان به او توصیه شد از قرار گرفتن در معرض آب سرد یا سایر شرایطی که کل بدن او در معرض سرما قرار گیرد، خودداری کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کهیر کهیر سرد سرما قرار گرفتن در معرض معرض سرما طبق گزارش کهیر سرد هوای سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د

معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د، گفت: موج بارندگی‌ها بارش باران اواخر هفته هم ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران اظهار داشت: شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی‌ها را در دونا نوشهر و تلوک قائم شهر داشتیم که 16 میلیمتر در ایستگاه‌های هواشناسی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی به تدریج از میزان ناپایداری‌ها در مازندران کاسته شده افزود: مجددا برای فردا افزایش دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: در روز دوشنبه هوا نسبتا گرم خواهد بود اما در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد پیش بینی می‌شود به گونه‌ای که در ارتفاعات رگبار‌های پراکنده را خواهیم داشت.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه با کاهش دما، مجددا بارش‌های پراکنده را در استان پیش بینی می‌کنیم.

وی بیان کرد: در چهارشنبه و روز پنجشنبه بارندگی‌ها در استان بیشتر خواهد شد و در همه مناطق استان سامانه بارندگی پیش بینی می‌شود.

معاون هواشناسی گفت: دریای خزر هم با موج بارشی مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

وی درباره گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روزی که گذشت گفت: دیروز در بندرامیرآباد و گلوگاه با دمای 27 درجه گرم‌ترین نقطه را داشتیم و دلیر چالوس با 6 درجه بالای صفر سردترین نقطه استان گزارش شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • واکنش هواداران استقلال به تغییرات این تیم | حال و هوای متفاوت طرفداران آبی ها در کمپ ناصر حجازی | تصاویر
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند