Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسهٔ ستاد کرونای استان قزوین اظهار کرد: برای رفع مشکل کپسول اکسیژن در استان، طی جلساتی که با شرکت‌های دانش بنیان گرفتیم، مقرر شد در حوزۀ تولید کپسول و سیلندر و دستگاه اکسیژن ساز ورود کنند، بی‌شک با این ورود، قیمت کپسول‌ها بسیار کاهش خواهد یافت و در کل کشور شاهد رفع نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دستگاه‌های اکسیژن ‌ساز خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: قول مساعد برای افزایش ساعات فعالیت برخی مراکز تأمین اجتماعی در حوزۀ مقابله با کرونا داده شد، همچنین مقرر شد ۱۶ تخت به تخت‌های تأمین اجتماعی استان اضافه شود تا خدمات لازم را به مردم ارائه دهند.

محمد بیگی طرح ملی حاج قاسم سلیمانی را یک طرح جامع و کامل خواند و افزود: روی این طرح ماه‌ها کار تخصصی از سوی متخصصان مجرب و کارشناسان و مرکز پژوهش‌های مجلس صورت گرفته و این طرح با پایه‌های علمی معتبر در راستای مهار و کنترل کووید ۱۹ بسیار مهم و مؤثر است.

این نمایندۀ مجلس عنوان کرد: متأسفانه برخورد تشویقی در حوزۀ مقابله با کرونا کمتر مورد توجه بوده و مورد غفلت قرار گرفته است، باید در کنار برخورد سلبی، برخوردهای تشویقی هم دیده شود، لذا پیشنهاد می‌کنم یکی از ادارات و سازمان‌ها به‌صورت مشخص در حوزۀ تشویق کسانی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام می‌کنند ورود کند.

نمایندۀ قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور میدانی نیروهای نظامی و انتظامی در حوزۀ مقابله با کرونا بسیار مهم است تا به‌عنوان پشتیبان در این حوزه در کنار دیگر مسؤولان امر فعالیت کرده و مردم حضور آن‌ها را حس کنند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تجربۀ کشورهای موفق در حوزۀ مقابله با کرونا از جمله برخی کشورهای اروپایی، چین و تایوان اظهار کرد: تجربه این کشورها نشان می‌دهد، سه عامل در این توفیق بسیار مؤثر بوده، نخست برخورد مقتدرانه برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اجرای آن، دوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های جامعه و گروه‌های مردمی و سوم استفاده از ظرفیت طب سنتی.

وی افزود: در کشور چین استفاده از طب سنتیِ این کشور در مهار کرونا تأثیر بسیار گذاشته است، برای مثال مطالعات علمی نشان داده که استفاده از گیاه شیرین بیان ضد کووید ۱۹ است، لذا ما نیز باید به ظرفیت طب سنتی اهتمام و توجه بیشتری کنیم.

محمدبیگی ادامه داد: تقاضای من این است که به فعالیت ظرفیتی چون عطاری‌های مجاز با رعایت پروتکل‌ها و دستورات لازم توجه شود، حتی اگر ۵ تا ۱۰ درصد توجه به طب سنتی در مهار و کنترل کرونا مؤثر باشد باید این ظرفیت به کار گرفته شود.

نماینده قزوین عنوان کرد: مجمع نمایندگان تهران با طرح قرنطینۀ این استان موافق است و این طرح را به امضا رسانده، در مجلس نیز طرح دو فوریتی قرنطینه آماده شده است، اعلام می‌کنم مجمع نمایندگان استان قزوین نیز با موضوع قرنطینۀ دو هفته‌ای استان موافق است و این درخواست هر چهار نماینده استان است که این موضوع را جدی گرفته و به آن توجه شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از استاندار قزوین تقاضا داریم از اختیارات خود در حوزۀ مدیریت بحران استفاده کرده و دستور خرید خدمت از بیمارستان‌های خصوصی را بدهد، همچنین از وزارت بهداشت بخواهد تا بودجه کمکی برای مهار و کنترل هر چه بیشتر کرونا به استان قزوین اختصاص دهد.

محمدبیگی در پایان عنوان کرد: نمایندگان مجلس به‌طور جد پیگیر یک میلیارد یوروی اختصاصی مقام معظم رهبری برای کنترل و مهار کرونا هستند، مسؤولان دیوان محاسبات نیز گزارش‌هایی از آن به مجلس داده‌اند، ما نیز پیشنهاد اختصاص یک میلیارد یورویی دیگر از سوی معظم به برای مهار و کنترل بحران کرونا را داریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا قزوین مقابله با کرونا طب سنتی قرنطینه فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی مهار و کنترل طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران