Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@13:05:47 GMT

چرا آب مصرفی خانه، دائما سرد و گرم می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۳۹۵۹

چرا آب مصرفی خانه، دائما سرد و گرم می شود؟

به گزارش افکارنیوز،

سرد یا گرم شدن ناگهانی آب مصرفی در منزل از جمله مشکلاتی است که به ویژه در فصول سرد سال باید هرچه سریع‌تر رفع شود. حتی تصور این که هنگام شستشوی ظرف ها یا استحمام روزانه نوسانات گرمایی آب باعث اختلال در امورتان شود آزاردهنده  است. معمولا در این موارد آب یا به شدت گرم می‌شود و یا به شدت سرد و تنظیم کردن دمای تعادل آب در این زمان غیرممکن به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشکلات معمولا به دلیل نقص فنی در پکیج یا آبگرمکن رخ می دهد که نیاز به بررسی‌های کارشناسانه دارد. گاهی ممکن است با یک سرویس کوتاه مشکل برطرف شود و گاهی نیز مجبور به دریافت خدمات تعمیر و سرویس از جمله تعویض قطعات پکیج یا آبگرمکن خواهیم بود. استفاده از خدمات آنلاین در این زمینه می‌تواند کار شما را بسیار آسانتر کرده و در هزینه‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای صرفه‌جویی کند. برای استفاده از خدمات آنلاین تاسیسات آچارباز می توانید به لینک https://a4baz.com/hvac مراجعه نمایید.

بررسی دلایل سرد و گرم شدن آب مصرفی در منزل

برای این که بدانیم دلیل اصلی رخ دادن این اتفاق چه مشکلی است باید شرایط زیادی را مورد بررسی قرار دهیم، معمولا  سرد و گرم شدن آب به دلیل یکی از مواردی که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم رخ می‌دهد.

افت فشار یکی از دلایل گرم و سرد آب مصرفی است

همه می‌دانیم که کیفیت عملکرد آبگرمکن و پکیج به شدت فشار آب بستگی مستقیم دارد، بنابراین افت فشار آب می‌تواند باعث اختلال در عملکرد این وسایل باشد و سبب گرم و سرد شدن آب مصرفی شود. اگر دلیل اختلال کارکرد آبگرمکن و پکیج افت فشار آب است، بهتر است به فکر رفع این مشکل و افزایش فشار آب باشید. در این موارد معمولا تغییر لوله های آب یا خرید پمپ آب می‌تواند مشکل را برطرف کند. البته پیشنهاد ما قبل از انجام هرکاری و هزینه کردن برای تعمیر یا تعویض لوله‌ها و یا خرید پمپ این است که با یک کارشناس ماهر در این زمینه مشاوره کرده و مطمئن شوید که مشکل پکیج یا آبگرمکن شما به افت فشار آب مربوط است.

گاهی اوقات نیز نصب آبگرمکن یا پکیج در محل نامناسب و فاصله زیاد میان این وسایل تا حمام یا روشویی و آشپزخانه باعث این رخداد است. در این صورت بهتر است در صورت امکان مکان مناسب‌تری برای نصب این وسایل در نظر گرفته شود و فاصله‌ها تا حد ممکن کوتاه‌تر شود.

رسوب آب در قطعات دلیل عمده نوسانات دمایی آب مصرفی است

گاهی اوقات رسوب کردن آب در قطعات پکیج یا آبگرمکن دیواری از عمده دلایل سرد و گرم شدن ناگهانی آب مصرفی است. معمولا تعمیرکاران این رخداد را به جرم گرفتن مبدل ربط می‌دهند، معمولا برخی مدل‌های پکیج یا آبگرمکن دارای یک مبدل و انواع دیگر شامل دو مبدل هستند که در پکیج‌های دو مبدل در صورت رسوب جرم در یک مبدل این نوسانات دمایی اتفاق می افتد و تنها راه رفع این مشکل شستشوی مبدل است. تعمیرکاران برای انجام این کار مبدل آبگرمکن دیواری یا پکیج را با اسید شستشو می‌دهند.

این مشکل معمولا در مناطقی که میزان سختی  آب بالا است رخ می‌دهد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم به صورت متناوب از خدمات سرویس پکیج و آبگرمکن استفاده نمایید. سرویس این وسایل در مناطقی که سختی آب در آنها نرمال است به صورت سالانه کافی است و از بروز خرابی‌های جدی در آبگرمکن و پکیج جلوگیری کرده و به این ترتیب در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود. شما می توانید برای سرویس و تعمیر آبگرمکن خود به لینک https://a4baz.com/hvac/water-heater مراجعه کنید تا تعمیرکار آبگرمکن در منزل شما به تعمیر دستگاه بپردازد.

خرابی فلومتر مورد دیگری است که ممکن است باعث ایجاد نواسانات دمای آب شود.

دبی سنج یا فلومتر از جمله قطعات دیگری است که برای اندازه‌گیری فشار آب گرم در خروجی آبگرمکن و پکیج استفاده می‌شود، در صورت فرسوده یا معیوب شدن این قطعه نیز ممکن است که نواسانات دمایی آب مصرفی را تجربه کنید. در صورتی که سرویسکار پکیج در عیب‌یابی دستگاه متوجه معیوب بودن این قطعه شود ناگزیر هستید که آن را تعویض کنید.

نقص فنی در سنسور حرارتی می‌تواند باعث ایجاد سرد و گرم شدن ناگهانی آب شود.

پکیج و آبگرمکن یک قطعه حساس به نام NTC یا سنسور حرارتی دارند که با استفاده از آن می‌توان دمای آب آبگرمکن یا پکیج را در یک دمای مناسب ثابت نگه داشت. هرگونه ایراد و مشکل در این قطعه مثل ترک خوردن یا جمع شدن گردوغبار می‌تواند باعث اختلال عملکرد سنسور حراتی شود. برای رفع این مشکل نیز نیاز به استفاده از خدمات تعمیر و سرویس آبگرمن و پکیج خواهید داشت.

نقص فنی پمپ سیرکولاتور از عمده دلایل سرد و گرم شدن آب مصرفی است.

در پکیج‌ها قطعه‌ای به نام پمپ سیرکولاتور وجود دارد که معیوب شدن آن یا سوختن این پمپ می‌تواند از دلایل نوسانات دمایی در آب مصرفی باشد. همچنین عامل دیگری مثل عدم وجود فیلتر یا صافی در لوله‌های برگشتی از رادیاتور نیز می‌تواند باعث بروز مشکل عملکردی در سیرکولاتور شود.

هزینه سرویس پکیج و آبگرمکن چقدر است؟

معمولا هزینه سرویس آبگرمکن و پکیج یا هزینه تعمیر پکیج و آبگرمکن بسته به میزان خدماتی که دریافت می‌کنید مشخص می‌شود. به طور مثال هزینه‌ای که برای انجام سرویس معمولی و چکاپ وسایل توسط سرویسکار دریافت می‌شود با زمانی که تعمیر آبگرمکن یا پکیج از جمله خدماتی است که دریافت کرده‌اید و همچنین تعویض قطعات پکیج و آبگرمکن با هم تفاوت خواهند داشت. شما می توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر پکیج در لینک https://a4baz.com/hvac/heating-package درخواست تعمیرکار پکیج را به صورت آنلاین انجام دهید و قبل از اعزام پکیج کار با کارشناسان هزینه های خود را برآورد کرده و آن را مدیریت کنید.

آیا خودم می‌توانم عیب یابی پکیج یا آبگرمکن را انجام دهم؟

این وسایل دارای قطعات بسیار زیاد با عملکردهای فنی متفاوتی است که بسیار گران هستند، بنابراین در صورتی که تجربه و مهارت لازم در عیب یابی قطعات و شناخت دقیق کارایی آنها نداشته باشید ممکن است باعث بروز مشکل در قطعات دیگر شده و هزینه‌های خود را چندین برابر کنید. پیشنهاد ما این است که به سرویس پکیج و آبگرمکن منزل به صورت مداوم و استفاده از خدمات فنی برای عیب‌یابی از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

منبع: سایت آچارباز

https://a4baz.com

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پکیج آبگرمکن آب مصرفی خانه استفاده از خدمات پکیج یا آبگرمکن آبگرمکن و پکیج پکیج و آبگرمکن تواند باعث سرد و گرم شدن آب مصرفی عیب یابی هزینه ها افت فشار فشار آب شدن آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد

احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون درباره تبعیضی که ممکن است به نظر برسد در تعداد برخی ویدیوهای یک برنامه وجود دارد و به تبع آن بازدید و آمار بیشتر آن برنامه را به دنبال دارد به خبرنگار مهر بیان کرد: ما حدود ۶ سال است که تجربه این مدل سرویس دادن به برنامه ها را داریم و همه تلاشمان این است که تبعیضی بین برنامه ها نباشد.

وی ادامه داد: شاید در سال های اول راه اندازی این سرویس به دلیل کم بودن امکانات، مشکلات فنی یا کمبود تجربه چنین اتفاقی رخ می داد که خارج از اراده ما بود اما در حال حاضر سعی می کنیم حداکثر تلاشمان را داشته باشیم که عدالت بین برنامه ها برقرار شود.

خورشیدی تصریح کرد: خود مدیران شبکه ها و متولیان گروه های مختلف سازمان و شبکه ها در میزان ارتقا و پروموت برنامه ها در صفحه اول تلوبیون خیلی موثر هستند. درواقع به نسبت ضریبی که آنها می دهند و اهمیتی که برنامه دارد در صفحه اول تلوبیون اثر بیشتری از یک برنامه دیده می شود.

مدیرعامل تلوبیون با اشاره به فرایند ضریب گرفتن در این سرویس عنوان کرد: یک اصل در تلوبیون وجود دارد که ما به دلیل آنلاین بودن و شفاف بودن آمار مخاطب، مجبور و محکوم هستیم که به برنامه های پربیننده ضریب بیشتری بدهیم. از طرفی ناخودآگاه برنامه ای که مخاطب و کاربر در مراجعه به تلوبیون چه از طریق صفحه اول و چه از طریق موتورهای جستجو بیشتر سراغ می گیرد، بیشتر نیز دیده می شود و خود این محتوا هم قاعدتاً ضریب بیشتری می گیرد.

وی اضافه کرد: از این حیث برای ما فرقی نمی کند که این محتوا یک برنامه استانی باشد یا برنامه ای در یک شبکه پرمخاطب بلکه میزان علاقه مندی مخاطب است که آنها را تبلیغ (پروموت) می کند.

خورشیدی در پایان درباره کاربران تلوبیون بیان کرد: عدد تجمیعی کاربران تلوبیون یعنی نصب این سرویس در اپلیکیشن ها، ۳۵ میلیون کاربر است اما با توجه به رویدادها تعداد کاربرها فرق دارد مثل رویداد جام جهانی که تعداد بالایی علاقه‌مند هستند آن را تماشا کنند.

کد خبر 6089429 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد