Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی آمریکا، توطئه دو کشور عربی و اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان، هشدار سازمان ملل نسبت به خطر قحطی در یمن و توافق در لیبی برای برگزاری انتخابات ظرف ۱۸ ماه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به دیدار نماینده آمریکا با وزیرخارجه امارات درباره ایران نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، خبرگزاری رسمی امارات (وام)، روز پنجشنبه، از ورود «الیوت آبرامز» نماینده آمریکا در امور ایران به این کشور خبر داد.

طبق این گزارش، الیوت آبرامز پس از ورود به امارات با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیرخارجه امارت در وزارت خارجه امارات در ابوظبی دیدار کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که دو طرف درباره روابط راهبردی امارات و آمریکا و همچنین راه‌های پیشبرد همکاری‌های مشترک در تمام زمینه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

وام همچنین نوشت که وزیرخارجه این کشور و نماینده آمریکا درباره آخرین تحولات منطقه تبادل نظر کرده‌اند و از طرفی، پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه طرفین از جمله ایران، سوریه، عراق و همچنین تحولات ونزوئلا را مورد بررسی قرار داده‌اند.

در پایان این گزارش همچنین اشاره شده است که وزیرخارجه امارات بر روابط تاریخی و راهبردی دو کشور و همکاری مشترک در راستای توسعه این روابط تأکید کرده است.

این سفر در حالی صورت گرفته است که پیش از این آبرامز با محوریت موضوع ایران به عربستان سعودی و فلسطین اشغالی سفر کرده است.

تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران از سوی آمریکا

آمریکا با صدور بیانیه‌ای با اشاره به صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در قبال ایران در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ توسط رئیس‌جمهور وقت این کشور، اعلام کرد که آن را به مدت یک‌سال دیگر تمدید کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وبگاه کاخ سفید در این خصوص آمده است: روابط ما با ایران هنوز عادی نشده و روند اجرای توافقات ۱۹ ژانویه سال ۱۹۸۱ با این کشور ادامه دارند.

بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید: به این دلیل، وضعیت اضطرار ملی اعلام شده در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ و تدابیر اتخاذ شده در آن روز برای رسیدگی به آن وضعیت اضطراری باید تا بعد از ۱۴ نوامبر ۲۰۲۰ ادامه یابد.

گفتنی است، چند روز پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با صدور فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، به این اقدام مبادرت نمود.

توطئه دو کشور عربی و اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان

روزنامه «اسرائیل الیوم» مدعی شد، رژیم صهیونیستی با همکاری امارات و بحرین تلاش خواهند کرد تا «حزب الله» لبنان را «سازمانی تروریستی» معرفی کنند.

این روزنامه عبری‌زبان به نقل از معاون مدیرکل همکاری استراتژیک در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد، همکاری‌ بین دولت اسرائیل، برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و موسسات بین‌المللی علیه حزب‌الله لبنان انجام خواهد شد؛ طی سال‌های اخیر ۱۴ کشور حزب الله لبنان را جزو «سازمان تروریستی» قرار دادند.

وی مدعی شد، دولت اسرائیل فعالیت‌های خود در آینده را علیه حزب‌الله در کشورهای اتحادیه اروپا و داخل سازمان متمرکز خواهد کرد و هدف آن این است که سازمان ملل حزب الله را "سازمانی تروریستی" تعیین کند.

آخرین کشورهایی که حزب‌الله لبنان را جزو سازمان تروریستی تقسیم بندی کردند، استونی و گواتمالا در اواخر اکتبر گذشته بود.

هشدار سازمان ملل نسبت به خطر قحطی در یمن

رئیس برنامه جهانی غذا هشدار داد که شبح قحطی و گرسنگی مجدداً میلیون‌ها مرد، زن و کودک یمنی ا تهدید می‌کند.

دیوید بیزلی، رئیس برنامه جهانی غذا خاطرنشان کرد: ما اکنون به شمارش معکوس یک فاجعه رسیدیم و مدتی است که زنگ هشدار به صدا درآوردیم.

وی در ادامه افزود: اگر بی‌توجهی و چشم پوشی کنیم بدون شک یمن در ماه‌های آتی به داخل پرتگاه گرسنگی و قحطی تخریب‌گری سقوط خواهد کرد.

مارک لوکوک، مسئول کمک رسانی سازمان ملل، در اواخر سال ۲۰۱۷ نسبت به مواجه شدن یمن با بزرگترین قحطی در دهه‌ها، با میلیون‌ها قربانی هشدار داده بود.

توافق در لیبی برای برگزاری انتخابات ظرف ۱۸ ماه

استفانی ویلیامز، معاون نماینده سازمان ملل در لیبی عصر (چهارشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در تونس گفت که طرفین به توافق اولیه درباره نقشه راهی برای پایان دوره انتقالی دست یافتند که بر اساس آن انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ظرف مدت حداکثر ۱۸ ماه برگزار می‌شود.

این مقام سازمان ملل گفت، در مذاکرات میان شرکت کنندگان پیشرفت خوبی صورت گرفته  و شرکت کنندگان در این گفت وگوها آگاهی و تعهد برای پایان دادن به بحران را از خود نشان دادند و همه در مورد لزوم اتحاد، استقلال و حاکمیت لیبی توافق دارند.

ویلیامز تاکید کرد، نقشه راه اقدامات لازم برای وحدت نهادهای عمومی و رسیدگی به موضوعات مورد توجه آوارگان را بیان می‌کند.

وی همچنین گفت، این گفتگوها که روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت، بر ایجاد یک دولت انتقالی جدید و متحد برای نظارت بر مرحله پیش از انتخابات خواهد پرداخت و شرکت کنندگان درباره اختیارات آن گفتگو خواهند کرد.

همچنین، قرار است کمیته مشترک نظامی تشکیل شده از سوی دو طرف درگیری امروز پنجشنبه جزئیات آتش بس را مورد بحث و بررسی قرار دهد و در مورد اجرای پیشنهاد خروج نیروهای دو طرف از جبهه های درگیری بحث و گفتگو کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: داود فیرحی شهید تهرانی مقدم جنگ ناگورنو قره باغ 2020 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین داود فیرحی شهید تهرانی مقدم جنگ ناگورنو قره باغ 2020 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 علیه حزب الله لبنان وضعیت اضطرار ملی نماینده آمریکا قبال ایران سازمان ملل ۱۴ نوامبر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت

  به گزارش تابناک به نقل از وبدا، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و عنوان کرد که ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند که خوشبختانه هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: متاسفانه برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می‌تواند موجب بیماری آن‌ها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدار‌های لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی