Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا: در دیدار لعیا جنیدی و سفیر جدید دولت نروژ در ایران که در دفتر معاون حقوقی رئیس‌جمهور صورت گرفت دو طرف ضمن تاکید بر عمق و سابقه روابط دوستانه بین دو کشور در خصوص دغدغه ها و همکاری های مشترک بین دو کشور به تبادل نظر پرداختند.

آینده برجام در فضای جدید بین‌المللی، موانع پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF، همکاری در خصوص مقابله با انتشار ویروس کووید ۱۹ و مقابله با تغییرات اقلیمی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه آنچه در سال های اخیر در عرصه بین المللی برای ملت ایران اتفاق افتاده است قطعاً غیرعادلانه و غیر قانونی بوده است، رفتار ایالات متحده آمریکا به ویژه در دوره اخیر را مغایر با نزاکت و آداب سیاسی و نیز قواعد معاهداتی و عرفی بین المللی دانست.

وی گفت: آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم های یک طرفه علیه ایران، مردم ایران را حتی در نیازهای اساسی و فعالیت های صنعتی دچار مشکل کرده است. انتظار ایران از ایالات متحدیه در دوره جدید پایبندی به تعهدات بین المللی و از اروپا و کشور نروژ که بیش از صد سال رابطه بین دو کشور وجود دارد، تلاش برای روابط و فعالیت های تجاری و اقتصادی عادی و همکاری دو جانبه و چند جانبه است. نروژ با توجه به روابط صد ساله با ایران و نیز به عنوان عضو غیر دایم شورای امنیت در این دوره می تواند نقش موثری در ترویج و تعمیق نزاکت و پاینبدی به عرف و حقوق بین الملل و تقویت نهادهای بین المللی ایفا کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به پرسش سفیر نروژ در مورد وضعیت نهایی اجرای استانداردها و لوایح اف ای تی اف گفت: جمهوری اسلامی ایران قوانین مربوط به مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم و اصلاحیه های آن را تصویب کرده است، برخی از معاهدات مانند معاهده مقابل با فساد(مریدا) را حدود ۱۰ سال پیش به تصویب رسانده و اجرایی نموده ولی دو معاهده مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی(پالرمو) و معاهده مقابله با تامین مالی تروریسم نهایی نشده است و بحت و بررسی ها در جریان است.

سیگو الدتومین هائوگر سفیر جدید دولت نروژ در جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر سابقه بزرگ تمدنی و فرهنگی ایران، ایران را کشوری بزرگ دانست که روابط دوستانه با آن برای دولت نروژ از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آنچه برای ملت ایران اتفاق افتاده است و شرایط سخت دولت و ملت ایران را درک می کند ابراز امیدواری کرد در فضای جدید بین‌المللی بسیاری از مشکلات حل شود.

وی با بیان این که نروژ تحولات مربوط به برجام و توافق هسته ای ایران را از نزدیک پیگیری می کند ابراز امیدواری کرد که با بازگشت به حقوق و عرف بین الملل شاهد گشایش در این امور باشیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: برجام جنیدی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید

به گزارش قدس آنلاین، «علی بحرینی» سفیر ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اظهار کرد: وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این نسل‌کُشی را فوراً متوقف کنید.

سفیر ایران در ژنو همچنین ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کُشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین المللی برای توقف این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دایم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو در این مکاتبه با اشاره به گزارش مؤسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گور دسته جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسراییلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است: پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

بحرینی تاکید کرد: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فوراً متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

وی در این نامه با استناد به حقوق بین الملل، حقوق بین المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار کرد: سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این رفتار قبلاً نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

گفتنی است؛ کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون ها مبذول دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد