Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: طرح شنبه های با کتاب چشم انداز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با محوریت کانون های مساجد است.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خوص ویژه برنامه های ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از محورهای اصلی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز بحث کتاب و کتابخوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: شرایط کرونا و شیوع این بیماری ویروسی زمینه برنامه ریزی و توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به گونه دیگری فراهم کرد که استفاده از فضای مجازی و معرفی کتاب در این فضا را بیش از گذشته قوت داد.

وی ادامه داد: طرح شنبه های با کتاب از جمله طرح های فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که در این رابطه با اهتمام فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز برنامه هایی در قالب فضای مجازی و گروه های تشکیل شده در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20 کانون فرهنگی هنری مسجد در سطح استان البرز از کتابخانه عمومی و شاخص که استانداردهای لازم را برخوردار هستند وجود دارد که با استقبال نوجوانان و جوانان همراه است که به دلیل شیوع بیماری کرونا متأسفانه بنابر تصمیم های ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل شدند.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز عنوان کرد: تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی با محوریت مساجد از جمله برنامه هایی است که به مناسبت این هفته با حضور مدیران شاخص فعال در این عرصه برگزار می شود.

جانشین سازی ها برای مطالعه در شرایط کرونا در نظر گرفته شده است

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با اشاره به اجرای محدودیت ها با توجه به شرایط کرونا بیان کرد: به منظور ایجاد فضایی برای مطالعه با توجه به محدودیت های معین شده کرونا جانشین سازی هایی معین شده است.

حجت الاسلام شکری متذکر شد: معرفی کتاب های برتر در زمینه های مختلف، روخوانی قسمت هایی از کتاب ها، برپایی گعده های مطالعه و کتابخوانی با استفاده از فضای مجازی در قالب گروه های تشکیل شده از طرف کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه هایی است که با هدف جانشین سازی برای مطالعه در شرایط کرونا در نظر گرفته شده است.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح شنبه های با کتاب اجرای طرح شنبه های با کتاب کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شرایط کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست‌ویکم امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری این آوردگاه فرهنگی اظهارکرد: جشنواره امام رضا(ع) بسیار مایه خوشبختی ماست. امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا ۱۱ ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا(ع) است.

اسماعیلی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از مرو هم حضور داشته باشند. در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که‌ در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره، به روستاها و عشایر رفته است. این اتفاق مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا(ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900341

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی