Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از انتخاب، امام جمعه موقت تهران گفت: اگر کسی به رفتن ترامپ و آمدن بایدن دل خوش کند، ناشی‌گری کرده چون ترامپ سردار سلیمانی را به شهادت رساند و بایدن هم به او «خسته نباشید» گفت.

مراسم رونمایی کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» نوشته حجت الاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، عصر دیروز چهارشنبه ۲۱ آبان با حضور سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام محمد قمی مدیر سازمان تبلیغات اسلامی، مرتضی سرهنگی نویسنده دفاع مقدس، نویسنده کتاب و خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی در این‌مراسم گفت: شهید عنوانی بود که سردار سلیمانی به دلیل آن زنده بود و در نهایت هم به آرزویش رسید. طی یک سالی که از شهادت حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد، مقام معظم رهبری به طور مکرر در هر مناسبتی از این شهید بزرگوار یاد کردند و به یاد ندارم درباره هیچ یک از شهدا، این اندازه یاد کرده باشند. همان گونه امام خمینی (ره) نیز از شهید مطهری یاد می‌کردند.

وی افزود: شهید سلیمانی از مردم به سپاه پاسداران پیوست و تا وقتی که به شهادت رسید، لباس جهاد را از تن بیرون نیاورد. بنابراین تجلیل از شهید سلیمانی تجلیل صرفاً عاطفی نیست. بلکه یک تجلیل هدفمند است. در کل شهید سلیمانی مکتب و روشی است که باید تبیین شود.

عضو شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: کتاب «شاخص‌های مکتب سلیمانی» برای تبیین ابعاد گوناگون شخصیت شهید سلیمانی نوشته شده و در این‌زمینه، ١٧ شاخصه برای مکتب سلیمانی با ذکر مستنداتی از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و سخنان سردار شهید سلیمانی مطرح شده است. از این‌رو این کتاب می‌تواند نقش مهمی در معرفی شهید سلیمانی داشته باشد و حجت‌الاسلام شیرازی، بهترین کسی است که توانسته در این زمینه قلم بزند، چون از نزدیک با شهید سلیمانی آشنا بوده و چند سال را با این شهید همراه بوده است. پس به نظر می‌رسد با نگارش این اثر، بخشی از خلأ موجود در حوزه مکتوبات مستند درباره شهید سلیمانی را پر کند.

خاتمی گفت: سردار سلیمانی ۴ ویژگی برجسته داشت. ویژگی اول، فرهنگ جهاد است. او فرهنگ جهاد را با عمق جانش لمس کرد و شواهد فرهنگی را که او را چه در جبهه، چه سال‌های دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم به دل خطر برده، در این‌کتاب می‌خوانیم. او شعار نمی‌داد، بلکه عاشق شهادت و بی‌صبرانه در انتظار شهادت بود. شهید سلیمانی شاگرد فرهنگ جهاد و شهادت بود و همین فرهنگ هم بود که باعث شد، انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه حفظ شود. دلسوزان انقلاب هم باید مراقب باشند، افرادی فرهنگ‌های بدلی را جای فرهنگ جهاد و شهادت معرفی نکنند.

وی در ادامه گفت: انقلابی بودن دومین ویژگی سردار سلیمانی بود. این‌انقلابی‌بودن در کتاب «شاخص‌های مکتب سلیمانی» با عنوان پاسداری از ارزش‌ها توضیح داده شده است. از این رو شهید سلیمانی در چارچوب‌های حزبی و جناحی نمی‌گنجید و یک انقلابی ولایتمدار، به معنای دقیق کلمه بود.

این‌عضو شورای نگهبان ادامه داد: ویژگی دیگر شهید سلیمانی این بود که با تمام وجود از استکبار نفرت داشت؛ نفرتی که ریشه قرآنی دارد و این‌نفرت را امام راحل (ره) به ملت ما آموخت. این‌روزها بازی‌های ظاهری مختلفی در آمریکا جریان دارند. یکی در آستانه رفتن و دیگری در آستانه آمدن است و اگر کسی به آن‌ها دل ببندد، از نظر سیاسی، بسیار ناشی‌گری کرده است. زیرا ترامپ سردار عزیز ما را به شهادت رساند و بایدن هم به او خسته نباشید گفت و از این‌کار شیطانی تجلیل کرد. پس راه درست در مقابله با آمریکا راه نفرت از آنهاست و برای این‌کار باید مقتدر شویم.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: ویژگی دیگر مکتب شهید سلیمانی، فرهنگ مقاومت است. این‌فرهنگ همان فرهنگی است که راه انبیا بوده و هست. تجربه هم نشان داده باید برای مقابله با دشمنان مقاومت کرد، زیرا مذاکره با دشمن جواب نداده و نمی‌دهد و نسخه باقیمانده برای ما، نسخه مقاومت است که جوابگو خواهد بود.

سخنران بعدی این‌مراسم، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود که گفت: در برنامه‌هایی که به نام شهید حاج‌قاسم سلیمانی است، باید از او و همه کسانی که به ما درس مقاومت و جهاد آموختند، یاد کنیم. زیرا برای انقلاب اسلامی پشتوانه‌ای شدند تا به اقتدار و پیشرفت امروزش برسد.

وی افزود: پاسداران انقلاب و شهدای پاسدار در کلام رهبر انقلاب ۳ شاخصه دارند؛ ایمان، باور به وعده‌های خدا و ابتکار عمل در کار کردن. پاسداران انقلاب، شهدای پاسدار و شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش همگی این‌مشخصه‌ها را داشتند. شهید سلیمانی در حد اعلا به تکالیف خود عمل کرد و خدا نیز به او عنایت ویژه داشت؛ عنایتی که به هیچ شهیدی نداشت.

سردار فدوی در پایان گفت: یکی از کارهای خوبی که نویسنده کتاب «شاخص‌های مکتب سلیمانی» بر آن تأکید کرده، این است که جای روایتگری و شرح حال‌نویسی، بر شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی کار کرده است. این شاخص‌ها مربوط به اسلام‌اند و همه پاسداران اسلام باید مسیرشان قدم بردارند.

در پایان این‌مراسم از کتاب «شاخص‌های مکتب سلیمانی» رونمایی به عمل آمد.

اخبار مرتبط عراقچی: نه از ماندن ترامپ وحشت‌زده می‌شویم و نه از آمدن بایدن ذوق زده فلاحت پیشه: اینکه صحبت کنیم بین ترامپ و بایدن تفاوتی وجود ندارد ظلم به منافع ملی ایران است وزیر خارجه اتریش: بازگشت بایدن به توافق هسته ای طول خواهد کشید ادعای یک پایگاه خبری مخالف مذاکره با آمریکا: بایدن برای حفظ جریان طرفدار غرب و مذاکره در قدرت تلاش می کند بزرگترین پرسش خاورمیانه: بایدن چطور با ایران همکاری خواهد کرد؟ واکنش کرباسچی به انتخاب بایدن: ذوق زده شدیم، چون اکثریت مردم آمریکا قاتل سردار سلیمانی را کنار گذاشتند/ اگر یک عده در داخل از این موضوع ناراحتند باید توضیح دهند که منطق شان چیست؟ جو بایدن در ماه‌های اول به برجام بازمی‌گردد ابطحی: نظر دلواپسان نباید در سیاست خارجی تاثیر بگذارد/بایدن منجی ایران نیست پیش بینی احسان شریعتی از سیاست بایدن در قبال ایران

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا دونالد ترامپ سردار سلیمانی احمد خاتمی جو بایدن سردار فدوی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شاخص های مکتب سلیمانی امام جمعه موقت تهران حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی شهید سلیمانی حجت الاسلام فرهنگ جهاد شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه کنفرانس صلح اوکراین به میزبانی سوئیس یک تقلید مسخره و بی معنی از یک کنفرانس واقعی با مذاکرات جدی و تاثیرگذار است، گفت: هیچ یک از سیاستمداران کشور‌های غربی و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند.

به گزارش بامداد دوشنبه اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ATV بوسنی با بیان اینکه در حال حاضر هیچکس نیست که ما با وی مذاکره کنیم، اظهار کرد: بر اساس اظهار نظر‌هایی که از رهبران اوکراین، ایالات متحده و کشور‌های اروپایی و سیاستمداران این کشور‌ها شنیده می‌شود، هیچ یک از آنها برای گفت وگوی جدی آماده نیستند.

وی در ادامه افزود: غرب تلاش می‌کند به هر طریق ممکن با استفاده از ابزار‌های دروغ‌پراکنی، باج‌خواهی یا با دادن قول‌های واهی، حداکثر تعداد ممکن از کشور‌های در حال توسعه و کشور‌های جنوب جهانی را به کنفرانس سوئیس بکشاند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه به انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اشاره و تاکید کرد که برای مسکو بین رئیس جمهور دموکرات یا جمهوریخواه تفاوتی وجود ندارد چرا که هر دو حزب در ایالات متحده، روسیه را دشمن خود می‌دانند و فارغ از اینکه رئیس جمهور این کشور از کدام حزب انتخاب شود، سعی خواهد کرد مسکو را شکست دهد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: اینکه ما باید از سوی مقام‌های آمریکایی یک دشمن محسوب شویم یا یک رقیب به حساب بیاییم، نکته ظریفی است، اما در هر صورت هدف واشنگتن، شکست استراتژیک روسیه است.

 ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس پیش‌تر در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: بنا به درخواست اوکراین، ما قصد داریم تا تابستان کنفرانسی در سطح عالی درباره صلح در اوکراین ترتیب دهیم تا برای رسیدن به هدف مشترکمان با هم همکاری کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه کلید بهشت دست شماست و نه در ادعای مبارزه با ناهنجاری صادق هستید!
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان