Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی پرستاری دانشکده علوم پزشکی آزاد البرز گفت: دانشجویان پرستاری این دانشگاه ملزم به حضور در دوره‌های کارآموزی شدند، اما مسئولان دانشگاه ماسک و گان در اختیار آنان قرار نمی‌دهند.

سیدمهدی موسوی، دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه آزاد البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به مشکلات دانشجویان پرستاری در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد البرز اشاره کرد و گفت: اوایل شروع کرونا، همه تا عید نوروز تعطیل شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
یعنی حتی کلاس مجازی هم برگزار نمی‌شد. همان زمان درباره نحوه برگزاری دروس کارآموزی صحبت‌هایی مطرح شد.

موسوی ادامه داد: در آن زمان مطرح شد که کارآموزی‌ها در تابستان برگزار شود. تابستان هم چند جلسه برگزار شد، اما از طرف دانشگاه گفتند که دانشجویان در محیط بیمارستان و دانشگاه حضور نداشته باشند، بنابراین باز هم تعطیل شد و نمره‌ای هم به دانشجویان اختصاص نیافت.

این دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاد البرز با بیان اینکه دانشجویان به این وضعیت اعتراض کردند، گفت: اعتراض ما این بود که وقتی کلاسی برگزار نشده، حداقل دانشگاه شهریه را کم کند که پس از گفتگو‌های بسیار، مسئولان دانشگاه اعلام کردند که این شهریا را نمی‌توانند برگردانند و قرار شد دوره‌های کارآموزی پس از کرونا باز برگزار شود.

وی به تشریح وضعیت برگزاری دوره‌های کارآموزی در ترم جدید پرداخت و گفت: کلاس‌های کارآموزی به این صورت بود که چند مصاحبه با بیماران و ادامه آن در کلاس بود و استاد تدریس می‌کرد، بنابراین دانشجویان گفتند که وقتی قرار است کارآموزی در کلاس بگذرد، بهتر است مجازی باشد.

موسوی ادامه داد: وقتی دیدیم که دانشگاه قصد کاهش شهریه را ندارد، گفتند که لااقل در محیط کم خطرتری تحصیل خود را ادامه دهند و کلاس‌های کارآموزی را بگذرانند. اما از سوی دانشگاه اعلام شد که دانشجویان می‌توانند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند، اما دوره کارآموزی برای آنان محسوب نمی‌شود.

وی بیان کرد: از طرف دیگر دانشگاه از ابتدا قرار بود که تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و گان را در اختیار دانشجویان قرار دهد، اما این اتفاق نیفتاد و به همین دلیل دانشجویان برای حضور در دوره‌های کارآموزی تردید کردند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد البرز گفت: در نامه‌ای که دانشجویان به رئیس دانشکده نوشتند، سه مطالبه داشتند؛ اولا اینکه این کلاس‌های مجازی، به عنوان دوره کارآموزی برای دانشجویان ذخیره شود، ثانیا در هر صورت کلاس‌ها مجازی باشد و در ثالثا اینکه اگر دانشجویان در حضور در بیمارستان کرونا گرفتند، مسئولیت آن با بیمارستان است.

وی با اشاره به اینکه حتی سرویس‌های حمل و نقل دانشجویان نیز حذف شد، گفت: درباره تجهیزات نیز گفتند که دانشگاه حاضر به ارائه تجهیزات به دانشجویان نیست و قرار شد که این تجهیزات را صرفا به دانشجویان ترم هفت و هشت ارائه دهند.

موسوی ادامه داد: پیش از این دانشگاه آزاد تابع مصوبات ستاد کرونا دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت بود، اما از ابتدای این ترم رسما اعلام کردند که دیگر تابع این دانشگاه و وزارت بهداشت نیستند، بنابراین هفته گذشته در دانشکده علوم پزشکی آزاد البرز اعلام شد که کارآموزی‌ها باید به صورت حضوری برگزار شود.   بنابه اظهارات وی، دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد البرز حاضر به شرکت در کلاس‌های مجازی کارآموزی هستند، اما دانشگاه آنان را ملزم به حضور در مراکز درمانی و شرکت در کلاس‌ها به صورت حضوری کرده است. از طرف دیگر، دانشگاه تجهیزات ایمنی مانند ماسک و گان را برای این دسته از دانشجویان تأمین نمی‌کند.    تجویدی، رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد البرز در تماس تلفنی اعلام کرد که برای مصاحبه باید با مدیر روابط عمومی دانشگاه هماهنگی شود، اما مدیر روابط عمومی دانشگاه اعلام کرد که این مسائل درون دانشگاهی است و اجازه مصاحبه با رئیس دانشکده علوم پزشکی را نداد! خبرگزاری دانشجو هرگونه اطلاع رسانی از سوی مسئولان دانشگاه آزاد البرز درباره این موضوع را در اسرع وقت منتشر خواهد کرد. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد البرز کارآموزی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی البرز کارآموزی پرستاری دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد البرز دوره های کارآموزی ماسک و گان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت ثبت نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته/محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

کد خبر 6092913 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد