Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرتیپ رضا پورشمسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این راستا ۲۲ کمیته تشکیل شده است و هدف از برگزاری کنگره ، تبیین ارزش‌های انقلاب  اسلامی و انتقال آن به نسل جوان است، افزود: پیگیری انجام چهار هزار ازدواج، همین تعداد صلح و سازش در پرونده‌های دعاوی، چهار هزار ویزیت رایگان و تامین هزینه همین تعداد نسخه های داروی مورد نیاز بیماران خاص اهم برنامه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اهدای چهار هزار سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند، تهیه و توزیع همین تعداد بسته کمک‌ معیشتی ویژه نیازمندان و تحت پوشش قراردادن چهار هزار یتیم از دیگر اقدام‌های حمایتی است که با پیگیری اعضای کنگره و همراهی مردم فداکار اقدام می شود.

به گفته این مسوول، با توجه به همزمانی دومین کنگره ملی شهدای یزد و با توجه به احتمال شیوع ویروس کرونا، تصمیم برآن است با استفاده از تمامی ظرفیت نیروهای بسیج اداری، نظامی و مردمی، خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف استان بر حسب ضرورت انجام شود.

پورشمسی با اشاره به اینکه برای دومین بار کنگره ملی شهدا در استان برگزار می‌شود یادآور شد: اولین کنگره شهدا سال ۱۳۸۵ به میزبانی یزد برگزار شد و به خاطر کرونا و پیشگیری از آن، رویکرد امسال در راستای خدمات رسانی و کمک به اقشار نیازمند و امور فرهنگی است .

همچنین استاندار یزد ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال در نشستی که برای برگزاری کنگره یادشده  تشکیل شد، گفته بود: تبیین و بازنمایی افکار و راه شهیدان در کنگره و یادمان‌ها گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه است و برای تحقق آن به یک فعالیت جدی نیاز است.

محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه هرچه از زمان دفاع‌مقدس می‌گذرد، مردم به خصوص جوانان بیشتر به شناخت اهداف و سیره شهیدان نیاز دارند، افزود: در شرایط کنونی انقلاب بیش از گذشته جامعه و نسل جوان نیازمند افکار شهیدان دفاع مقدس است و برگزاری کنگره نقش مهمی در رسیدن به اهداف متعالی نظام دارد. 

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌اسلامی کرده است که ۲۶ نفر آن زن هستند.   

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( پنجشنبه) گفته بود که با فوت۴۵۷ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۰ هزار و ۱۲۱ نفر رسید و ۲۷ استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۲ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۵۱۷ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد سه هزار و ۱۴۹ نفر نیاز به بستری داشتند و با  این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۷۲۶ هزار و ۵۸۵ نفر رسیده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تاکنون ۵۴۱ هزار و ۵۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۶۱۴ نفر از افراد بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۳۸۴ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نارنجی و زرد و در بقیه ۲۷  استان کشور قرمز است.

وی گفت: با گذشت هشت ماه و نیم از شیوع اپیدمی کووید- ۱۹ در ایران هنوز بهترین راه کنترل آن استفاده از روش های پیشگیری است و در هیچ کشوری تاکنون داروی قطعی و واکسن با ایمنی تایید شده کشف نشده است، تنها اقدام موثر برای مهار این اپیدمی رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور طولانی مدت در فضاهای بسته است.

وی ادامه داد: در این مبارزه مراقبت از سالمندان یک اصل مهم است از جوانان می خواهیم در مراوده های خود با این افراد دقت بیشتری کنند تا از انتقال بیماری به سالمندان که در معرض خطر بیشتری هستند، پیشگیری شود.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی درجهان منتشر شد طوری که سازمان بهداشت جهانی اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد شهدا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد شهدا بهداشت و سلامت ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد شهدا بهداشت و سلامت اخبار کنکور چهار هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دبیر کنگره ملی دو هزار شهید استان در اولین کمیته تولیدات رسانه‌ای این کنگره گفت: متولی و مرجع اصلی این کمیته صدا و سیماست، اما باید دیگر اعضا با همکاری و هم افزایی و بهره برداری از ظرفیت‌ها نسبت به تولید آثار فاخر در خور شهدا ذیل این کمیته تلاش کنند.


سردار یوسفی افزود:تولید سریال، مستند، کلیپ، نماهنگ و پویش‌های مختلف می‌تواند در معرفی شهدا به خصوص شهدای شاخص استان به اقشار وگروه‌های مختلف کمک کند که در راستای کنگره ملی دو هزار شهید استان باید مد نظر قرار گیرد.


در این نشست دیگر اعضا هم به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


دومین کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی سال ۱۴۰۴ در استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سوگنامه رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع)
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • ویژه برنامه‌های خودتان را به مناسبت روز معلم با ما به اشتراک بگذارید