Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جدید نروژ در جمهوری اسلامی ایران با معاون حقوقی رئیس جمهور دیدار کرد .

به گزارش ایسنا در  دیدار لعیا جنیدی و سفیر جدید دولت نروژ در ایران که در دفتر معاون حقوقی رئیس‌جمهور صورت گرفت دو طرف ضمن تاکید بر عمق و سابقه روابط دوستانه بین دو کشور در خصوص دغدغه ها و همکاری های مشترک بین دو کشور به تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آینده برجام در فضای جدید بین‌المللی، موانع پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF، همکاری در خصوص مقابله با انتشار ویروس کووید ۱۹ و مقابله با تغییرات اقلیمی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه آنچه در سال های اخیر در عرصه بین المللی برای ملت ایران اتفاق افتاده است قطعاً غیرعادلانه و غیر قانونی بوده است، رفتار ایالات متحده آمریکا به ویژه در دوره اخیر را مغایر با نزاکت و آداب سیاسی  و نیز  قواعد معاهداتی و عرفی بین المللی دانست.

وی گفت: آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم های یک طرفه علیه ایران، مردم ایران را حتی در نیازهای اساسی و فعالیت های صنعتی دچار مشکل کرده است. انتظار ایران از ایالات متحدیه در دوره جدید پایبندی به تعهدات بین المللی و از اروپا و کشور نروژ که بیش از صد سال رابطه بین دو کشور وجود دارد، تلاش برای روابط و فعالیت های تجاری و اقتصادی عادی و همکاری دو جانبه و چند جانبه است. نروژ با توجه به  روابط صد ساله با ایران و نیز به عنوان عضو غیر دایم شورای امنیت در این دوره می تواند نقش موثری  در ترویج و تعمیق نزاکت و پاینبدی به عرف و حقوق بین الملل و تقویت نهادهای بین المللی ایفا کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به پرسش سفیر نروژ در مورد وضعیت نهایی اجرای استانداردها و لوایح اف ای تی اف گفت: جمهوری اسلامی ایران قوانین مربوط به مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم و اصلاحیه های آن را تصویب کرده است، برخی از معاهدات مانند معاهده مقابل با فساد(مریدا) را حدود ۱۰ سال پیش به تصویب رسانده و اجرایی نموده ولی دو معاهده مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی(پالرمو) و  معاهده مقابله با تامین مالی تروریسم نهایی نشده است و بحت و بررسی ها در جریان است.

سیگو الدتومین هائوگر سفیر جدید دولت نروژ در جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر سابقه بزرگ تمدنی و فرهنگی ایران، ایران را کشوری بزرگ دانست که روابط دوستانه با آن برای دولت نروژ از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آنچه برای ملت ایران اتفاق افتاده است و شرایط سخت دولت و ملت ایران را درک می کند ابراز امیدواری کرد در فضای جدید بین‌المللی بسیاری از مشکلات حل شود.

وی با بیان این که نروژ تحولات مربوط به برجام و توافق هسته ای ایران را از نزدیک پیگیری می کند ابراز امیدواری کرد که با بازگشت به حقوق و عرف بین الملل شاهد گشایش در این امور باشیم.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لعیا جنیدی نروژ برجام معاون حقوقی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران بین المللی سفیر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم

سفیر روسیه در کابل با اشاره به موضع مثبت مسکو در برابر کابل گفت روسیه در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان نظرات طالبان را در نظر می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت روسیه در زمینه‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است و می‌خواهد مناسبات میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

‏سفیر روسیه همچنین تأکید کرد همکاری و تعامل دوجانبه مسکو و کابل می‌تواند به ثبات منطقه و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کند.

ژیرنوف با اشاره به موضع حمایتی روسیه از کابل در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان گفت مسکو در جلسات مهم به نظارت حکومت طالبان ارزش می‌دهد.

سفیر روسیه همچنین ضمن دعوت از عبدالکبیر برای اشتراک در نشست بین‌المللی در کازان تاتارستان، در رابطه به این نشست اطلاعات ارائه کرد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکاحمایت روسیه از تصمیم عدم شرکت حکومت طالبان در نشست دوحه

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدار تأکید کرد مناسبات  کابل با مسکو به نفع دو کشور است و می‌تواند سبب ثبات و پیشرفت در منطقه گردد.

وی با قدردانی از دعوت روسیه برای حضور در نشست کازان، مناسبات میان دو کشور را مهم و دوستانه خواند و از سرمایه‌گذاران روسیه خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • حضور سفیر عربستان در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای در اصفهان
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور