Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@04:36:11 GMT

توقف پروژه‌های انتقال آب به دلیل اختلاف 6 استان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۶۲۳۱

ساعت 24 - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم با اشاره به پروژه‌های انتقال آب گفت: اکنون بین 6 استان کشور شامل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد اختلافاتی در این زمینه وجود دارد و حدود سه پروژه که در این موضوعات اجرا شده بودند را متوقف کرده‌ایم.

سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در باره انجام پروژه انتقال آب از کارون گفت:  آبادانی و پیشرفت خوزستان یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است به گونه‌ای که به جزء، به مشکلات خوزستان ورود می‌کنند و دستورات اکیدی می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارگاه خاتم‌الانبیاء افتخار دارد که در بخش‌های مختلف کشور، مرکزی برای افتخارآفرینی و امیدبخشی به ویژه برای نسل جوان باشد و طلیعه‌دار استقلال و خودکفایی کشور شده است و جای خالی شرکت‌های بزرگ خارجی را پر کرده است البته نه اینکه جای خالی این شرکت‌ها را پر کرده بلکه جای اصلی خود را به دست آورده‌ایم. امروز در هیچ حوزه‌ای از قهر خارجی‌ها دغدغه و نگرانی نداریم و افتخارات بزرگی رقم خورده و خواهد خورد.

محمد تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء مرکزی برای این است که جوانان در کنار هم جمع شوند و کار کنند. در این قرارگاه، 200 هزار نفر به صورت مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم در حال نقش‌آفرینی هستند.وی گفت:طرح غدیر یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در دست قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرار دارد و به جد پیگیر تکمیل این طرح هستیم. با کمبود منابع مالی و مشکلات دست به گریبان هستیم اما داریم کارها را جلو می‌بریم.وی افزود: غیزانیه پروژه بزرگی نبود اما به معضل بزرگی تبدیل شد که در 30 روز پروژه انجام شد و آب به همه روستاهای منطقه رسید و این موضوع، توان عملیاتی و روحیه جهادی این قرارگاه را نشان می‌دهد.فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: در خصوص پروژه فاضلاب اهواز و کارون نیز مقرر شده است در 24 ماه به اتمام برسد. مردم اهواز و کارون دچار معضلات زیادی در خصوص فاضلاب هستند که بیماری‌های زیادی را ایجاد می‌کند. رودخانه نیز دچار آسیب شده و قطعا این پروژه باید بسیار زودتر عملیاتی می‌شد اما در نهایت با تدبیر مقام معظم رهبری و تخصیص منابع، مقرر شد اجرای این پروژه آغاز شود.

محمد در خصوص مطرح شدن موضوع انتقال آب خوزستان بیان کرد: کشور دارای مراکز مختلف تصمیم‌گیری و حکمرانی است. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نقشی در جایگاه خاص دارد و به عنوان پیمانکار فعالیت می‌کند؛ تلاش ما این است که مأموریت خود را به درستی انجام دهیم اما بحث انتقال آب، موضوع پیچیده‌ای است.وی با اشاره به عدم توازن در منابع آبی کشور، گفت: شورای عالی آب استان‌ها و وزارت نیرو مسئولیت تخصیص آب را بر عهده دارند و پس از بررسی‌های کارشناسی، زیست‌محیطی و اجتماعی، در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در آخرین حلقه از این زنجیره نقش‌آفرینی می‌کند و در این تصمیم‌گیری‌ها اثرگذاری ندارد و تنها به عنوان پیمانکار ورود پیدا می‌کند و کار را انجام می‌دهد اما بعضا در چند وقت اخیر موضوعاتی را به قرارگاه منتسب می‌کنند که این کار ظلم است، البته ما به این نحوه رفتار عادت داریم.

محمد ادامه داد: آنچه از دست ما برمی‌آمد این بود که پروژه‌هایی که در این حوزه موجب دغدغه مردم شده بود را متوقف کردیم؛ در پروژه بهشت‌آباد دستگاه تی‌بی‌ام به ارزش 15 میلیون دلار در حال فعالیت بود اما به دلیل اینکه بین استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان اختلاف ایجاد کرده بود آن را متوقف کردیم و خسارت بزرگی را پذیرفتیم؛ در خصوص سه چهار پروژه دیگر نیز این کار را انجام دادیم و در حال حاضر شش دستگاه تی‌بی‌ام متوقف شده‌اند تا مسائل اجتماعی مرتبط حل شوند.فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بیان کرد: اکنون بین خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد اختلافاتی در این زمینه وجود دارد و حدود سه پروژه که در این موضوعات اجرا شده بودند را متوقف کرده‌ایم.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرارگاه خاتم الانبیاء انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اشاره به برنامه های هفته بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی یکهزار و 606 فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده است.

سرهنگ نجمی  افزود: در سال گذشته توزیع ۵۵۱ مورد جهیزیه نو عروس، توزیع ۵٠ هزار بسته معیشتی، توزیع ۶۴۰ بسته لوازم التحریر، مرمت و احداث ۲۱ باب مدرسه و مسجد انجام شد.

وی اظهارکرد: اجرای آسفالت ۲۲٠ کیلومتر بین مزارع در قالب ۱۰ پروژه، افتتاح ۱۵ باب مسکن مددجویی، افتتاح ۱۵ پروژه آبرسانی، عمرانی و دیوارکشی منازل مناطق محروم بخشی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در استان در سال گذشته بود.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، همچنین از اعزام شش هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به نقاط مختلف محروم استان در مناسبتهای مختلف خبر داد و گفت: در این مدت گروههای پزشکی و  ۳۲ گروه جهادی دامپزشکی به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

وی، با بیان اینکه ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است، افزود: در این مدت ۷۰ پروژه محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و پنج طرح ورزشی افتتاح و همچنین ۶۵ واحد مسکن روستایی محرومین مرمت شدند.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: افتتاح ۱۵ کیلومتر راه روستایی بین مزارع در شهرستانهای ارومیه و شوط و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، توزیع ۲۳ هزار مترمربع ایزوگام رایگان بین خانوارهای مناطق محروم، اجرای پروژه لوله کشی و آبرسانی در ۶۰۰ روستا با اعتبار یکهزار میلیارد تومان نیز از اقدامات در دست پیگیری بسیج سازندگی سپاه شهدای استان است.

 

 

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن