Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی حسنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم اجرای محدودیت‌های جدی کشوری در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، پرهیز از سفر، لازمه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به دیگران است و بدون لحاظ این مقوله مهم در زندگی روزمره زنجیره انتقال کرونا قطع نمی‌شود.

وی ادامه داد: در طول سفر در وسایل نقلیه مختلف اعم از هوایی و زمینی مثل هواپیما، قطار و اتومبیل با توجه به تراکم جمعیت حتی کسانی که علایم ظاهری را نداشته باشند و صرفا ناقل این بیماری باشند نیز می‌توانند دیگر افراد همسفر خود را دچار بیماری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مدت زمان سفر، تراکم جمعیت و محدودیت تهویه هوا بیشترین اثر را می‌تواند در انتشار بیماری داشته باشد، علاوه بر این مسافران در طول راه ممکن است از مکان‌های مشترک مختلف از قبیل رستوران و سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند که این مکان‌ها نیز می‌توانند خود عامل انتشار ویروس کرونا باشند.
حسنی افزود: سفر یک شخص با استفاده از هر وسیله نقلیه از یک شهر با وضعیت قرمز یا بالعکس می‌تواند خطرناک باشد و باعت ایجاد یک کانون انتشار در شهرهای مبدا و مقصد شود و عموم مردم باید توجه داشته باشند اگر بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های اعلام شده به سفر بروند از محدودیت‌هایی که با هدف قطع زنجیره کرونا اعمال می‌شود نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آید چون اگر زنجیره کرونا به وسیله این محدودیت‌ها در یک شهر قطع شود دوباره به وسیله افرادی که وارد این شهر شده‌اند یا رفت و آمد داشته‌اند برقرار می‌شود.
وی اضافه کرد: براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌هایی شامل تعطیلی مدارس و واحدهای آموزشی، باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه، تجمع ها، همایش‌ها، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها و مراسم عروسی و عزا اعمال می‌شود، اما در مورد محدودیت سفر خود مردم باید عاقلانه تصمیم بگیرند و در این راه مسوولان کشور به ویژه کادر بهداشت و درمان را حمایت کنند تا همه با هم بتوانند زنجیره گسترش این بیماری کشنده را قطع کنند.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۵۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی  ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۰ هزار و ۱۲۱ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

برچسب‌ها مشهد ستاد ملی ایرنا دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد ستاد ملی ایرنا دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد ستاد ملی ایرنا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخبار کنکور ویروس کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشنامه «دارشکنه» از جمله آثار حاضر در هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی است که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز روی صحنه خواهد رفت.

شاه‌مردی درباره موضوع نمایش «دارشکنه» توضیح داد: این نمایش در واقع بازخوانی و قرائتی از برخی اتفاقات است که در دهه ۶۰ توسط منافقان رقم خورد. گروهی از زنان منافق در صدد بمب‌گذاری در مجلس روضه امام رضا (ع) هستند که برای خودشان تحولات روحی و معنوی رقم می‌خورد.

وی معتقد است «دارشکنه» سعی بر این دارد که به مخاطب متذکر شود تجلی صفات خوب و حسنه در آدمی نیاز به تکرار و تمرین و مراقبت دارد که الگوی کامل همه این صفات اهل‌بیت (ع) هستند.

نویسنده و کارگردان «دارشکنه» با بیان اینکه همیشه نمایش و نمایشنامه‌نویسی به عنوان موضوع فنی و تکنیکی برایش مطرح بوده است، یادآور شد: زمانی که دغدغه یا موضوعی برایم اولویت پیدا کرده یا ذهنم را به خود مشغول کند، تمام تلاشم بر پیاده‌سازی آن معطوف می‌شود و تمام اصول و قواعد تکنیکی را برای اجرای آن به کار می‌بندم. عموم این دغدغه‌ها مربوط به حوزه مقاومت و نمایش‌های دینی و آیینی است.

شاه‌مردی با اشاره به سابقه حضورش در دوره‌های قبلی جشنواره رضوی، تاکید کرد: وجود یک جشنواره فنی و تکنیکی مثل تئاتر رضوی باعث شده که موضوعات دینی و سیره رضوی از حوزه مسایل کلیشه‌ای چون زیارت و صرف شفا گرفتن خارج و به موضوعات و ایده‌های مختلف بیش از پیش پرداخته شود. در واقع جشنواره رضوی فرصتی را برای هنرمندان عرصه تئاتر فراهم کرده است تا برای خلق آثار هنری شاخص و منحصر به‌فرد در این حوزه به رقابت بپردازند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: برای تولید آثار فاخر در حوزه رضوی علاوه بر پرهیز از کلیشه باید سیره و زندگی سراسر درس این امام همام را مورد توجه و مداقه قرار داد.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه امسال هر گروه در شهر خود چند شب به اجرای عموم بپردازد اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که امیدوارم این روند در حمایت از گروه‌ها مستمر باشد و سبب شود که بیش از پیش از زبان تئاتر به عنوان ابزاری هدفمند برای ترویج سیره رضوی و مباحث فرهنگ دینی بهره گرفته شود.

کد خبر 6093289 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است