Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@13:18:04 GMT

گام‌های بلند مجلس برای ساماندهی بازار بورس

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۷۶۶۱

ساعت 24 - این روزها نوسانات شدید، تغییرات پی‌درپی و ناپایداری از مواردی است که بازار بورس با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و همین امر پارلمانی‌ها را بر این داشته تا به موضوع ورود کرده و فکر راه چاره باشند.به گزارش فارس، این روزها نوسانات شدید، تغییرات پی‌درپی و ناپایداری از مواردی است که بازار بورس با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و همین امر پارلمانی‌ها را بر این داشته تا به موضوع ورود کرده و نشست‌هایی در این رابطه برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰

10مهرماه بود که نخستین جلسه رسمی مجلس با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس و نمایندگانی از شرکت‌های حقوقی بازار بورس در مجلس برگزار شد.

مجلس برای ساماندهی بازار «بورس» چه کرد؟

البته پیش از این جلسه، در مورد بررسی وضعیت بازار بورس با بخش‌های مختلف اعم از بانک‌های دولتی، بانک‌های خصوصی، بخش حقوقی بازار بورس، بخش حقیقی بازار بورس، وزارت امور اقتصادی و دارایی و فعالان رسانه‌ای حقیقی بازار بورس جلساتی برگزار شد که در آن به موارد مختلف پرداخته شده بود.کمیسیون اقتصادی مجلس نیز جلسات مفصلی برای بررسی بازار بورس برگزار کرده و رئیس و نایب رئیس مجلس هم طی جلساتی این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.در عین حال طی این سلسه جلسات، با توجه به احتمال بروز بحران‌های مختلف در پی نوسانات بازار ارز، از سوی مجلس پیشنهاداتی هم به شورای عالی بورس ارائه شد.مجلس در این حوزه معتقد است مواردی همچون قیمت مواد اولیه دربازار بورس باید اصلاح شود.مجلس در عین حال بر این باور است که درست است که این افراد صرفاً ۱۰ درصد بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند، اما لازم است آموزش‌های لازم به آنان از طرف مجامع و NGOها داده شود، لذا آموزش این افراد را مجمع سهامداران حقیقی می‌تواند انجام دهد؛ به این معنا که این مجمع باید هیئت مدیره‌ای هفت نفره تشکیل دهند و انتخاب اعضای این هیئت مدیره باید به گونه‌ای باشد که افرادی که دارای صلاحیت عمومی و حرفه‌ای و به عبارت دیگر، ذی‌صلاح هستند، انتخاب شوند.پس از برگزاری این نشست‌ها مجلس و به طور ویژه نایب رئیس مجلس تاکید کرد که در این زمینه نظارت خواهد کرد و تخلفات از طرف مجلس و دستگاه‌های مربوطه چون کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و قوه قضائیه دنبال می‌شود و این موارد نظارتی کاملاً پیش‌بینی شده است. همچنین وظایفی برای سازمان صداوسیما تعریف شده که تبلیغاتی را برای فرهنگ درست سرمایه‌گذاری در بازار بورس در دستور کار خود قرار دهند.

البته مجلس پیشنهادات دیگری هم در این حوزه و برای ساماندهی بازار بورس ارائه کرد و آن اینکه حداقل میزان بازارگردانی، ۲۰ درصد میانگین خرید و فروش مؤثر ماه‌های گذشته باشد تا اثرگذاری خود را نشان دهد.البته در کنار پیگیری‌های مجلس مانند ماموریت‌هایی که از سوی رئیس مجلس به کمیسیون‌های اصل ۹۰ و اقتصادی واگذار شد، قوه قضائیه هم با دستور آیت‌الله رئیسی به موضوع بورس ورود پیدا کرد.

اما پس از آن و با ادامه روند نه چندان مطلوب بازار بورس، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس ضمن اعلام نگرانی از وضعیت بازار بورس در تذکری به مسئولان مربوطه اعلام کرد که مردم با اعتماد به سخنان دولتمردان سرمایه‌های اندک خود را به بازار سرمایه آوردند و امروز دچار ضرر و زیان شدند، لازم است مسئولین مربوطه هر چه زودتر به این وضعیت سر و سامان دهند و با خاطیان که تعداد آنها هم زیاد است برخورد لازم شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بازار بورس رئیس مجلس نایب رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود

چری از آغاز پیش فروش مدل Exeed Exlantix ET با قیمت ۲۷ هزار دلار از ۱۵ آوریل خبر داد. - اخبار بازار -

  به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرچمدار  اکسید اکسلانتیکس ET با عنوان Sterra ET در بازار چین شناخته می شود و بر روی پلت‌فرم برقی E0X چری ساخته شده و در دو نسخه تمام الکتریکی و خودروی الکتریکی با برد وسیع (EREV) ارائه می شود.

شاید بتوان مهمترین ویژگی های ظاهری این‌خودرو را جلوپنجره ای بسته،  نوار LED در قسمت جلویی، دستگیره های پاپ اوت و چراغ های جلو و عقب نواری عنوان کرد.

کابین  اکسید اکسلانتیکس ET کاملا یک خودروی الکتریکی را القا می کند که در نگاه نخست یک صفحه نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی به چشم می خورد و دارای حالت های کودک، حیوانات خانگی و کارائوکه یاخواندن خودکار است. تولیدکنندگان این خودرو تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا تمام ویژگی های کابین حس لوکس و راحت بودن را برای سرنشین ایجاد کند. صندلی های گرانش صفر با عملکرد ماساژ، گرمایش و تهویه گواه این موضوع است.
 
خودرو Exlantix ET مجهز به موتورهای الکتریکی دوگانه جلو و عقب است که حداکثر توان خروجی 183 کیلووات را برای موتور جلو و 230 کیلووات را برای موتور عقب فراهم می کند. باید اضافه کرد که شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را می تواند در 5.46 ثانیه طی کند. این خودرو از باتری جدید CATL LFP 2.0 Shenxing استفاده کرده و  طی آزمایش سرمای شدید در دمای منفی درجه‌‌ی سانتی‌گراد، شارژ باتری خودرو از 20 به 80 درصد تنها 24 دقیقه طول کشید. در شرایط عادی در دمای 25 درجه‌ی سانتی‌گراد، خودرو می‌تواند با 10 دقیقه شارژ 400 کیلومتر مسافت را طی کند.
ایمنی و قابلیت های پیشرفته کمک رانندگی خودرو Exlantix ET نیز قابل توجه است. این شاسی بلند سایز متوسط تا بزرگ مجهز به 30 سنسور و دو تراشه Orin-X از NVIDIA است که کمک رانندگی را برای سناریوهای شهری و بزرگراهی ارائه می دهد. این وسیله نقلیه از ویژگی هایی مانند کمک کروز سرعت بالا، کمک کروز شهری و عملکرد کمک پارک پشتیبانی می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی