Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:40:31 GMT

تعطیلی کارخانه سیمان نی‌ریز به دلیل آلایندگی محیط

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۴۴۴۳

تعطیلی کارخانه سیمان نی‌ریز به دلیل آلایندگی محیط

ایسنا/فارس رئیس محیط زیست نی‌ریز گفت: کارخانه سیمان خاکستری نی‌ریز پس از بارها اخطار به علت ایجاد آلایندگی زیست محیطی تعطیل شد.

علی اکبر صفایی افزود: با ادامه روند آلودگی کارخانه سیمان خاکستری این کارخانه امروز ۲۲ آبان ۹۹ تعطیل  شد.  

به گزارش ایسنا به نقل از محیط زیست فارس صفایی گفت: علی رغم صدور اخطاریه‌ها و همچنین مهلت های اعطایی از سوی  مقام های مسئول شهرستانی، همچنان آلایندگی واحد یادشده رفع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز افزود: محیط زیست  در چندین مرحله اخطاریه هایی صادر کرده است که آخرین مهلت رفع آلایندگی امروز پایان یافت.  

وی افزود: این واحد از مجموع ۵۲۰۰ فیلتر کیسه ای که موظف به تهیه و تعویض آن ها بوده تا کنون بیش ۱۰۰۰ عدد را تعویض کرده است اما پیشگیری از انتشار آلودگی محقق نشده و مسئولین کارخانه موظف به تامین کیسه های باقی مانده در کوتاهترین زمان شده بودند.  

صفایی گفت: با استناد به مواد ۱۲ قانون هوای پاک و ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، با توجه به اهمیت سلامت و بهداشت عمومی مردم و حفظ محیط زیست از فعالیت بخش های آلاینده این کارخانه ممانعت و تا اطمینان از عدم تکرار آلودگی، اجازه بازگشایی و فعالیت به واحد داده نخواهد شد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: خسارات سنگین وارده به محیط زیست نیز برآورد شده که به مقام قضایی تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علی مرادی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت:  با توجه به اینکه پتانسیل‌هایی در لایحه‌های اجتماعی وجود دارد و در بحث زیست محیطی استفاده میشود ،مخاطبین اثر گذار یک بخش شورا‌های اسلامی شهر هستند که در تبیین مسائل و اهداف محیط زیستی مشترک دارند.
وی افزود: این جلسه با حضور رئیس محیط زیست کشور و معاون رییس جمهور و شورا‌های عالی استان‌ها در کل استان‌های کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها