Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ از دیگر عواملی که روز گذشته بر روند نزولی بازار فلزات گرانبها تاثیرگذار بود، می‌توان به افزایش شاخص دلار آمریکا اشاره کرد. بر این مبنا، معاملات آتی طلای دسامبر با کاهش ۱۵ دلاری در یک روز، به قیمت ۱۸۶۱.۴۰ دلار و هر اونس نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۸۲ دلار کاهش به قیمت ۲۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ دلار مورد معامله قرار گرفت.

در بازارهای جهانی سهام روند واحدی وجود نداشت اما می‌توان گفت بیشتر بازارها در طول روز گذشته روند صعودی داشتند، بازارهای سهام ایالات متحده هم به همین روال روند صعودی در پیش گرفتند. بدون تردید اخبار روز دوشنبه که حاکی از کشف واکسن کرونا از سوی دو شرکت دارویی فایزر و بایون تک با تاثیرگذاری بیش از ۹۰ درصدی بود بر روند ایجاد شده تاثیرگذار بوده است. در عین حال پس از انتشار خبر واکسن در آمریکا، روسیه هم مدعی تولید واکسنی با تاثیرگذاری ۹۲ درصدی شد. در واقع آنچه که بازارها را از هم اکنون تحت تاثیر قرار داده این است که از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ شرایط زندگی و اقتصاد بیشتر کشورها به مسیر نرمال خود بازخواهد گشت.

این در حالی است که همزمان آمار ابتلا و قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده و اروپا، روندی افسارگسیخته در پیش گرفته است. در حالی که هنوز زمستان آغاز نشده، اخبار آمریکا بیانگر آن است که ظرفیت بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ پر شده و در عین حال انتظار می‌رود که با آغاز فصل زمستان شرایط بدتر شود.

بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در طول هفته جاری با توجه به چشم انداز بهبود اقتصادی ایالات متحده در سال ۲۰۲۱، به بالاترین سطح هشت ماه گذشته خود رسید. بازده معاملات آتی اوراق ده ساله نیز در سطح ۰.۹۶ درصدی قرار گرفته است.

 در این زمینه بخوانید:

بازگشت طلا و نقره بر مدار صعود طوفانی که منجر به تقویت بازار فلزات گرانبها شد

شاخص دلار آمریکا روز گذشته در یک جهش اصلاحی پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح ۹ هفته گذشته، افزایشی شد؛ در دیگر بازارهای مهم خارجی نیز قیمت نفت خام با ادامه روند افزایشی به بالاترین سطح ۹ هفته گذشته رسید و در حدود ۴۲ دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای دسامبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است اما این مزیت در حال کمرنگ شدن است و برای تثبیت بازار و حداقل ایجاد دامنه معاملاتی جدید باید روند صعودی در هفته جاری ادامه یابد. قیمت معاملات روز دوشنبه حتی به پایین‌ترین سطح معاملات سپتامبر یعنی ۱۸۵۱ دلار در اونس هم رسید. هدف بعدی صعودی قیمت در معاملات آتی دسامبر دستیابی به سطوح مقاومت بالاتر از ۱۹۰۰ دلار و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها، دستیابی به پایین‌ترین سطح معاملاتی هفته جاری است که در سطح ۱۸۴۸ دلار در هر اونس به ثبت رسیده بود. بر اساس معاملات انجام شده اخیر، سطح مقاومت اول طلا در بالاترین سطح معاملات هفته یعنی ۱۸۸۲.۵۰ دلار و سپس ۱۸۸۸.۹۰ دلار در هر اونس عنوان شده و سطح پشتیبانی اول هم پایین‌ترین سطح قیمت روز گذشته یعنی ۱۸۵۳.۹۰ دلار و سپس در ۱۸۴۸ دلار مشاهده شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی نقره دسامبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است اما با توجه به ریزش شدید این بازار در روز دوشنبه، تلاش بر این است تا بازار به تثبیت برسد. هدف بعدی صعودی قیمت نقره، دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۶.۱۳۵ دلار و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها بسته شدن قیمت‌ها در زیر سطح حمایتی کامل که پایین‌ترین سطح قیمت معاملات سپتامبر بوده یعنی ۲۱.۸۱ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت روز سه شنبه یعنی ۲۴.۵۸ و سطح مقاومت دوم ۲۵ دلار در اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست در ۲۳.۸۱ و سطح پشتیبانی دوم در کف قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۳.۶۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پربیننده ترین قیمت دلار کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا/ حباب سکه به ۹۰۰هزار تومان رسید نظر محسن رضایی درباره قیمت دلار دلار ۲۵هزار تومانی در صرافی ملی! افت هفتگی سکه و دلار ادامه یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا قیمت طلا فلزات اساسی اونس جهانى طلا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دلار در هر اونس پایین ترین سطح بالاترین سطح ایالات متحده سطح معاملات معاملات آتی سطح مقاومت روز دوشنبه روند صعودی هفته جاری روز گذشته هدف بعدی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!

شاخص‌های ارزی در بازار روز گذشته به رشد نرخ خود ادامه دادند. به عقیده فعالان ارزی، نرخ دلار در بازار روز یکشنبه به کف حمایتی خود برخورد کرده و پس از آن به واسطه بازگشت خریداران به بازار تغییر روند داده است. به نظر می‌رسد بازار ارز پس از نوسانات قیمتی یک ماه اخیر اکنون به دنبال بازیابی کریدور آرامش است.

به گزارش دنیای اقتصاد، دامنه نوسانات نرخ ارز کوچک نشد. در حالی که انتظار می‌رفت پس از اتمام روند کاهشی بازار و اصلاح آن، نرخ شاخص‌های ارزی وارد بازه ثبات شود؛ قیمت این پول‌های خارجی در جریان یک روند افزایشی جدید قرار گرفتند. به عقیده برخی از تحلیلگران روند کاهشی به گونه‌ای بود که نقطه ورود مناسبی برای معامله‌گران به وجود آورد در نتیجه بسیاری از افراد در سطوح قیمتی کانال‌های ۶۰ و ۶۱ هزار تومانی اقدام به خرید کردند که این بالا رفتن میزان تقاضا منجر به رشد نرخ شد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که بازار ارز در یک ماه اخیر نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. بر اساس نرخ‌های نقدی ثبت شده، قیمت این ارز از ابتدای سال تا روز ۲۶ فروردین ماه حدود ۱۱ درصد رشد را تجربه کرده بود. این در حالی است که در صورت احتساب نرخ‌های فردایی، بازدهی دلار در بازه مذکور حدود ۱۶ درصد بود. اما پس از تخلیه هیجانات سیاسی، نرخ بازدهی این ارز از ابتدای سال، در روز‌های ابتدایی هفته جاری به زیر یک درصد رسید.

فعالان بازار عامل اصلی تشدید روند کاهشی را حمایت‌های بانک مرکزی می‌دانند. اکنون که از حجم سیگنال‌های منفی موجود در فضای اخبار کاسته شده به نظر می‌رسد بازار در حال بازیابی نقطه تعادل عرضه و تقاضا است. البته باید توجه داشت که در روز‌های اخیر مقامات بانک مرکزی اقدام به انتشار برخی سیگنال‌های مثبت کرده‌اند.

محسن کریمی، معاون بین‌المللی بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: «خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.»

او در ادامه افزود: «بانک مرکزی در ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمی‌گرفت.»

در سال گذشته نیز اخبار مربوط به آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی و همچنین بهبود روابط سیاسی و اقتصادی با عربستان سعودی توانست انتظارات تورمی بازار را برای مدتی کنترل کرده و زمینه‌ساز ورود نرخ ارز به بازه ثبات ۳ ماهه شود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه به رقم ۶۱ هزار تومان رسیده بود در عصر دیروز با رشدی هزار و ۵۵۰ تومانی در رقم ۶۲ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید. سکه طلا نیز در این روز با رشد قیمت چشمگیر ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومانی در رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت