Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@12:57:01 GMT

تدوین برنامه اقتصاد دیجیتال در وزارت ارتباطات

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۶۳۷۰

تدوین برنامه اقتصاد دیجیتال در وزارت ارتباطات

به گزارش افکارنیوز،

 محمد جواد آذری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تکریم و معارفه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات گفت: در آن زمان شرکت ارتباطات زیر ساخت به دلیل خصوصی سازی مخابرات و عدم تعیین حدودها وضعیت نامشخص و ساختار نامناسبی داشت و خدمت رسانی مناسبی به اپراتورها انجام نمی شد و برای تغییر نگاه و حرکت به سمت مشتری مداری و توسعه شبکه نیاز به به تغییر بزرگ در شرکت ارتباطات زیرساخت احساس می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید رشد 2.5 برابری بازار ICT محقق می‌شد در صورتی که ما مشکل تأمین منابع،  نرخ ارز  و عدم توسعه مناطق محروم را نیز داشتیم، گفت: با وجود مشکلات بسیار، درآمد این حوزه در حدود 96 درصد محقق شده و همچنین توسعه روستایی با شتاب فزاینده ای در حال پیشرفت است؛ بازار حوزه ICT نیز از 20 هزار میلیارد تومان در سال 95 به حدود 45 هزار میلیارد رسیده که نشان می‌دهد رشد 2.5 برابری در این بازار محقق شده است.

وزیر ارتباطات به رفع انحصار از شرکت ارتباطات زیرساخت اشاره کرد و افزود: با این رفع انحصار از تبدیل این شرکت به یک صداوسیما و مخابرات دیگر جلوگیری شد و تا پایان این دولت اقداماتی برای برداشتن انحصار در حوزه دیتا نیز انجام می‌شود.

آذری جهرمی، تدوین برنامه اقتصاد دیجیتال را یکی از اقدامات مهم وزارت ارتباطات در حوزه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری عنوان کرد و گفت: این برنامه برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی و دولت ارائه شده است.

وی به زمان 300 روز باقی مانده از عمر دولت دوازدهم اشاره کرد و از معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات خواست تا بخش نظارت این معاونت را فعال‌تر کرده و در روزهای باقی مانده دولت، به صورت ریز به اجرای برنامه‌ها و تکالیف سازمان‌های تابعه این وزارتخانه نظارت کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت ارتباطات نرخ ارز اقتصاد دیجیتال دولت فضای مجازی وزارت ارتباطات اقتصاد دیجیتال محمد جواد آذری وزارت ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟

به گزارش همشهری آنلاین، از یک طرف تیک تاک خبر از عملیات انتحاری در بازار آمریکا می‌دهد و پیشروی برند هواوی باعت شده تا جنگ تراشه‌ها بین واشنگتن و پکن بالا بگیرد. شرکت مادر اپلیکیشن تیک‌تاک خبر داده که در در بدترین سناریو، این اپلیکیشن را در آمریکا تعطیل میکند تا اینکه آن را به یک خریدار بالقوه آمریکایی بفروشند.

مدیرعامل تیک‌تاک می‌گوید: تصمیم داریم در مبارزه حقوقی علیه قانونی که توسط رئیس جمهور آمریکا امضا شده و برنامه ویدئوی کوتاه محبوب ۱۷۰ میلیون آمریکایی را ممنوع می‌کند، پیروز شویم. از سوی دیگر تحیقیق‌ها نشان می‌دهد: جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی، مجهز به مدلی از پردازنده پیشرفته ساخت چین هستند که توانایی این شرکت چینی برای حفظ تولید تراشه جنجالی را منعکس کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، برای هواوی، این گام دیگری به سوی بازسازی کسب و کاری است که با تحریم‌های دوران ترامپ، نابود شد.

این شرکت از نظر سهم بازار چین در سه ماهه اول امسال، با اپل برابری کرد که نشان دهنده ضعیف شدن سهم سازنده آیفون در این بازار طی ماههای اخیر بوده است. خبر دیگر اینکه بنیان‌گذار چینی برند شیائومی خبر داده که بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است. رویترز گزارش داده که این اقدام شیائومی به جنگ قیمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان دامن می‌زند.

اما به بازار انرژی دنیای نگاه کنید که وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرده، صادرات گاز طبیعی مایع این کشور ممکن است در چهار سال آینده، متوقف شود. برخی گزارش‌ها هم حکایت از آن دارد که هیچ کشور غربی مهمی در میان شرکای تجاری اصلی روسیه باقی نمانده و آلمان با مبادلات تجاری 12 میلیارد دلاری، دیگر یکی از پنج کشور برتر جهان نیست و چین، هند قدرت های نوظهور هستند.

کد خبر 847318 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) تکنولوژی (فناوری) - دیجیتال کامپیوتر - تراشه

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه