Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین احمد آل کثیر کارشناس علوم دینی و استاد حوزه عملیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به وظیفه امت اسلامی در مواجهه با مصائب، اذعان داشت: امت اسلام در وضعیت کنونی جامعه انسانی به مسائلی مبتلا شده است که برخی از این مسائل مانند ویروس کرونا به طور عام تمام جوامع بشری را مبتلا نموده است و تعدادی از مشکلاتی که امت اسلامی با آن روبرو است بر اثر نقشه و فتنه های دشمنان اسلام برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در تعالیم اسلام مانند روایات ، قرآن کریم و سخنان پیامبر اکرم  واهل بیت علیهم السلام توصیه های متعددی در برابر مشکلات و مصیبت ها به امت اسلام شده است؛ در تایید این مطلب می توان به حدیث ثقلین اشاره نمود که می فرماید: «انّی تارکٌ فیکم الثِّقلَین کتاب اللهِ و عترتی ما ان تمسّکتم بهما لن تضلّوا ابداً لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض»؛اگر به این دو یعنی کتاب خدا و اهل بیت علیهم السلام چنگ بزنید هرگز گمراه نمی شوید.

حجت الاسلام آل کثیر تصریح نمود: دستورالعمل هایی در قرآن کریم بیان شده است که می توان با پیروی از آن بر مشکلات داخلی و خارجی که از سوی اسکتبار جهانی و غرب وارد می شود فائق آمد ، قرآن کریم می فرماید: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ»؛ ای اهل ایمان در پیشرفت کار خود از صبر و مقاومت کمک گیرید و به ذکر خدا و نماز توسّل جویید که خدا با صابران است، خداوند متعال در قرآن کریم و روایات متعددی بیان کرده است و مسلمانان را در برابر مشکلات اقتصادی به صبر و بردباری دعوت کرده است.

آل کثیر بیان نمود: از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده است: «الْحِلْمُ غِطَاءٌ سَاتِرٌ وَ الْعَقْلُ حُسَامٌ قَاطِعٌ فَاسْتُرْ خَلَلَ خُلُقِكَ بِحِلْمِكَ وَ قَاتِلْ هَوَاكَ بِعَقْلِكَ»؛ بردبارى پرده اى است پوشنده و عقل شمشيرى است برنده، پس عيب هاى اخلاقت را به بردبارى بپوش و با هواى نفست به نيروى عقلت پيكار کن.

وی در پایان تاکید کرد: مشکلاتی است که با استکبار جهانی و امپریالیستم می باشد که در توصیه به صبر در این مسائل منتفی است زیرا در برابر کفار و دشمنان اسلام طبق فرموده قرآن کریم باید " أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» بر کافران بسیار قوی دل و سخت و با یکدیگر بسیار مشفق و مهربان باشید و باید طرف مقابل را طبق شرع اسلام و امور مسلمین سوق داده و بر موضوعاتی گفتگو نمود که مورد تاکید و تایید اسلام باشد.
 

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: امت اسلام قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم آدرس حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد که بر اساس آن این آزمون در ۸۵ حوزه در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق سایت https://bpms.telavat.ir دریافت کنند. برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود. 

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی