Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیدادی سلیمانی گفت: با توجه به روند خطرناک بیماری و آغاز موج سوم ضروری است بنابراین همگان باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و در این شرایط مسئولیت پذیر بوده و برای ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا با ما همکاری جدی و همگانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، «علیدادی سلیمانی» با اشاره به عواقب بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با کرونا، گفت: در حال حاضر و همزمان با شروع موج سوم بیماری در منطقه تعداد مبتلایان در حال افزایش و وضعیت برخی از بیماران بستری در بیمارستان ها وخیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





 




مدیر شبکه بهداشت شهرستان عنبرآباد افزود: با توجه به روند خطرناک بیماری و آغاز موج سوم ضروری است بنابراین همگان باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و در این شرایط مسئولیت پذیر بوده و برای ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا با ما همکاری جدی و همگانی داشته باشند.


 

 




وی با بیان این مطلب که تاکنون هیچ دارو و واکسنی برای درمان بیماری کرونا ساخته نشده است، یادآور شد: رعایت کامل مسائل بهداشتی تنها راه مقابله و کنترل این بیماری است.








علیدادی سلیمانی با اشاره به این که بیشتر مبتلایان به این بیماری از جمع های خانوادگی هستند، خاطرنشان کرد: باید مسائل بهداشتی در منزل، فاصله اجتماعی، شستن مرتب دست ها، محدود کردن رفت و آمدهای خانوادگی، ضدعفونی سطوح و باز کردن پنجره اتاق ها برای تهویه مناسب رعایت شود.







مدیر شبکه بهداشت عنبرآباد ابراز کرد: مردم ضمن رعایت مسائل بهداشتی به عنوان یک سفیر سلامت به افرادی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند، رعایت نکات بهداشتی را  متذکر شوند.







وی در خاتمه ضمن درخواست از همشهریان، تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، تجمع و برگزاری مجالس جشن در سطح شهرستان عنبرآباد را به مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت، نیروی انتظامی، دهیاران، شوراها و کانون های بسیج محلات اطلاع دهند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا کرونا مسائل بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر محمد جعفرزاده ، از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگهای دارای مالک صورت می گیرد، اما با توجه به اینکه سگهای ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

کد خبر 849437 منبع: ایسنا برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم استان اردبیل سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند