Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام پرستاری، از ابتلای ۴۰ هزار پرستار کشور به بیماری کرونا خبر داد و گفت:

به گزارش مهر، محمد میرزابیگی، در نامه‌ای به رئیس جمهور، نوشت: در روزها و هفته‌های اخیر شاهد افزایش بی سابقه بیماری کووید ۱۹ و به تبع آن، افزایش مرگ و میر در بین مردم و مدافعان سلامت در کشور هستیم. از طرفی ظرفیت اکثر بخش‌های تعلق گرفته به کرونا تکمیل شده است و بیمارستان‌ها در حال تغییر ظرفیت سایر بخش‌ها، جهت افزایش ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط به علت عدم امکان افزایش نیرو فشار کاری زیادی به کادر درمان و پرستاران وارد شده، به گونه‌ای که بر اساس گزارش‌های دریافتی از داخل برخی بیمارستان‌ها، هر ۱۰ بیمار کرونایی به یک پرستار سپرده می‌شود. آن هم پرستارانی که ۹ ماه مداوم براثر مراقبت بی وقفه از بیماران کرونایی؛ هم فرسودگی روحی و انگیزشی و هم فرسودگی شدید جسمی پیدا کرده اند.

همچنین تاکنون بالغ بر ۴۰ هزار نفر از پرستاران خود به کرونا مبتلا شده و از این میزان حدود ۳۵ هزار نفر مجدد بعد از بهبود مشغول کار در همان بخش‌ها شده اما همچنان بیش از ۵ هزار نفر از آنان یا قرنطینه، یا استعلاجی یا بستری و تحت درمان هستند و حدود ۷۰ شهید پرستار نیز تا امروز، تقدیم دفاع از مردم کرده اند.

بی شک مجموع این عوامل باعث کاهش کیفیت مراقبت‌ها و افزایش ابتلای خود و سایر پرسنل برای دفعات بعدی نیز می‌شود. بنابراین خواهشمند است:

۱- طبق نظر اکثر متخصصان از جمله ۶۵ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و سایر صاحبنظران برای مهار بیماری در بین مردم جامعه، ظاهراً چاره کار؛ حداقل تعطیلی دو هفته‌ای جهت قطع زنجیره بیماری است، هر چند می‌دانیم این امر می‌تواند آثار اجتماعی و اقتصادی به خصوص بر اقشار ضعیف جامعه داشته باشد اما مطمئناً، حفظ نیرو و افزایش توان نظام سلامت و سطح سلامتی مردم در اولویت بالاتر قرار دارد و قطعاً یک سرمایه گذاری بزرگ اقتصادی خواهد بود.

۲- در رابطه با نیروهای نظام سلامت و مدافعین مظلوم این عرصه تا چه زمانی باید این ایثارگران جان بر کف، بناست در غم از دست دادن بهترین یاران؛ همکاران و بیماران خود سوگواری خدمت نمایند؟

جناب آقای رئیس جمهور

تأمین «تعداد نیروی کافی؛ تأمین تجهیزات لازم و انجام اقدامات انگیزشی» سه ضرورت بسیار فوری و اضطراری برای این روزهای نفسگیر در نظام سلامت کشوراست. صراحتاً انجام این موارد را از دولت محترم درخواست داریم:

الف- استخدام سریع و فوری حداقل ۳۰ هزار نفر جدید و تازه نفس

ب - تجدید نظر در لباس و امکانات محافظتی و ایمنی بخش مؤثر و علت یابی در بیمارستان‌ها، بخش‌ها و شرایط کاری مدافعین سلامت، به ویژه در بیمارستان‌ها و شهرهایی که مرگ و میر بالایی دارند.

ج- تجدید نظر در تغذیه، میان وعده مکمل و ایمنی بخش

د- اعطای ضریب ۱.۵ به ساعت تمام بخش‌های کرونایی و یک هفته استراحت در هر ماه بدون کاهش حقوق مزایا و بدون امکان خرید و ذخیره این یک هفته (به منظور تجدید قوا)

ه- تسریع در پرداخت معوقات و صدور احکام فوق العاده ویژه و نیز تسریع در بازنگری نظام پرداخت فعلی نظام سلامت با مشارکت ذی نفعان و ارائه دهندگان خدمت.

۳- تعیین مکان ویژه و مناسب با امکانات لازم برای تشخیص؛ قرنطینه مدافعین سلامت و درمان رایگان آنهایی که مبتلا می‌شوند اعم از رسمی، قراردادی و شرکتی و… به دلیل لزوم جلوگیری از انتقال به خانواده‌های این عزیزان.

لذا ضمن تاکید مجدد به شرایط بحرانی این روزها درخواست می‌شود کارگروهی برای تأمین شرایط مناسب مدافعین سلامت، تشکیل و موارد مطروحه را عملیاتی کند. همچنین طبق نظر جامعه علمی کشور، دستور عاجل تعطیلی حداقل دو هفته‌ای کشور را صادر فرمائید.

لینک کوتاه: asriran.com/003Act

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا بیمارستان ها نظام سلامت هزار نفر بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

محمود فاضل، در مراسم روز ماما، گفت: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی، حوزه پزشکی را بی تردید پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به توسط گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه کند که نگاه ویژه ای در تأمین نیازهای حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی ازجمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل، ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری