Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@18:57:46 GMT

اجرای نسخه الکترونیک و ارائه خدمات با کد ملی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۳۲۳۰

به گزارش صدا و سیما؛ مصطفی سالاری گفت: ارائه خدمات الکترونیک و غیر حضوری، با طرح‌های جدیدی که در دست داریم در حال سرعت گرفتن است و درصددیم میزان مراجعه‌های مردم را به شعب تأمین‌اجتماعی تا ۷۵ درصد کاهش دهیم و آن را به یک‌چهارم گذشته برسانیم.
سالاری با اشاره به اینکه بخش جدیدی از خدمات دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی بزودی آغاز می‌شود، افزود: ابتدا و برای شروع دو خدمت از ۳۰ خدمت را که همه بستر‌های آن فراهم شده است ارائه می‌دهیم چراکه در حال حاضر برخی از سرویس‌ها و خدمات تأمین‌اجتماعی مراجعه‌کننده‌های حضوری میلیونی دارد و درصددیم تا با ارائه این خدمات به صورت دیجیتال و الکترونیک در مجموع حدود ۷۰ میلیون از مراجعه مخاطبان سازمان تامین اجتماعی در سال را کاهش دهیم و نکته مهم در این زمینه این است که در صورت ارائه این خدمات به صورت آنلاین که البته باید با دقت، سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود، این خدمات را به صورت حضوری به مردم نمی‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در برخی مواقع حتی لازم نیست یک مخاطب تأمین‌اجتماعی برای دریافت خدمتی که مشمول آن شده است درخواست بدهد و این نوع سرویس‌ها بدون درخواست مخاطبان‌مان به آن‌ها ارائه می‌دهیم به عنوان مثال اگر زوجی ازدواج کرده‌اند و مشمول کمک‌هزینه ازدواج شده‌اند آن را به صورت اتوماتیک به حساب‌شان واریز کرده و به آن‌ها به صورت پیامکی تبریک می‌گوییم. اما در دیگر خدمات آنلاین به محض اینکه بیمه شده تأمین‌اجتماعی و مخاطب ما درخواست خدمتی را ارائه دهد به صورت آنی، آن را پیگیری می‌کنیم.
از سوی دیگر صرفه‌جویی ایجاد شده در پی حذف نسخه الکترونیک را در جا‌هایی هزینه می‌کنیم که مردم انتظار بیشتری از خدمات درمانی دارند. بدین‌وسیله همه بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی مطمئن می‌شوند اگر مسأله و مشکلی در زمینه سلامتی خود و خانواده‌شان به وجود بیاید و هزینه چند میلیونی داشته باشد روی دوش‌شان نمی‌افتد و با نسخه الکترونیک می‌توانیم به این هدف برسیم و رسانه‌هایی مانند آتیه‌آنلاین نقش مهمی در این زمینه دارند.

 تحول دیجیتال بزودی شروع می‌شود 

سالاری ادامه داد خدماتی در زمینه تحول دیجیتال نیز بزودی شروع می‌شود و برای بسیاری از آن‌ها نیازی به حضور و یا حتی درخواست مخاطبان تأمین‌اجتماعی نیست. در این زمینه برقراری ارتباط بین جامعه هدف و بیمه‌شدگان با سازمان تأمین‌اجتماعی و اطلاع‌رسانی دقیق وظیفه آتیه آنلاین است.
اخیرا نخستین مرحله سطح‌بندی انجام شد و بر اساس آن تصمیم گرفتیم تا ۵۵۱ تخت در طول سه ماه به بیمارستان‌های برخی استان‌ها اضافه کنیم تا تعادل در خدمات‌رسانی در این زمینه به‌وجود بیاید و این کار‌ها نه بر مبنای سفارش و چانه‌زنی بلکه بر اساس عدد ریاضی و با هدف برقراری عدالت انجام دادیم.

 مردم باید مطمئن شوند با پولی که پرداخت می‌کنند، درست رفتار می‌کنیم 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مردم باید مطمئن شوند که با پولی که از آن‌ها می‌گیریم درست رفتار می‌کنیم، اظهار کرد: تاکنون من، همه اعضای هیأت‌مدیره و بدنه سازمان تأمین‌اجتماعی تلاش کرده‌ایم تا هیچ کار غیرکارشناسی را انجام ندهیم و تسلیم آن نشویم. همچنین هرگز پول جامعه کارگری را برای جلب رضایت دیگران در جای دیگری خرج نمی‌کنیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید