ادامه گلايه بازيگران از وضعيت تعطيلى سينماها/سقوط یک پلهای «آبادان یازده ۶۰» در گیشه
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۳۷۷۶
بیستودومین روز از آبان ماه ۹۹ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به اظهارنظر فقیهه سلطانی در مورد بازگشایی سالنهای تئاتر تا ساعت ۱۸ اشاره کرد.
خبرگزاری میزان - بیستودومین روز از آبان ماه ۹۹ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به اظهارنظر فقیهه سلطانی در مورد بازگشایی سالنهای تئاتر تا ساعت ۱۸ اشاره کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فقیهه سلطانی در گفتوگو با خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین وضعیت جسمانی خود بعد از ابتلا به بیماری کرونا گفت: خوشبختانه بهبود کامل پیدا کرده و از قرنطینه خانگی هم خارج شده ام، به تازگی و بعد از درمان کامل در یک فیلم کوتاه هم به ایفای نقش پرداختم.
وی با اشاره به تجربه سخت تحمل بیماری کرونا اضافه کرد: متاسفانه شاید افراد فکر میکنند که این بیماری را نمیگیرند، اما آمار هر روزه نشان میدهد که هیچکدام از ما از این بیماری مصون نیستیم، من معتقدم که تنها با رعایت درست و کامل بهداشت میتوان از پس این بیماری برآمد.
بازیگر فیلم سینمایی «صورتی» در همین راستا ادامه داد: این روزها شاهد آن هستیم که بیماری کرونا خانوادگی شده و دلیل اصلی آن مهمانیهای خانوادگی است که در آنها به هیچ وجه پروتکلی رعایت نمیشود، اتفاقا در محیط کار به دلیل سخت گیریها رعایت بیشتری صورت میگیرد، اما در محیطهای خانوادگی این اتفاق نمیافتد، به همین دلیل هم شاهد آن هستیم که خانوادهها به صورت جمعی مبتلا به کرونا میشوند.
وی درباره احتمال تعطیلی تولیدات تصویری به دلیل شیوع بیماری کرونا افزود: وقتی همه مشاغل به کارشان ادامه میدهند چرا باید تولیدات سینمایی و تلویزیونی متوقف شود، این تولیدات شاید برای برخی تفریح و سرگرمی باشد، اما برای ما شغل بوده و از آن طریق امرار معاش میکنیم. نمیتوان با تعطیلی بدون برنامه تولیدات، آن هم وقتی که هیچ حمایتی وجود ندارد تعداد زیادی از هنرمندان جلو و پشت دوربین را از نان خوردن انداخت.
بازیگر سریال «تبریز در مه» با اشاره به بازگشایی سینما و تئاتر تا ساعت ۱۸ اضافه کرد: این طرح بیش از آنکه عجیب باشد خنده دار است، مگر کرونا زمانبندی میشناسد که ما برایش زمان مشخص معین میکنیم، اگر بنا به تعطیلی است باید همه جا تعطیل شود، اما وقتی همه مشاغل به کارشان در ساعات معمول ادامه میدهند چرا سینما و تئاتر که ساعت معمول فعالیتشان عصر و شب است باید تعطیل شوند.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیدوی در همین رابطه ادامه داد: خیلی ساده است که این نوع از بازگشایی با تعطیلی هیچ فرقی ندارد، زیرا هیچ مخاطبی نمیتواند قبل از ساعت ۱۸ به تماشای آثار بنشیند. خود هنرمندان هم میلی برای فعالیت قبل از این ساعت را ندارند، از نظر من این طرح نشانه نبود تخصص و برنامه ریزی درست فرهنگی است.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
«در حسرت یک آغوش» روایتی تلخ از زندگی سراسر شیرین شهید سید محمد موسوی یک نویسنده کتاب گفت: شهید سیدمحمد موسوی دوم دی ماه سال ۹۶ به شهادت رسید و من پس از شهادت وی روایت زندگی این شهید بزرگوار را از زبان همسرش زهرا رحیمی که در طی ۳۴ سال پرستار این شهید بزرگوار بود به رشته تحریر در آوردم.سعیده زراعتکار در گفتوگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «در حسرت یک آغوش» گفت: کتاب «در حسرت یک آغوش» پیرامون خاطرات جانباز شهید سید محمد موسوی است، شهیدی که ۳۴ سال و ۷ ماه و ۸ روز به علت قطع نخاع شدن در جنگ تحمیلی زندگی سختی را پشت سر گذاشت.
وی در همین راستا ادامه داد: شهید سیدمحمد موسوی تنها قطع نخاع جانبازی بود که در شهرستان کاشمر حضور داشت، وی تا حدود زیادی در این شهر شناخته شده بود به همین خاطر من تصمیم گرفتم که سرگذشت این شهید بزرگوار را بنویسم.
زراعتکار در مورد نوشتن کتاب «در حسرت یک آغوش» ابراز کرد: شهید سیدمحمد موسوی دوم دی ماه سال ۹۶ به شهادت رسید و من پس از شهادت وی روایت زندگی این شهید بزرگوار را از زبان همسرش زهرا رحیمی که در طی ۳۴ سال پرستار این شهید بزرگوار بود به رشته تحریر در آوردم.
وی پیرامون شهید سید محمد موسوی اظهار کرد: شهید محمد موسوی در بیست و چهارم فروردین سال ۶۲ در عملیات والفجر از ناحیه گردن قطع نخاع شد هنگامی که او را از بیمارستان تهران به بیمارستان قائم در شهر کاشمر منتقل کردند همسرش زهرا رحیمی باردار بود و وقتی برای ملاقات همسرش آمد چهره او را به ظاهر سالم دید و با خود اندیشید که قطعاً دچار مشکلات جسمی نشده و مشکل خاصی برایش پیش نیامده، در همین زمان زهرا رحیمی نیز فرزند خود را در بیمارستان قائم به دنیا آورد در حالی که مادر و فرزند در اتاق و طبقهای دیگر از بیمارستان قرار داشتند سید محمد موسوی در اتاق دیگر همین بیمارستان بر روی تخت بستری بود.
بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنیدنویسنده کتاب «بانوی قرن» درهمین راستا ادامه داد: یک روز پس از تولد فرزند سید محمد موسوی یکی از پرستاران نوزاد را از کنار زهرا رحیمی نزد پدرش آورد وقتی زهرا رحیمی وارد اتاق همسرش شد مشاهده کرد که فرزندش بر روی سینه پدر گذاشته شده و دستهای سیدمحمد به دور کودک حلقه نشده است با دیدن این تصویر دچار تردید شد و وقتی نزدیکتر آمد و بررسی کرد متوجه شد که همسرش قطع نخاع شده و نمیتواند تنها فرزندش را در آغوش بگیرد و برای همیشه از در آغوش گرفتن فرزندش محروم شده است.
وی به نامگذاری کتاب «در حسرت یک آغوش» اشاره و ابراز کرد: من نام کتاب را در حسرت یک آغوش گذاشتم زیرا این شهید بزرگوار هرگز نتوانست فرزند نوزادش را در آغوش بگیرد و دراین حسرت به شهادت رسید.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
صدرنشینی «آقای سانسور» در معدود سینماهای فعال کشور/سقوط یک پلهای «آبادان یازده ۶۰» در گیشه جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «آقای سانسور» به کارگردانی علی جبارزاده با فروش معادل ۵۹۷,۸۰۲,۰۲۷ ریال منتشر شد. این فروش تنها به برخی سینماهای شهرستانها مربوط می شود.جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «آقای سانسور» به کارگردانی علی جبارزاده با فروش معادل ۵۹۷,۸۰۲,۰۲۷ ریال منتشر شد. این فروش تنها به برخی سینماهای شهرستانها مربوط می شود.
سینماهای سراسر کشور از اسفند ماه گذشته با تعطیلی سالنهای خود به دلیل شیوع بیماری کرونا وضع ناگواری را تجربه کردند، اما حال بعد از گذشت این زمان هشت فیلم آغازگر راه سینما در سال ۹۹ و همزمان با بازگشایی سالنهای تماشای فیلم هستند. جدول فروش سینمای ایران طی هفته های گذشته با افت محسوسی در فروش روبرو بود، اما طی هفته پیشین با افزایش نسبی در فروش روبرو شد.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید
آقای سانسور
فروش هفتگی: ۵۹۷,۸۰۲,۰۲۷ ریال
فروش کلی: ۴,۹۳۳,۶۴۴,۸۰۹ ریال
نویسنده و کارگردان: علی جبارزاده
بازیگران: بهاره رهنما، بهرام افشاری، محمدرضا فروتن، بهنوش بختیاری، محمود پاک نیت، امید روحانی، گیتی قاسمی، امیر کربلایی زاده، آریانا مثنوی، علی مثنوی، حسن نوری، صحرا اسدالهی، شاهین باباپور، علی ضیایی، امیراشکان مثنوی، علی برقی
خلاصه داستان: تا حالا شده زندگی اطرافیانت رو بدون سانسور ببینی؟!
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/
برچسب ها: ادبیات دین و اندیشهمنبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اینجا اینجا ادبیات دین و اندیشه بازگشایی سالن شهید بزرگوار تئاتر تا ساعت ۱۸ سید محمد موسوی فقیهه سلطانی سینمای ایران بیماری کرونا آقای سانسور برای مشاهده زهرا رحیمی کلیک کنید شهید سید قطع نخاع
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
همزمان با آغاز سفر عمره زائران ایرانی و در آستانه فرارسیدن موسم حج، از فیلم مستندی میتوان یاد کرد که حدود ۶ دهه قبل، از خانه خدا و مناسک حج ساخته شد و تماشاگران زیادی را به سینماها کشاند.
به گزارش ایسنا،مستند «خانه خدا» محصول ۱۳۴۵ است که به عنوان اولین مستند جدی ایران و به باور برخی، کاملترین سند سینماییِ جهان درباره مناسک حج - تا زمان ساخت فیلم - شناخته میشود.
«خانه خدا» فیلمی منحصر به فرد درباره مراسم و مناسک حج و از نخستین فیلمهای مستند است که در سال ۱۳۴۵ در سینماهای تهران و چند شهر دیگر به نمایش عمومی درآمد و با اقبال گسترده مردم روبهرو شد. این مستند حتی توانست به بازارهای جهانی راه پیدا کند و در بخش گستردهای از کشورهای مسلمان به نمایش درآید.
درباره نحوه تولید «خانه خدا» ابهامات زیادی وجود دارد. پژوهشگران مختلف در نوشتههای خود، اطلاعاتی ضد و نقیض، درباره عوامل این مستند ارائه دادهاند. برخی مونتاژ فیلم را نتیجه کار ابراهیم گلستان دانستهاند و تعدادی نیز نام ابوالقاسم رضایی و جلال مقدم را به عنوان تدوینگر آوردهاند. در برخی منابع پژوهشی گفتار فیلم را از آنِ ابراهیم گلستان میدانند حال آن که نظر محقّقانی دیگر بر آن است که روایت اولیه را محمود سعادت و حمزه رحمانی نوشتهاند و گلستان تنها متن آن دو را بازنگری و ویرایش کرده است. حتی در مورد کارگردان فیلم هم اتفاق نظر وجود ندارد. در عنوانبندی نام کارگردان نیامده و شاید همین سبب شده برخی این عنوان را به جلال مقدم منتسب کنند.
درباره این مستند محمد تهامینژاد گفته است: «از زمان تولید «خانه خدا» تا کنون همواره این پرسش مطرح شده که کارگردان این فیلم چه کسی بوده؛ این در حالی است که در تیتراژ فیلم، از اشاره مستقیم به این عنوان پرهیز شده و تهیهکننده (استودیو ایرانفیلم که محل فعلی خانه سینماست) ترجیح داده هیچ اسمی از کارگردان نباشد.
سالها قبل، جلال مقدم در گفتوگویی با مجله «نگین» گفته بود این فیلم کارگردان مشخصی نداشته و به همین دلیل نام کسی در تیتراژ قید نشده است اما نکته اینجاست که در نسخه ویدیویی این فیلم و در تیتراژ انگلیسی آن که سالها قبل در آمریکا توزیع شد، نام ابوالقاسم رضایی به عنوان کارگردان و جلال مقدم به عنوان مشاور تهیهکننده قید شده است. همچنین در نامهای که در حاشیه یکی از نمایشهای محدود این فیلم (درخانه شهریاران جوان) توسط زندهیاد نعمت حقیقی فرستاده شد به صراحت به این نکته تاکید و اشاره شده بود که فیلم «خانه خدا» متعلق به ابوالقاسم رضایی و ساخته اوست.»
در این زمینه بخوانید:
بالاخره «خانه خدا» را چه کسی ساخته است؟
گفته شده است که ابوالقاسم رضایی چهار فیلمبردار (احمد شیرازی، محمود ایثاری، عباس دستمالچی و نعمت حقیقی) را با تجهیزات کامل به عربستان سعودی برد و هر یک از آنها جدا از هم صحنههایی را روی نوار سلولویید ضبط کردند؛ بدون آن که سهم هر یک پس از تدوین فیلم مشخص باشد. در تیتراژ این فیلم که ابتدا با آوازی از علی بهاری آغاز میشود اسامی همه عوامل با عنوان "حاجی" ذکر شده است.
از مستند «خانه خدا»، نگاتیوی باقی نمانده و چند سال قبل از روی پزیتیوهای بهجامانده از آن، نسخهای به سفارش فیلمخانه ملی ایران در «شرکت پیشگامان سینمای آریا» ترمیم و بازسازی شد که در بهار سال ۱۳۹۶ در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و دو سال بعد هم کانون فیلمِ خانه سینما با برگزاری یک نشست تخصصی آن را دوباره نمایش داد.
در طول این سالها چنین فیلمی با این ویژگیها و با تغییرات ایجاد شده در مکانهای برپایی مناسک حج ساخته نشده، در صورتی که براساس برخی منابع مستند «خانه خدا» گویا به ۸۲ کشور فروخته شده بود و تولیدی بسیار سودآور محسوب میشده است.
در ادامه بخشی از مراحل بازسازی مستند «خانه خدا» را که در فیلمخانه ملی ایران انجام شده و نسخه کامل آن در فضای مجازی موجود است، مشاهده میکنید:
انتهای پیام