Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 پایگاه خبری اکسیوس چهارشنبه شب به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که منصوب شدن سرهنگ داگلاس مک‌گریگور به سمت مشاور ارشد کریستوفر میلی –که خود به‌ تازگی از سوی دونالد ترامپ به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا منصوب شده است- نشان می‌دهد که دولت ترامپ به دنبال سرعت بخشیدن به روند خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 داگلاس مک‌گریگور در سال 2019 به دونالد ترامپ توصیه کرده بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج و حتی سفارت آمریکا در کابل را نیز تعطیل کند. وی همچنین گفته بود که برای خروج از افغانستان نیازی به مذاکره با طالبان نیست.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا اخیراً به نزدیکان خود گفته است که قصد دارد حداکثر تا روز عید کریمس (45 روز دیگر) کلیه نیروهای آمریکایی را از افغانستان به خانه بازگرداند.

به گفته پایگاه خبری اکسیوس، انتصاب داگلاس مک‌گریگور به سمت مشاور ارشد سرپرست دفاع آمریکا معانی دیگری نیز می‌تواند داشته باشد، چراکه مک‌گریگور جزو مخالفان حضور نظامی آمریکا در سوریه و همچنین طرفدار همکاری با ایران است.

مک‌گریگور سال گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز تأکید کرده بود: «ایالات متحده باید هرچه سریع‌تر نیروهایش را از سوریه خارج کند. ما هیچ منافع ملی در آنجا نداریم.»

وی همچنین در خصوص ایران گفته بود: «ما باید به‌دقت به [خواسته‌های] ایرانی‌ها گوش کنیم، بفهمیم که منافع آنها چیست و حوزه‌هایی که می‌توانیم در آنها همکاری داشته باشیم را جستجو کنیم.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا ترامپ افغانستان نیروهای آمریکایی افغانستان آمریکا نیروهای آمریکایی ترامپ مک گریگور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی یک جنایت

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، با گذشت نزدیک به سه سال از انفجار خونین انتحاری در فرودگاه کابل هنوز جزئیات جدیدی از زوایای آن منتشر می‌شود به تازگی دو رسانه آمریکایی، یکی ادعا کرده؛ آمریکایی‌ها عامل انتحاری فرودگاه کابل را از هند به کابل آورده بودند و رسانه دیگری براساس مستندات، اعلام کرده؛ تعداد زیادی از مردم افغانستان در آن انفجار انتحاری، نه بر اثر انفجار انتحاری، بلکه با گلوله نظامیان آمریکایی کشته شده اند. آمریکایی‌ها هنوز درباره این اتهامات چیزی نگفته اند. در انفجار انتحاری و سپس تیراندازی نظامیان خارجی در فرودگاه کابل که در آخرین روز‌های خروج نظامیان اشغالگر به فرماندهی آمریکا پس از بیست سال جنگ در افغانستان روی داد، دست‌کم صد و هفتاد افغان کشته شدند...

 

اظهارات:

- شاهد عینی

دیگر خبرها

  • بازخوانی یک جنایت
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد