Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال مشروعیت بخشی به صدها واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیستی غیرقانونی در اراضی فلسطینیان در کرانه باختری است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت تاکید کرد، این اقدام بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی احتمالا به دو دلیل انجام می گیرد: یا رشوه‌ای به شهرک نشینان صهیونیست است با توجه به اینکه احتمال دارد در صورتیکه طرفین ائتلاف دولتی برای تصویب بودجه دولت به توافق نرسند، اوضاع به سمت انتخاباتی جدید پیش برود و یا اینکه این اقدام مرتبط با شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریست جمهوری آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه اشاره کرد، تیمی برای اجرای این طرح تشکیل شده که متشکل از مایکل بیتون، مشاور گانتس و شماری از مشاوران حقوقی وزارت جنگ، وزارت دادگستری و اداره مدنی (شاخه ارتش در کرانه باختری) و نمایندگان شهرک نشینان صهیونیست است.
به نوشته یدیعوت آحارونوت، گانتس درصدد مشروعیت بخشی به حدود ۱۷۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری است.
این در حالی است که شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به موجب قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل امری غیرقانونی است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.
رژیم صهیونیستی به ویژه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین را به طرز بی سابقه‌ای توسعه داده است که حمایت‌های همه جانبه ترامپ از این رژیم سهم بسزایی در این امر داشته است.

طبق گزارشی که جنبش اسرائیلی چپ‌گرای "صلح اکنون" اخیرا منتشر کرد، رژیم صهیونیستی در حالیکه از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ ساخت ۱۰۳۳۱ واحد مسکونی جدید برای یهودیان در اراضی اشغالی را به تصویب رسانده بود، در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ طرح‌ ساخت ۲۶۳۳۱ واحد دیگر به تصویب رسیده است.
این جنبش تاکید کرد، دولت رژیم صهیونیستی سعی دارد با حمایت‌های همه جانبه آمریکا و از طریق توسعه شهرک‌سازی، عملا طرح الحاق کرانه باختری را به مرحله اجرا برساند.

حمایت های آمریکا از شهرک‌ سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تا جایی رسیده که این کشور در نظر دارد به ممنوعیت همکاری علمی با شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بلندی‌های اشغالی جولان پایان دهد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری غیرقانونی به شمار نمی‌رود و بر همین اساس، قرار است آمریکا و رژیم صهیونیستی به زودی توافقنامه‌هایی را در زمینه همکاری علمی به امضا برسانند که برای اولین بار شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری و بلندی‌های اشغالی جولان را نیز شامل می‌شود.

با وجود اینکه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به موجب قطعنامه‌های بین‌المللی امری غیرقانونی است و باید این شهرک‌ها تخلیه شوند، رژیم صهیونیستی بدون کوچکترین اعتنایی به این قطعنامه‌ها همچنان تحت حمایت‌های همه جانبه آمریکا، به ساخت و ساز در این مناطق ادامه می‌دهد و عملا بخش عمده آن را به تصرف خود درآورده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنی گانتس شهرک سازی های اسرائیل رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی اراضی اشغالی فلسطین شهرک های صهیونیست کرانه باختری واحد مسکونی شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از وقوع یک عملیات زیر گیری در شمال کرانه باختری خبر داد.

بنابراین گزارش، مجری این عملیات پس از زیر گرفتن یک نظامی زن صهیونیست از محل دور شده است.

منابع عبری از زخمی شدن این نظامی زن صهیونیست در اثر زیر گرفته شدن خبر می دهند.

این در حالی است که ساعتی پیش منابع عبری از زخمی شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

کد خبر 6093226 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز