Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز۲۳ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف انبار لوازم خانگی احتکاری در خمینی شهر سردار "محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت:در راستای مقابله جدی با سودجویان و محتکران کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم، ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر، با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از دپوی کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم در یک انبار مطلع و بلافاصله موضوع را دردستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوافزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت از انبار مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات یک هزار و ۳۹۵ دستگاه انواع ماشین لباسشویی، ۳۵۱ دستگاه سبزی خرد کن، ۶۳ دستگاه بخور، ۷۲ دستگاه سرخ کن و ۱۰۳ دستگاه جارو برقی که از مدت‌ها قبل در این انبار نگهداری شده بودند کشف شدند.

سردار میرحیدری خاطر نشان کرد: تمامی کالا‌های مکشوفه در این عملیات به دلیل عدم ثبت در سامانه انبار‌ها و عدم ارائه آمار موجودی انبار به اداره صنعت، معدن و تجارت مشمول جرم احتکار شناخته شده و برابر حکم مقام قضائی نسبت به پلمب انبار مذکور اقدام شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های احتکاری در این عملیات را بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال عنوان کردند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: موضوع مقابله و برخورد با سودجویانی که با احتکار کالا‌های اساسی باعث بروز نوسانات قیمت کالا‌ها در بازار و ایجاد مشکلاتی در زندگی مردم می‌شوند به صورت جدی در دستور کار پلیس است و از مردم هم می‌خواهیم هرگونه اطلاعاتی در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به کارشناسان پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با این گونه مجرمان برخورد قانونی صورت گیرد.   کشف ۲۳ تن ذرت قاچاق در نایین سرگردهادی کیان مهر فرمانده انتظامی شهرستان نایین گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "شرافت" شهرستان "نایین" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون کشنده دانگ فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: محموله این خودرو ۲۳ تن ذرت خارجی بود که راننده مدارک گمرکی و قانونی مربوطه را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

سرگرد کیان مهر با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین در پایان خاطر نشان کرد: از تمام مردم تقاضا می‌شود هر گونه اخبار در خصوص قاچاق ومواد مخدر، را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.   توقیف موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی سی قاچاق دراصفهان سرهنگ"حمیدرضا اکبری درباره جزئیات این خبر، گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ حین گشت زنی‌های هدفمندخود در سطح حوزه به یک دستگاه موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی سی به ظن قاچاق بودن مشکوک و به راکب آن دستور توقف دادند.

او ادامه داد: پس از توقیف موتورسیکلت در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت قاچاق می‌باشد.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۴ میلیارد ریال اعلام شده اظهار داشت: موتورسیکلت قاچاق کشف شده به کلانتری منتقل و راکب نیز به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است، از مردم خواست: به منظور برقراری امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در مورد مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.   کشف انبار میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان سرهنگ "کامران ریاحی اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان مطلع شدند محموله کالای قاچاق در یک انبار تخلیه شده که وارد عمل شدند.

او افزود: پس از هماهنگی‌های لازم یک گروه از ماموران پلیس امنیت اقتصادی از انبار مذکور بازرسی کردند که ۳۰ کارتن یک هزار تایی دستکش لاتکس، ۱۳ تب سنج دیجیتال، ۳۸ اکسیژن سنج خون و ۲۳ کیسه ۲۵ کیلویی حاوی ۵۷۵ کیلو پودر کاکائوی خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی و قانونی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش کالا‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه احتکار و قاچاق کالا‌های مورد نیاز مردم زمینه تورم و افزایش قیمت‌ها را فراهم می‌کند که از عموم مردم تقاضا می‌شود با پلیس همکاری کنند و اخبار مربوطه را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.   کلاهبرداری از شهروندان با شگرد فروش سیم کارت رند سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: به‌تازگی گزارش‌های متعددی در زمینه تماس‌های تلفنی تبلیغاتی و بازاریابی مرتبط با این موضوع داشته است که نشان‌دهنده افزایش فعالیت کلاهبرداران در حوزه فروش سیم‌کارت است. به‌علاوه کوچک‌بودن و خرد‌بودن این نوع کلاهبرداری موجب می‌شود هم‌وطنانی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند، تمایلی به مراجعه به مبادی قانونی و پیگیری موضوع نداشته باشند.

او افزود: این مجرمان با ادعای اینکه شماره‌های رند یا نزدیک به شماره کاربر را در اختیار دارند، حتی گاه تا چند برابر قیمت واقعی سیم‌کارت از کاربر پول دریافت می‌کنند و در پایان شماره‌ای متفرقه، غیررند و غیرمشابه را به فرد تحویل می‌دهند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: مهم‌ترین محل تبلیغات این افراد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که ضرورت دارد کاربران نسبت به این موضوع دقت کنند و در صورت نیاز به خرید سیم‌کارت حتما از نمایندگی‌های مجاز اپراتور‌های مخابراتی خرید کنند تا مورد سوء‌استفاده قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: این کلاهبرداران برای بالابردن احتمال فروش سیم‌کارت خود با تبلیغات اغوا کننده، از جمله اینکه سیم‌کارت دارای ویژگی‌هایی همچون اینترنت رایگان با قابلیت دانلود چندین گیگا‌بیت است، کاربران را به خرید تشویق می‌کنند، در این ترفند این افراد با خرید و فعال‌سازی اشتراک اینترنتی کم‌حجم و ارزان‌قیمت، متقاضیان سیم‌کارت را فریب داده و سیم‌کارت را چندین برابر قیمت واقعی آن به فروش می‌رسانند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: با توجه به اینکه فروش سیم‌کارت رند به وسیله خود اپراتور‌ها صورت می‌گیرد و حتی برخی از این حراج‌ها آنلاین است، گفت: کاربران به هیچ‌عنوان فریب این افراد را نخورند و برای خرید سیم‌کارت رند یا شماره خاص فقط باید منتظر اعلام اپراتور‌های مخابراتی باشند تا در این حراج‌ها شرکت کنند و شماره مورد‌نظر خود را به قیمت واقعی خریداری کنند.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احتکار لوازم خانگی کشف ذرت قاچاق توقیف موتورسیکلت قاچاق کارشناسان مربوطه فرمانده انتظامی انتظامی شهرستان فروش سیم کارت خاطر نشان استان اصفهان قاچاق کالا کشف شده کالا ها کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی استان ایلام از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا  و کشف ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال  کالای قاچاق  وتوقیف ۹ دستگاه خودروی شوتی در ایلام خبر داد.

سردار «جمال سلمانی » در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها ، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد، بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا های مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردندتصریح کرد: هموطنان می توانند اخبار و اطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰درمیان بگذارند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران