Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@14:14:29 GMT

سند آبادانی و پیشرفت شهرستانها تدوین می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۵۸۰۱

سند آبادانی و پیشرفت شهرستانها تدوین می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی پژوهشکده سوانح طبیعی، مراسم  انعقاد تفاهم‌نامه انجام مطالعات طرح تدوین سند آبادانی و پیشرفت شهرستان‌ها میان پژوهشکده سوانح طبیعی و اداره کل آبادانی و پیشرفت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور فرماندار، ائمه جمعه، بخشداران و مسئولان شهرستان باخرز در محل فرمانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی و فراهم ساختن بستر ستادی، اداری و اجرایی مناسب و دیگر پتانسیل‌های موجود طرفین، تفاهم‌نامه انجام مطالعات طرح تدوین سند آبادانی و پیشرفت شهرستان‌ها میان پژوهشکده سوانح طبیعی و اداره کل آبادانی و پیشرفت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

در ابتدای این جلسه، حیدروند مدیرکل اداره آبادانی و پیشرفت جامع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر این موضوع تأکید کرد: سرنوشت آبادانی و پیشرفت شهرستان با کمک مردم رقم زده شود و ابراز امیدواری نمود این تفاهم‌نامه منشأ خیر و برکت و اثربخشی در شهرستان قرار گیرد.

امیرحسین گرکانی نیز ضمن تشکر از ائمه جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان برای برگزاری این جلسه و اشاره به نظریه تحول در برنامه توسعه در کشور، گفت: اقتصاد و توسعه، محصول موضوعات اجتماعی، فرهنگی، انسانی، سیاسی و برخی مولفه‌های دیگر است. ما در باخرز سرمایه‌های زیادی داریم، اصلی‌ترین سرمایه حضور شما مسئولان و عزیزان است که بنا دارید این توسعه را رقم بزنید.

وی افزود: باید این پروژه را یک فرصت بی نظیر و این وحدت و همبستگی اجتماعی را در این شهرستان قدر بدانیم.

در پایان این جلسه، احمد شافعی فرماندار شهرستان ضمن تشکر از حضور رئیس و همکاران پژوهشکده سوانح طبیعی، اعلام آمادگی تمام ساختار اداری و استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و مشارکت حداکثری شهرستان را خواستار شد.

گفتنی است محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه عبارتند از همکاری در انتخاب مراکز جمعیتی (روستاها) اولویت‌دار، همکاری در شناسایی وضع موجود جوامع محلی و مسئله‌شناسی مشارکتی، همکاری در بسیج جامعه محلی، ارزیابی مشارکتی و نهادسازی، همکاری در شناسایی نیازهای آموزشی و مهارتی و کمک به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، همکاری در تکمیل و بروزرسانی پایگاه اطلاعات مکانی و سامانه‌های طرح‌های آبادانی و پیشرفت، همکاری در تدوین سند آبادانی و پیشرفت روستاها و تبادل تجربه‌ها، اسناد و مدارک علمی - پژوهشی و کتابخانه‌ای بین طرفین است.

انتهای پیام/70044

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرستان باخرز سند آبادانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی فرماندار باخرز آبادانی و پیشرفت شهرستان پژوهشکده سوانح طبیعی سند آبادانی و پیشرفت تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان به‌منظور ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در هویزه، تأمین زنجیره غذایی شرکت‌ها و کارخانه‌ها، ایجاد اشتغال و استفاده از آب‌های متعارف با حضور وزیر کشور و استاندار خوزستان امضا شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل این شرکت، گفت: امضای تفاهم‌نامه با اداره‌ کل شیلات خوزستان به‌منظور ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در هویزه از چند منظر ازجمله تأمین زنجیره غذایی شرکت‌ها و کارخانه‌های شرکت نفت و گاز اروندان و ایجاد اشتغال در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، اهمیت دارد.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در این تفاهم‌نامه به آن‌ توجه شده، ورود به تصفیه آب‌های نامتعارف است، زیرا طبق قانون بودجه و مجلس شورای اسلامی استفاده از آب خام تا پایان امسال برای موارد صنعتی ممنوع است. به‌ همین دلیل استفاده از آب‌های نامتعارف در کارخانه‌ها در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: برای استفاده از آب‌های متعارف به تأسیس تصفیه‌خانه نیاز است. خوشبختانه در هویزه یک تصفیه‌خانه نیمه‌کاره وجود دارد که با کمک اداره‌ کل شیلات خوزستان راه‌اندازی خواهد شد تا از آب خروجی آن، ضمن استفاده در حوضچه‌های پرورش ماهی شور آبی، در صنعت و کارخانه‌های نمک‌زدایی بهره‌ ببریم.

عذاری‌اهوازی گفت: اجرای این تفاهم‌نامه ضمن ایجاد زنجیره ارزش و اشتغال، با تأسیس حوضچه‌های ماهی به اکوسیستم منطقه، کشاورزی و کاهش گرد و خاک کمک می‌کند.

مرتضی سوری، مدیرکل شیلات خوزستان نیز موضوع این تفاهم‌نامه را ایجاد همکاری درباره توسعه فعالیت‌های شیلاتی به‌منظور افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه غرب کارون دانست.

براساس این گزارش، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان در حاشیه سومین روز نمایشگاه ایران اکسپو با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، و علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان، امضا شد.

دیگر خبرها

  • سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد