Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:37:49 GMT

برقی‌سازی سیستم حمل‌ونقل مشهد اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۲۹۳۹

برقی‌سازی سیستم حمل‌ونقل مشهد اجرا می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: پروژه برقی‌سازی سیستم حمل‌ونقل کار کوچکی نیست، اما در همین دوره پروژه برقی‌سازی سیستم حمل‌ونقل را آغاز خواهیم کرد.

محمدرضا کلائی در مراسم عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح خلیج فارس، اظهار کرد: مدیریت شهری پروژه‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک را براساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل و اسناد بالادستی برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی و اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمی‌توان جمعیت ۸۰۰ هزارنفری منطقه ۱۲ را نادیده گرفت، افزود: با توجه به این حجم جمعیت نمی‌توان پروژه تقاطع غیر همسطح آزادگان و خلیج فارس را اجرا نکرد. امروز در این منطقه با مشکل ترافیک مواجه نمی‌شویم، اما اگر این پروژه‌ها اجرا نشود درآینده دچار مشکل خواهیم شد. لذا با توجه به این موضوع و قول‌هایی که به مردم داده‌‍ایم، موظف هستیم تا این پروژه‌ها را اجرا کنیم.

شهردار مشهد با تاکید به اینکه برای اجرای پروژه‌های عمرانی با این حجم نیازمند چند عامل هستیم، خاطرنشان کرد: اولین عامل مورد نیاز در این راستا هماهنگی موجود در میان معاونت‌های مختلف شهرداری است. اگر بودجه تامین نشود و مباحث شهرسازی و سایر موارد مورد توجه قرار نگیرد، پروژه‌ها به سرانجام نمی‌رسد که خوشبختانه شاهد هماهنگی و همکاری بسیار خوبی میان معاونت‌ها و در مجموع شورای اداری شهرداری هستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل مورد نیاز وجود مدیریت و عقلانیت در شورای شهر است. پروژه برقی سازی سیستم حمل و نقل کار کوچکی نیست، اما در همین دوره پروژه برقی‌سازی سیستم حمل و نقل را آغاز خواهیم کرد. با هماهنگی و پشتکار در ادامه مسیر اقداماتی را انجام خواهیم داد که این پروژه‌ها در مقابل آنها قابل توجه نباشد.

اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح خلیج فارس ظرف ۱۰ ماه

خلیل الله کاظمی ،معاون عمران، حمل و نقل وترافیک شهرداری مشهد، در ادامه این مراسم، اظهار کرد: عملیات اجرایی چپ گرد غیر همسطح بزرگراه پیامبراعظم(ص) به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی درحال حاضر شروع شده است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد. با توجه به سیاست‌های شهردار و شورای شهر طی دو سال گذشته پروژه‌های حوزه حمل و نقل در حلقه پیرامونی شهر و با هدف تسهیل اتصال و تردد شهروندان اجرا شده است. بر همین اساس کلیه تقاطع‌های غیر همسطح و پل‌ها در چهارچوب مطالعات طرح جامع حمل و نقل و تسهیل تردد ایمن در حلقه پیرامونی و اتصال آن به نقاط مختلف شهر احداث شده است.

وی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح خلیج فارس نیز در این چهارچوب اجرا خواهد شد، اظهارکرد: آخرین حلقه اتصال رینگ پیرامونی شهر نیز پروژه چپ گرد غیر همسطح بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی است که عملیات اجرایی آن تا پایان سال آغاز خواهد شد. پروژه تقاطع غیر همسطح خلیج فارس که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم با توجه به حجم بالای ترافیک در محدوده مجیدیه و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دستور کار قرارگرفته است. این پروژه در دو فاز طراحی شده است که در فاز اول زیر گذر به همراه میدان احداث می شود و پل سوم به دلیل اینکه در حال حاضر ضرورت ندارد، اجرا نخواهد شد.

۱۵۰ دوچرخه اشتراکی جدید

معاون عمران، حمل و نقل وترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: فاز اول که شامل زیر گذر با عرض حدود ۳۰ متر و طول حدود ۶۵۰ متر است ظرف ۱۰ ماه و با همکاری معاونت اقتصادی با هزینه‌ای حدود ۵۳ میلیارد تومان احداث خواهد شد. وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه قدیمی تعیین تکلیف شده و تاکنون ۱۰۰ ایستگاه از مجموع ۱۳۸ ایستگاه جمع‌آوری شده است. اکنون در کنار جمع‌آوری ایستگاه‌های قدیمی، رک‌های ایستگاه‌های جدید در حال نصب است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سیستم دوچرخه‌های جدید اشتراکی با ۱۵۰ دوچرخه طی یک ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد.

پروژه‌های عمرانی ۲۰ ماه اخیرشهرداری برابر ۶-۷ سال گذشته است

سید مسعود ریاضی ،رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرمشهد، نیز در ادامه این مراسم گفت: پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک درچهارچوب یک بسته و براساس مطالعات جامع حمل‌ونقل انجام می‌شود. پروژه‌ای به صورت سلیقه‌ای و با تصمیمی ناگهانی وارد فاز اجرا نشده است برای هر پروژه، اعم از تقاطع‌های غیر همسطح، پل، مسیرهای دوچرخه و... مطالعات جامعی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع طی ۲۰ ماه اخیر، برابر ۶ تا ۷ سال گذشته ازسوی مدیریت شهری و شورای پنجم عملیات اجرایی احداث پل، تقاطع غیر همسطح و... آغاز شده که برنامه زمان‌بندی آنها هم به گونه‌ای است که در همین دوره به بهره‌برداری خواهند رسید. مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم با سرعت و کیفیتی که پروژه‌های مختلف را پیش می‌برد، ادبیات نوینی در حوزه ساخت و اجرا خلق کرده است؛ ادبیاتی که پیشتر سابقه نداشته است.

رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: تاکید ما بر ورود فناوری‌های نوین در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی بود، یکی از پروژه‌هایی که از فناوری‌های روز در آن بهره گرفته شده است تقاطع چهارسطحی آزادگان بود و بسیار خرسندیم که امروز تکنولوژی و فناوری‌های جدید به عرصه ساخت و ساز شهری مشهد وارد شده است. باید به تمام بخش‌های مطالعات جامع ترافیکی و حمل‌ونقل شهر توجه کند. در غیراین صورت تمرکز صرف به یک حوزه مشخص نه‌ تنها کارآمد نبوده بلکه ممکن است تبدیل به یک نقطه ضعف شود و مورد انتقاد قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهد، ریاضی درادامه افزود: در کنار بحث پیاده‌مداری، نهضت پیاده‌روسازی نیز در ادامه فعالیت شورای پنجم مورد توجه قرار خواهد گرفت که بدون شک چهره شهر را متفاوت خواهد کرد و علاوه بر ایجاد نشاط، شور عمومی را به‌همراه خواهد داشت. در عرصه محیط زیست هم مطالعات جامع برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی مشهد به تصویب شورای شهر رسید. این مطالعات شامل اتوبوس، موتورهای برقی و ایجاد زیرساخت‌های شارژ باتری و... است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حمل و نقل عمومی شهرداری مشهد تقاطع غیر همسطح خلیج فارس عملیات اجرایی مطالعات جامع نقل و ترافیک حمل و نقل شورای شهر حمل ونقل پروژه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر

وزیر نیرو با حضور در استان البرز از پروژه‌های این وزارتخانه در استان بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز با حضور در شهرستان‌های کرج و چهارباغ از پروژه های مهم این استان در شهرستان چهارباغ بازدید کرد.

بازدید از وضعیت روشنایی و زیرساخت های توزیع برق شهرک مسکونی ابریشم در شهرستان چهارباغ اولین مقصد سفر وزیر نیرو بود و با حضور در این شهرستان از نزدیک با مشکلات برقی شهرستان بازدید و در دستورات لازم جهت تسریع این پروژه را صادر کرد.

شهرک ابریشم از محله های هدف قرارگاه اجتماعی استان بوده و ارتقا زیرساخت های آن مورد توجه ویژه قرار دارد.

بازدید از پروژه پست 400 کیلوولت برق در شهرستان چهارباغ نیز از دیگر پروژه های مهم وزیر در این بازدید بود.

ایجاد این پست سال گذشته در سفر پیشین وزیر نیرو به استان مصوب شده و عملیات اجرایی آن آغاز گردید که بر اساس زمان بندی صورت گرفته این پست تا آخر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

تامین اعتبار لازم و رفع موانع جهت تسریع در تکمیل پست، از جمله موضوعات مورد بررسی در این بازدید بود.

  آخرین مقصد محرابیان وزیر نیرو که استاندار البرز نیز وی را همراهی می کرد، بازدید از پست 400 کیلوولت برق در باغستان کرج است.

احداث این پست نیز سال گذشته بعنوان اولین پست 400 کیلوولت استان البرز با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار گرفت.

بررسی اعتبارات و پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز از جمله موضوعاتی بود که در این بازدید مد نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه