Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:12:31 GMT

افزایش ۱۰۴ درصدی پرداخت زکات در میامی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۷۴۷۳

افزایش ۱۰۴ درصدی پرداخت زکات در میامی

محمد مهدی اصغری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ میلیارد ریال زکات در شهرستان جمع‌آوری شد که این رقم  سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال بوده و با توجه به مشکلات معیشتی پرداخت زکات رشد مناسبی داشته است.

وی اظهار  داشت: زکات جمع آوری شده در سطح شهرستان برای تامین هزینه ۴۳ سری جهیزیه  ، تامین هزینه ساخت و تعمیر منزل محرومان، تامین معیشت نیازمندان ، تحصیل و هزینه های درمانی صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغری گفت : حدود ۴۳ درصد از زکات جمع آوری شده با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در راستای طرح های عمرانی شامل ساخت و تعمیر مساجد، حسینیه و خانه عالم ، هزینه های لوازم پزشکی و ۵۷ درصد با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال سهم فقرا می باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی گفت: آموزش عاملان زکات به صورت چهره به چهره در روستاها، نشست و دیدار با مدیران و بهره‌گیری از مبلغان افتخاری، در روستاها اقدامات انجام شده در راستای افزایش پرداخت زکات است.

وی ادامه داد : از ابتدای سال تاکنون ۴۳ جهیزیه و هدیه ازدواج به ارزش یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال و همچنین ۲ میلیارد ریال تسهیلات به نوعروسان داده شده است.

زکات از دستورهای اسلامی و یکی از فروع دین است که نسبت به پرداخت آن سفارش شده است.

 پرداخت کمک به مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و وتربیتی به مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی و کمک به امر ازدواج مددجویان ازجمله خدماتی است که به مددجویان ارایه می شود.

کمیته امداد ۲۰ خدمت به نیازمندان ارایه می کند که تامین جهیزیه، کمک هزینه‌های درمانی، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت و ساز مسکن و هزینه‌های تحصیلی از جمله آنهاست.

۲ هزار و ۷۸۱ خانوار با جمعیت ۵۶۰۰ مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی هستند.

شهرستان میامی با دو بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد. 

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی میامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی میامی کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی میامی اخبار کنکور میلیارد ریال کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۸۰ واحد تولیدی با میزان سرمایه گذاری چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان احیاء شد.

بتول دانش شهرکی امروز پنجشنبه در شورای اقتصادی استان افزود: با احیای این واحدها زمینه اشتغال بیش از ۹۰۶ نفر در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی تاکید کرد: از جمله مهمترین واحدهای احیاء شده می توان به طرح توسعه صنایع فولاد پارس سیستان، طرح تولید پودر ماهی قابل مصرف برای خوراک دام طیور و آبزیان شرکت هوراد دانه برنا در کنارک، کارخانه خوراک دام المهدی، واحد کشت و صنعت دامپروری خوشه طلایی سیستان، کشتارگاه واحد بخش بلوچ و کشتارگاه پاکدام کویر، کشتارگاه و بسته بندی گوشت در شهرستان های زابل، دشتیاری و زاهدان، شرکت مه دریای خلیج، واحد عمل آوری و بسته بندی ماهی، میگو در شهرستان دشتیاری و ۱۳ واحد کوره آجر اشاره کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پایش و رصد واحدهای تولیدی استان به طور ویژه در اولویت قرار گرفته به طوری که مشکلات آنها در بخش‌های مختلف از قبیل کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه، مشکلات حقوقی و قضایی و بازار فروش احصا و شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: بخشی از واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان مشکل منابع مالی دارند و برای مثال با بانک‌ها به مشکل برخورده‌اند که بخشی از این مشکلات را در استان با سرپرستی بانک‌ها طبق حدود اختیارات آنها در کمیته‌های کارشناسی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی کرده و برای استمهال، تقسیط و تنفس تسهیلات با دید مثبت اقدام می‌شود.

شهرکی تاکید کرد: با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان وضعیت مطلوبی در بخش واحدهای راکد و غیرفعال داریم و چشم انداز ما امسال این است که تعداد واحدهای راکد و غیرفعال را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طرح و رصد و برای آنها برنامه احیا تدوین و آنها را طبق برنامه فازبندی رصد و پایش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است