Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ امروز پنجشنبه وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

این بیانیه یادآوری کرده رئیس‌جمهور وقت آمریکا در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ با صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در قبال ایران وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «روابط ما با ایران هنوز عادی نشده و روند اجرای توافقات مورخ ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ با این کشور ادامه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این دلیل، وضعیت اضطرار ملی اعلام‌شده در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ و تدابیر اتخاذشده در آن روز برای رسیدگی به آن وضعیت اضطراری باید تا  بعد از ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ ادامه پیدا کند.»

 کاخ سفید در این بیانیه تأکید کرده وضعیت اضطراری فعلی که به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ علیه ایران اعمال شده با وضعیت اضطراری دیگری که ذیل فرمان شماره ۱۲۹۵۷ و از تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعمال شده تفاوت دارد.

«جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ را روز ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، ده روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران صادر کرد. این فرمان خواستار توقیف دارایی‌های حکومت ایران در خاک آمریکا است. 

دیگر فرمان اجرایی (شماره ۱۲۹۵۷) از ۱۵ مارس ۱۹۹۵ توسط دولت «بیل کلینتون» برای منع برخی معاملات مربوط به توسعه نفتی ایران صادر شد.

کد خبر 564602 برچسب‌ها ایران و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا وضعیت اضطراری فرمان اجرایی ۱۴ نوامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدریان رابیو با یوونتوس تمدید می‌کند یا به عنوان بازیکن آزاد جدا می‌شود؟

آینده رابیو همچنان نامشخص است.

طرفداری | قرارداد آدریان رابیو با یوونتوس در انتهای فصل 24-2023 به پایان می رسد اما هنوز خبری از تمدید قرارداد نیست. در واقع رابیو منتظر ارزیابی وضعیت یوونتوس در پایان فصل و بررسی پیشنهادهای احتمالی است.

به نقل از اسکای ایتالیا؛ رابیو در ۲۹ سالگی منتظر دریافت یک پیشنهاد مهم است. او ماندن در یوونتوس را هرگز رد نکرده اما منتظر مشخص شدن وضعیت این باشگاه در پایان فصل است. در واقع انتخاب سرمربی آینده یوونتوس در تصمیم رابیو برای ماندن در تورین یا جدایی از این باشگاه بسیار موثر خواهد بود. از سوی دیگر بازی در لیگ برتر، رویای همیشگی رابیو بوده است و او اگر پیشنهاد مناسبی از فوتبال انگلیس دریافت کند، به طور جدی آنرا بررسی خواهد کرد. در هر صورت انتظار می رود رابیو پیش از آغاز یورو ۲۰۲۴، آینده خود را مشخص کند.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • آدریان رابیو با یوونتوس تمدید می‌کند یا به عنوان بازیکن آزاد جدا می‌شود؟
  • فوت ۳ سرنشین لنج آتش گرفته در آب‌های جزیره هرمز
  • این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • آیپک؛ اتاق فرمان سرکوب بیداری دانشجویی
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا