Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@21:41:46 GMT

بن سلمان تندروها را به مشت آهنین تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۷۲۵۱

بن سلمان تندروها را به مشت آهنین تهدید کرد

به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت: فساد در عربستان ریشه‌کن شده و از امروز به بعد تکرار نخواهد شد. فساد طی دهه‌های گذشته مثل سرطان گسترش یافت و پنج الی ۱۵ درصد بودجه دولت را به هدر داد. این یعنی عملکرد بسیار بدی در سطح خدمات، پروژه‌ها، تعداد مشاغل و غیره صورت گرفته است نه تنها برای یک یا دو سال بلکه در طول ۳۰ سال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آفت دشمن اول توسعه و شکوفایی و سبب از دست رفتن بسیاری از فرصت‌های بزرگ در عربستان است. نتایج کمپین مبارزه با فساد برای همگان واضح است طوری که مجموع پول‌هایی که از حل و فصل‌های پرونده‌های فساد به دست آوردیم به ۲۴۷ میلیارد ریال در طول سه سال گذشته می‌رسد یعنی ۲۰ درصد مجموع درآمدهای غیرنفتی.

وی تأکید کرد: نتیجه کمپین مبارزه با فساد همچنین درآمدهای دیگری شامل ده‌ها میلیارد بود که به وزارت دارایی منتقل شد. 

وی گفت: پدیده افراط‌گرایی بین ما شیوع پیدا کرده بود و به مرحله‌ای رسیدیم که در بهترین حالت هدف سازگاری با این آفت بود. از بین بردن آن گزینه مطرح شده‌ای نبود سیطره بر آن نیز مطرح نشده بود. در سال ۲۰۱۷ وعده دادم که ما فورا تندروی را از بین خواهیم برد و عملا کمپین جدی را برای حل دلایل تندروی و افراط‌گرایی آغاز کردیم.  ما به مقابله با افکار افراطی ادامه می‌دهیم. 

محمد بن سلمان تأکید کرد: انزجار عامل اصلی جذب تندروها است. اظهاراتی که تحریک به انزجار و ایجاد نفرت می‌کند از آزادی بیان و حقوق بشر به عنوان توجیه استفاده می‌کند. ما با هرگونه اقدام تروریستی یا انزجار و خشونت و ربط دادن اسلام و تروریسم مخالفیم و تأکید داریم که آزادی فکر وسیله‌ای برای احترام و تسامح است. اسلام این عملیات تروریستی را جنایت می‌داند و ریختن خون را و قتل را حرام می‌داند.

وی تأکید کرد، تمام کسانی که بخواهند دست به عملیات تروریستی بزنند و از اظهاراتی برای تحریک به انزجار استفاده کنند، مجازات سخت و بسیار دردناکی در انتظارشان است. ما امیدواریم جهان از تحقیر ادیان و حمله به شخصیت‌های مذهبی و ملی تحت شعار آزادی بیان دست بردارد چراکه زمینه خوبی را برای تندروی و تروریسم فراهم می‌کند.

ولیعهد عربستان گفت: از اولین عملیات تروریستی در ۱۹۹۶ و تا ۲۰۱۷ هیچ سالی بدون عملیات تروریستی نبوده است. از سال ۲۰۱۷ و بعد از بازسازی ساختار وزارت کشور و اصلاح بخش امنیتی تعداد عملیات‌های تروریستی در عربستان کاهش یافت و به صفر رسید.

وی گفت: ما امروز عملیات پیشدستانه‌ای انجام دادیم و همچنان با مشت آهنین به کسانی که بخواهند فکر لطمه زدن به امنیت و ثبات ما را داشته باشند، پاسخ خواهیم داد.

311311

کد خبر 1454949

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد بن سلمان عربستان عملیات تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: در حالی که رسانه‌های غربی مکرر از نقش آمریکا، انگلیس و فرانسه برای کمک به اسرائیل در دفع حمله موشکی و پهپادی ۲۵ فروردین ایران سخن می‌گویند، یک فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا این بار به ضعف سامانه‌های پدافندی ارتش اسرائیل پرداخته است.

بخشی از گزارش اورشلیم پست در این باره را می‌خوانید:

از آنجایی که ارتش اسرائیل یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های یکپارچه دفاع هوایی جهان را دارد، اگر این مسئله برای ارتش اسرائیل باشد، احتمالاً برای سایر نظامیان در سراسر جهان نیز یک مشکل خواهد بود.

یک فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا پنج‌شنبه گذشته گزارش داد که ارتش اسرائیل تعداد قابل توجهی از پهپادهای خود را در جریان عملیات نظامی ساقط می‌کند.

به گفته این فرمانده ارتش آمریکا، اسرائیل ۴۰ درصد از سامانه‌های هوایی بدون سرنشین خود را نابود کرد.

مایکل پرودن سرهنگ نیروی دریایی ارتش آمریکا گفت: چیزی جالبی که از اسرائیل می‌آید این است که ۴۰ درصد، ۴۰ درصد (این رقم برای تاکید تکرار شد) از پهپادهای ساقط شده اسرائیل از آتش دوستانه خودشان بوده است.»

این فرمانده ارتش آمریکا جزئیات بیشتری از این آمار از جمله بازه زمانی ساقط شدن این پهپادها ارائه نکرده است. با این حال او اشاره کرد که این داده‌ها از عملیات در نوار غزه در جنگ فعلی حماس به دست آمده است.

پرودن در حین بحث درباره دلایل احتمالی این تعداد ساقط شدن پهپاد خودی‌های اسرائیل گفت: در حالی که اسرائیل در غزه درگیر است و در خط مقدم خود هستند، یک پهپاد کوچک را می‌بینند؛ اگر فورا شناسایی نشود چه می‌کنند؟ آن را ساقط می‌کنند.»

پرودن گفت که این کار یک اقدام پیش‌فرض است، زیرا مدت زمان بین شناسایی یک پهپاد و حمله احتمالی از سوی آن چند «ثانیه» است.

پرودن تصریح کرد که ارتش اسرائیل نیز قبلاً به سرنگونی تصادفی پهپادهای خود اعتراف کرده است.

این فرمانده تفنگداران دریایی ایالات متحده یک مورد مرتبط با ارتش ایالات متحده را نیز برجسته کرد. او گفت «چگونه می توانم یک پهپاد کوچک به آسمان بفرستم، هزاران فروند از آنها را در آسمان داشته باشم و به هیچ کس به‌خصوص پدافند هوایی و عناصر ضد پهپادی درباره آنها چیزی نگویم؟»

پرودن این رهگیری‌های اشتباه را مشکلی می‌داند که تنها با افزایش حجم هواپیماهای بدون سرنشین در هوا افزایش می‌یابد.

سیستم دفاعی کنونی اسرائیل شامل پیکان ۳، یک موشک ضد بالستیک مافوق صوت برون جوی، پیکان ۲ و یک موشک ضد بالستیک درون جوی است که توسط صنایع هوافضای اسرائیل ساخته شده است. در زیر آنها نیز فلاخن داوود و گنبد آهنین ساخته شده از سوی شرکت رافائل قرار دارد.

سیستم دفاع هوایی لیزری، پرتو آهنین، به عنوان یک خط دفاعی دیگر به پدافند هوایی اسرائیل ملحق خواهد شد. در این سیستم، شرکت رافائل نقش مهمی را به عنوان توسعه دهنده سکوهای پرتاب بازی می‌کند و شرکت البیت تامین کننده لیزر این سامانه است. این سیستم با کمک پرتو لیزری با قدرت حدود ۱۰۰ کیلووات برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای مختلف طراحی شده است. با این حال، اگر سیستم تشخیص بهبود نیابد، این سیستم می تواند پهپادهای خودی‌ها را نیز رهگیری کند.

کد خبر 849422 برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - سپر موشکی هواپیما - پهپاد خبر ویژه

دیگر خبرها

  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد