Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کلات پور، گفت: ایران قوی طرحی است با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ،تلاش می‌کند در راستای تحقق استحکام فرهنگی نظام بر محور مساجد حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد(فهما)، امروز در نشست خبری طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی بصورت مجازی برگزار شد، گفت:  با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و استقرار نظام اسلامی در کشور فرصتی بی نظیر است و این حرکت عظیم از لحظه آغاز،با موانع بسیاری روبه رو بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موانعی که ناشی از دشمنی و عوامل داخلی و یا حتی بلایای طبیعی بوده است تنها راه پیشرفت در این مسیر استحکام داخلی و قوی شدن است.

 

وی خاطر نشان کرد:با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که ملت بزرگ ایران باید همت آنها بر این باشد که قوی بشوند ،و همچنین بارها هم فرمودند که در زمینه‌های فرهنگی و در زمینه حفظ هویت انقلابی و اسلامی نیز باید روز به روز قوی تر شد، درحقیقت این پاسخ دشمنی‌های دشمنان ما است.

 

مدیر فهما استان کرمانشاه افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد هم از این قانون مستثنی نیستند،و با توجه به دستور رهبری و فرمایشات ایشان ،مانند سال های گذشته وارد گود شده اند اما امسال با رویکرد فضای مجازی پیش می روند.  از ماه‌ها قبل کانون ها در اتاق فکر هایی که در تهران تشکیل می‌شد برنامه داشتند ، و این فضا را آماده کردند تا بتوانیم یک بستر مناسب برای حضور موثراز طرف کانون مساجد در فضای مجازی داشته باشیم . اهمیت فضای مجازی تا آنجاست که رهبری فرمودند اگر رهبر نبودند مدیریت فضای مجازی را که پر از تلاطم است در دست می‌گرفتند و هدایت میکردند ، متاسفانه کرونا باعث شد که مردم بیشتر به سمت فضای مجازی روی بیاورند . 

 

کلات پور با اشاره به اهداف طرح ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شناسایی و توانمندسازی استعدادهای انقلاب اسلامی ،  جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه امید و تلاش و  همچنین حضور موثر و هدفمند بچه های مساجد در فضای مجازی  از اهداف این طرح است وچون در فضای مجازی بسیاری از گروه ها شرکت دارند ، این بستر باید برای این آماده شود که خالی از بحث دین و اسلام نباشد، در همین راستا کانون ها دست به دست هم دادند تا این فضا را برای استفاده بهتر عموم مردم آماده کنند.

 

وی در ادامه طرح ایران قوی را هم راستای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری دانست و گفت : از همه مهمتر در بحث گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری امید مردم را جوانان دانسته‌اند ، بستر آماده شده برای نقش مسجد در خودسازی و جامعه پردازی و نقش جوانان مسجدی در قوی تر شدن ایران اسلامی است زیرا این بستر در بحث ایران قوی در فضای مجازی آمده که جوانان را قوی تر کند ، و از آن ها برنامه بگیرد و در ابعاد فرهنگی کشور این برنامه‌ها را اجرا کند.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد خاطر نشان کرد:  طرح ها و برنامه های خوبی توسط شرکت کنندگان ارائه می شود و مورد استفاده قرار خواهد گرفت در این  فضا همانطور که سال های قبل هم بود ولی امسال قوی تر ظاهر شده و یک بستری است برای نوآوری ها ،اعلام اختراعات،اکتشافات ، طرح های فرهنگی ، طرح های صنعتی ، طرح های سنتی و کشاورزی ، تا انشاالله بتوانیم بدین وسیله جوانانی که دارای فکر و ایده هستند را وارد کار کنیم تا آنها طرح های خود را در این بستر به عرصه ظهور برسانند و تهران این طرح ها و برنامه ها را می‌بیند و اگر مناسب باشد از آنها استفاده خواهد کرد و مورد حمایت قرار خواهد داد . این طرح باعث می شود حتی در کوچکترین روستاها هم اگر طرح و برنامه خوبی ارائه شود بلافاصله به دست تهران رسیده و مورد حمایت قرار بگیرد ، تا بتواند در قوی تر شدن ایران سهم بزرگی داشته باشد.

 

وی  ابراز کرد: از مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای فاضلی برای حمایت ایشان از کانون های فرهنگی در این طرح تشکر می کنیم ،و این طرح‌ها در قالب اسامی شبستان و ۱۲ بقاع آماده شده. و در سراسر کشور در ۴ موضوع اجرا می شود در مباحث قرآن و سیره اهل بیت مسجد و گام دوم انقلاب پیشرفت و امید به آینده و چهارم مقاومت و عزت ایرانی در سراسر کشور به وسیله کانون‌های فرهنگی مساجد برگزار می‌شود. 

کلات پور با اشاره به مدت برگزاری و نحوه برگزاری این طرح گفت: شهر ما کرمانشاه همانطور که آقا فرمودند سینه ستبر برای اسلام دارد و آیینه تمام معنای خوبی ها و فداکاری هاست . انشالله بتوانیم در این طرح گام بسزایی برای ایران قوی برداریم و کشورمان را بیش از پیش قوی تر کنیم این طرح ۹۰ روز  از بیست و دوم آبان ماه جاری  تا بیست و دوم بهمن ماه جاری که روز باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی است ادامه دارد وسپس استان ها رتبه بندی می شوند و در یک فضای عادلانه و بدور از تخلف و تقلب استان های برتر معرفی شده و مورد تقدیر قرار می گیرند. برنامه‌های آنهاتوسط داور های بین المللی و کشوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و روز  ۱۸ اسفند که سالروز تاسیس کانون های فرهنگی،هنری است در یک بستر مناسب اهدای جوایز به فعالان برتر فرهنگی و کانون های فرهنگی استان ها را خواهیم داشت . 

 

مدیر فهما استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد :برنامه ها و مسابقات مربوط به قرآن وسیره اهل بیت تحت عنوان نور و دانش ،کتاب، همدلی و رسانه و بحث فرهنگ برگزار می شود که در بحث نور و قرآن به روز رسانی طرح تلاوت نور ، مسابقات قرآنی و طرح هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی که  مادران می‌توانند در فضای مجازی فرزندان شان را آموزش بدهند، و همچنین مسابقات تفسیر جز هفت و هشت را هم داریم.

وی اظهار کرد: در بخش شعر کتاب و داستان هم برنامه هایی در دست اجراست که شامل آموزش و ثبت  کتاب و کتابخانه ها هم می شود و در بخش شعر و داستان و کتاب ثبت و به روز رسانی کتابخانه ها و آموزش کتابداران و در بخش کتاب و داستان شنبه های کتاب است که مسابقات کتابخوانی برگزار می‌شود. شنبه های کتاب قبلاً در مساجد با مربیگری امام جماعت مسجد بود که الان امام جماعت در فضای مجازی کتابی را معرفی می کند و توصیه می کنند که آن کتاب را بخوانند . و همچنین در بحث قلم، ثبت و معرفی شاعران و نویسندگان آموزش متمرکز نویسندگی را در شبستان هنر و از همه مهمتر تولید اثر نویسندگی را داریم که همه اینها در شبستان هنر رواق قلم برگزار می‌شود،یقیناً طرحهای ارائه شده مورد کارشناسی قرار خواهد گرفت و به طرح‌های برتر جوایزی اهدا می‌شود و انشاءالله در عرصه چاپ قرار می‌گیرند برای استفاده دیگر اقشار جامعه.

 

ایشان در ادامه بابیان اینکه نوآوری در فضای مجازی هم شامل این طرح می شود گفت: در بحث نوآوری ،در رواق کارآفرینی، راه اندازی کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر و همچنین آموزش متمرکز مربیان خلاق و بچه های مسجد را داریم که با توجه به اینکه کرونا به کسب و کارها آسیب زده این طرح را هم در دست داریمو همچنین آموزش تولید محتوا در فضای مجازی ،تولید اپلیکیشن و بازی های رایانه ای ، راه اندازی سیستم های آموزشی که به آموزش دانش آموزان در فضای مجازی کمک می کند و آموزش متمرکز فناوری اطلاعات به بچه های مسجد به منظور جمع آوری اطلاعات توسط بچه های مسجد کمک می کند. .

 

کلات پوربا اشاره به برگزاری مواسات و همدلی و رزمایش کمک‌های مومنانه در استان کرمانشاه  اظهار کرد: از ابتدای انجام طرح تا کنون ۴ الی ۵ دوره کمک به نیازمندان انجام شده و استان کرمانشاه سه محموله گوشتی از استان قم تحویل ودر حوزه کانون حضرت خدیجه علیه السلام دربین نیازمندان توزیع شد و حدود چهار تن گوشت در طرح مواسات و همدلی بین نیازمندان توزیع شده است.

 

مدیر فهما استان کرمانشاه در پایان با اشاره به بحث ترویج ایثار و فداکاری در استان، گفت: طرح سه شنبه های تکریم زیر نظر کانون فرهنگی مساجد در کرمانشاه برگزارو در بحث ترویج ایثار و فداکاری هم توانستیم نمایشگاه خوب و ارزشمندی را در پارک شاهد برگزار کنیم.که تا کنون در سه‌شنبه‌های تکریم به منزل ۸ خانوار شهیدرفته و از آنها دلجویی کردیم.که یکی از این سه شنبه های تکریم با حضور وزیر  ارشاد اسلامی آقای صالحی رئیس کانون های کل کشور عدنانی و همچنین مدیرکل ارشاد و مدیرکل محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت مجازی در منزل شهدای رضوان مدنی انجام شد و بازتاب خوبی هم داشت و این طرح ها همچنان ادامه دارد.

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی طرح ملی سه شنبه های تکریم بچه های مساجد کانون مساجد کانون های فرهنگی هنری استان کرمانشاه گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی فضای مجازی برگزار می شود ایران قوی برنامه ها کانون ها قوی تر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همایش ائمه جماعات استان قم با اشاره به زوایای مختلف و پیچیده عملیات «وعده صادق» گفت: صهیونیسم پیش از یهودیت در مسیحیت شکل گرفت و صهیونیسم مسیحی باوری است که امروز در بسیاری از دولت مردان آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

وی افزود: حمایت دولت‌های غربی از اسرائیل یک حمایت اعتقادی است نه اینکه ناشی از نفوذ یهود در آن کشور‌ها باشد، کما اینکه اینگونه تصور می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه قبل از حادثه غزه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل به یک مسابقه میان کشور‌های عربی اسلامی شده بود گفت: پس از این حادثه، «معامله قرن» متوقف شد. اگر این معامله به انجام می‌رسید، تمام فلسطین و جهان اسلام مورد تهدید واقع می‌شد نه فقط غزه.

وی افزود: علی رغم کاهش انسجام کشور‌های عربی و افزایش توان نظامی اسرائیل، به برکت انقلاب اسلامی توان مقابله فلسطین و جبهه مقاومت در برابر این رژیم جعلی بیشتر شده است.

حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در تابستان گذشته ۳۵۰ مسجد در استان برنامه داشتند و حدود ۱۴ هزار کودک و نوجوان با این مساجد در ارتباط بودند گفت: نوسازی شبکه امامت و تربیت امامان جدید، جوان سازی مخاطبین مساجد، اجتماعی سازی مسجد، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های لازم در مناطق کم برخوردار و احیاء واحد خواهران مساجد، از جمله موضوعاتی است که باید در مساجد مورد توجه باشد

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش حرکت انقلاب اسلامی را پر شتاب و پر قدرت توصیف کرد و ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت در آینده انقلاب اسلامی و این حرکت رو به جلو تأثیر شگرفی دارد. اگر به هر دلیل تعلیم و تربیت تضعیف شود، به طور قطع در حرکت انقلاب اسلامی هم کندی‌هایی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد؛ چرا که تقریبا همه مردم در آن آموزش می‌بینند

همایش ائمه جماعات استان قم از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور  ۵۰۰ نفر از امامان جماعت مساجد در محل سالن همایش‌های جامعه مدرسین برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست